כיכר חדשה בכניסה לאזור התעשייה בחצור הגלילית

 במסגרת הפרויקט “שער לחצור הגלילית” מתבצעות עבודות שדרוג של כביש הכניסה הראשי לישוב, שכוללות גם הרחבה ל- 4 נתיבים וכיכר חדשה בכניסה לאזור התעשיה.

צילום: מ.מ. חצור הגלילית

כל מי שניסה פעם לצאת מאזור התעשייה לכיוון היציאה הראשית מחצור הגלילית ודאי נתקל בקושי להשתלב בכביש כשיש תנועה ערה של כלי רכב בשני הכיוונים. בקרוב, כך אומרים במועצה המקומית, היציאה תהיה קלה ובטוחה יותר, לאחר שתושלם הקמתה של כיכר בצומת הזאת.

בניית הכיכר החדשה היא חלק מפרויקט ‘שער לחצור הגלילית’ שמטרתו להקל על גודש התנועה בציר הכניסה לחצור הגלילית, ולשפר את הבטיחות בכביש הזה.

בחברה הכלכלית של חצור הגלילית החליטו להאיץ  את העבודות לאחר עיכובים שנוצרו בשל ימי הקורונה, הלחימה בדרום וכו’, כעת, פועלים צוותים ב-2 אזורים במקביל כדי לזרז את השלמת הפרויקט שעלותו הכוללת הינה 30 מיליון ₪!.

צילום: מ.מ. חצור הגלילית

לאחר השלמת החלק המערבי לרבות סלילת המקטע, טיפול בכיכר וכו’, החלו הצוותים בעבודה על המקטע המזרחי- מהכניסה לחצור הגלילית. במסגרת עבודות אלו מבוצעת הרחבה של מקטע הכביש על מנת שיאפשר נסיעה ב-4 נתיבים, ושחרור של עומסי התנועה, בין הייתר באמצעות הקמת כיכר בכניסה לאזור התעשייה להסדרת הגישה למקום וממנו.

כמו כן מתבצעת עבודה להחלפת תשתיות מים, חשמל וביוב, הקמת טיילת הליכה, שביל אופניים ושיקום נופי לרבות שתילה, ספסלים, דקורציות וכו’. כחלק מהפרויקט שדרוג הכביש מבצעות עבודות הכנת תשתיות לשכונה החדשה שצפויה לקום בעתיד בכניסה ליישוב.

צילום: מ.מ. חצור הגלילית

בחברה הכלכלית מציינים כי במהלך שלושת השבועות הקרובים יסומן כיכר לאזור התעשייה ובמהלך החודש וחצי הקרובים יושלמו העבודות במקטע הדרומי ויתבצע ריכוז מאמץ במקטע הצפוני. שיטת העבודה מאפשרת שמירה על תנועה בכביש סלול, וללא חסימת צירים במשך כל תקופת ביצוע הפרויקט. כמו כן, גם תחנות האוטובוס משני צידי הכביש ימשיכו לפעול לאורך כל תקופת העבודות.

בעיה אחת שנותרה עדיין, ולא ברור מתי תיפתר היא החסימה של הכביש העוקף את הקריה החסידית. החסימה הזו מקשה מאוד תושבי השכונות הצפוניות, שעובדים מחוץ לחצור, ונאלצים לנסוע בנתיב ארוך יותר שעובר במרכז הישוב. במועצה המקומית טוענים שאין שום חסימה, אך גורם המקורב לאופוזיציה דיווח ששום דבר לא השתנה והחסימה נותרה במקומה.

הכביש החסום ליד הקריה החסדיית