כדורסל גברים: צעד משמעותי לעבר ליגת העל

הפועל גליל עליון זכתה בניצחון דרמטי 70:72 על הפועל עפולה – ועלתה ליתרון 1:2 בסדרת חצי הגמר. ניצחון ביום שישי הקרוב או בשלישי הבא – ויש עליה לליגת העל !

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

ערב דרמטי ושמח באולם “הפיס” בכפר בלום, בו אירחה הפועל גליל עליון את הפועל עפולה למשחק השלישי בסדרת חצי גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית, כשהתוצאה בסדרה היא 1:1. הפועל גליל עליון מצאה את עצמה כבר בפיגור של 16 נקודות במשחק הזה והחששות מאיבוד סיכויים להעפלה לליגת העל קיננו היטב ביציעי האולם, אך שינוס מותניים מרשים של הקבוצה בסיוע קהל האוהדים התומך, הוביל לתוצאה הרצויה – ניצחון דרמטי 70:72, שמעלה את גליל עליון ליתרון 1:2 בסדרה. אם הקבוצה תנצח ביום שישי הקרוב את המשחק הרביעי בסדרה, שייערך בשעה 13:00 בהיכל הספורט בעפולה, היא תחגוג העפלה לליגת העל. במידה ועפולה תנצח ייערך משחק חמישי ואחרון ביום שלישי הבא בכפר בלום, שהמנצחת בו היא זו שתחגוג עליה לליגת העל.

השחקן השישי עשה יותר מכל את ההבדל. היציע המרכזי באולם “הפיס” הערב



הקבוצה האורחת פתחה את המשחק טוב יותר והוליכה 5:10, בתום חמש דקות של משחק, אך בחמש הדקות שנותרו עד לסיום הרבע שחקני הגליל השתלטו על המשחק ורצו ל-3:14 בדרך ליתרון 13:19 בתום הרבע הראשון. את הרבע השני פתחו שחקני הגליל בתנופה, לאחר דקה וחצי היתרון הגלילי האמיר ל- 15:26, אך ככל שחלפו הדקות המשחק נצמד ובשלהי הרבע שחקני עפולה הצליחו להחזיר אליהם את היתרון וצעדו בתום המחצית הראשונה ביתרון 33:36. הייתה זו מחצית שבה שחקני הגליל התקשו להתמודד עם צמד הזרים המצוינים של עפולה, הגארד קרון דשילדס והסנטר ג’ימי הול – שקלעו יחדיו 30 נקודות. הייתה זו מחצית רעה לגליל מחוץ לקשת – עם 3 קליעות מוצלחות מ-14 ניסיונות. קנדל אנתוני (11 נקודות) ואדריאן יוטר (7 נקודות) היו הבולטים בצד ההתקפי.

את הרבע השלישי עפולה פתחה בסערה ולאחר חמש דקות כבר צעדה ביתרון השיא שלה במשחק, שעמד על 37:53. בנקודה הזו, רגע לפני שאין דרך חזרה, שחקני הגליל התעשתו וכרסמו בהדרגה ביתרון של עפולה. דקה וחצי לפני סיום הרבע עומר טל החזיק את הכדור בידיו, ג’ימי הולך בניסיון לחטוף את הכדור פגע בראשו של טל באגרסיביות, ברמה שגרמה לדימום מפניו של טל – שנחבש וחזר לשחק. שתי קליעות עונשין של אדריאן יוטר ושלשה של קנדל אנתוני סייעו לגליל לרדת להפסקת הרבע בפיגור 62:55.

שב לאיתנו, למרות פציעה לא נעימה. עומר טל



ברבע האחרון נמשכו הניסיונות הגליליים למחיקת יתרונה של עפולה. שתי דקות ו-45 שניות של משחק המשימה הושלמה, בזכות שלשה של אלון ספיר – שקבעה שוויון 65:65. דקה וחצי לאחר מכן, שתי קליעות עונשין של קנדל אנתוני העלו את גליל ליתרון 65:67. שלשה של תומר כהן האורח החזירה את היתרון לעפולה. הדקות האחרונות התאפיינו בריכוז לא גבוה מבחינה התקפית ליד הסלים. אלון ספיר, ממצטייני הגליל, החמיץ שתי קליעות עונשין. הגנה קשוחה של הגליל בראשות גבי צ’אצ’שוילי ואדריאן יוטר – שסיפקו מטריה אווירית, עם בלוקים חשובים על ניסיונות של עפולה. דקה ורבע לתום המשחק סל שדה של קנדל אנתוני המצוין העלה את גליל ליתרון 70:71. שש שניות לתום המשחק חדירה לסל של גוני יזרעאלי הסתיימה בהחטאה. עבירה שנעשתה על הגארד עומר טל שלחה אותו לקו העונשין, וזה הצליח לדייק בניסיון אחד מבין שניים והעלה את גליל ליתרון 70:72. עפולה יצאה להתקפה אחרונה, קרון דשילדס ניסה לחדור לעבר הסל הגלילי, שם הוא זכה לבלוק מגבי צ’אצ’שוילי, אדריאן יוטר השתלט על הריבאונד, התוצאה נותרה בעינה וגליל חגגה ניצחון 70:72, שמעניק לה יתרון 1:2 בסדרה.

הגנה חזקה ברבע האחרון הייתה המפתח לניצחון הערב, שבו גליל קטפה 39 כדורים חוזרים לעומת 33 שקטפה עפולה. שיפור משמעותי במחצית השניה בקליעות מחוץ לקשת במחצית השניה (6/12 לעומת 3/14 במחצית הראשונה), הצליחו לחפות על יום לא מוצלח מקו העונשין של שתי הקבוצות ועזרו לגליל להתגבר גם על יום די מוצלח של האורחים מחוץ לקשת (8/22). כמו כן, הצרת צעדיהם של קרון דשילדס וג’ימי הול – שקלעו במחצית השניה 9 נקודות יחדיו לעומת 30 במחצית הראשונה, היוו נדבך חשוב בהשגת המטרה.

קנדל אנתוני היה השחקן הלוהט של הגליל בצד ההתקפי עם 20 נקודות, אלון ספיר קלע באחוזים לא טובים – אך סיפק 13 נקודות ו-4 חטיפות, הגארד עומר טל שב לאיתנו עם 12 נקודות (אחרי 6 נקודות בשני המשחקים הקודמים יחדיו) ו-7 אסיסטים. באזור הצבע המטריה גבי צ’אצ’שוילי הוביל את רשימת הריבאונדים עם 12 כדורים חוזרים ו-4 נקודות, אדריאן יוטר סיפק 10 כדורים חוזרים ו-11 נקודות. אנתוני פישר המאכזב תרם 3 נקודות. לסטטיסטיקה המלאה, הקליקו כאן 

תמונת ניצחון. גבי צ’אצ’שוילי וקנדל אנתוני חוגגים עם שחקני הספסל