כדורסל גברים: לחזור לנצח – כי אין ברירה אחרת

הפועל גליל עליון תארח את הפועל עפולה למשחק השלישי בסדרת חצי גמר הפלייאוף, כשהיא מוכרחה לעשות שינוי משמעותי ביחס למשחק האחרון.

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

19:30, אולם “הפיס” בכפר בלום, משחק מספר 3 בסדרת חצי גמר פלייאוף הליגה הלאומית, הפועל גליל עליון מארחת את הפועל עפולה, לאחר שבשבוע שעבר באותו אולם שחקני הגליל ניצחו 73:74 את עפולה – שבמוצאי השבת הביסה את גליל 73:92. יום שישי, 13:00, היכל הספורט בעפולה – משחק מספר 4 בסדרה בין הקבוצות. מה זה אומר? שלושה ימים, שני משחקים, שבסיומם ייתכן שתהיה לנו מנצחת בסדרה שתחגוג העפלה לליגת העל. אם בשני המשחקים הקרובים כל אחת מהקבוצות תזכה בניצחון, אזי שביום שלישי הבא ניפגש למשחק חמישי ומכריע באולם “הפיס” בכפר בלום.

מוכרחים לשנות המשוואה במאצ’ אפ ביניהם. קנדל אנתוני מול קרון דשילדס העפולאי



בחזרה לכאן ועכשיו. שלושה ימים אחרי המפלה בעפולה הפועל גליל עליון תצטרך לשנס מותניים ולהתמודד מול קבוצה עיקשת ומצוינת, לא עמוקה במיוחד, אך מאוד יעילה ואיכותית. בשני המשחקים צמד הזרים של עפולה, הסנטר ג’ימי הול והגארד קרון דשילדס, היו הדומיננטיים בשחקני עפולה, נתנו תפוקה משמעותית וגבוהה יותר מצד הזרים של הגליל, הגארד קנדל אנתוני והגבוה אדריאן יוטר – שלזכותו ייאמר, מהלכים שביצע בדקה האחרונה של המשחק בשבוע שעבר, בהגנה ובקליעות עונשין, עשו את ההבדל והטו את הכף לזכות גליל. כדי לנצח הערב גליל עליון תצטרך משמעותית להצר את צעדיהם של קרון דשילדס וג’ימי הול, וכן לתת תשומת לב מוגברת לפורוורד תומר פורת – שבמשחק האחרון קלע 13 נקודות וקטף 9 ריבאונדים, וכמובן לתת פוקוס גם לשחקנים הישראלים הותיקים של הגליל, שלא בלטו במספרים, כמו הקלע נועם מטלון והרכז גוני יזרעאלי – שניסיונם הרב והפוטנציאל שלהם להתעלות במעמד כזה, בהחלט קיים.

הזמן לחזור לקלוע דו ספרתי. עומר טל במשחק הליגה מול עפולה



בשורות הגליל שני השחקנים היציבים ביותר עד כה בסדרה הם מי שחולקים את אותו מרחב, הפורוורדים אייזיאה אייזנדורף ואלון ספיר. הגארד עומר טל מוכרח לייצר תפוקת קליעה גבוהה יותר, מאשר בשני המשחקים האחרונים (בראשון קלע 4 נקודות, בשני קלע 2 נקודות). הגארד אנתוני פישר, שאכזב לא מעט העונה, ידוע כמי שבעונות קודמות התעלה במדיהן של הפועל באר שבע, מכבי חיפה ובני הרצליה, בסדרות חצי הגמר והגמר – הגיע הזמן שזה יקרה גם בגליל. גבי צ’אצ’שוילי, שסיפק מספרים די טובים, יצטרך לחדד את הריכוז בפעולות ההגנה וההתקפה, וגם הגארד די.ג’יי שארפ – שלא הרבה לשחק בשני המשחקים, הגיע הזמן שיקלע נקודות בכורה בסדרה. קל זה לא הולך להיות, מדובר ביריבה מאוד עיקשת שרבים ממשחקיה העונה היו צמודים.

אוהדי הפועל גליל עליון, כרטיסים ניתן לרכוש במכירה אינטרנטית מוקדמת ב-40 ש”ח, בקופות האולם מחיר הכרטיס 50 ש”ח. “אוהדי הכורסא” יוכלו לצפות במשחק בדרכים הבאות: שידור ישיר בערוץ 56, שידור אינטרנטי בערוץ הטלויזיה האינטרנטי שבאתר איגוד הכדורסל הכדורסל

ה”מאני טיים” גם של הקהל. אוהדי הגליל במפגן עוצמה