עומס חריג בחילוצים

אחרי שנה של הגבלות בגלל הקורונה, בתי הספר מנסים להספיק להוציא טיולים שנתיים בזמן שנותר משנת הלימודים, והתוצאה היא עומס בלתי רגיל על יחידות החילוץ. אתמול ביצעה יחידת חילוץ גליל כרמל 4 חילוצים מנחל עמוד

אתמול היה עוד יום עמוס בחילוצים למתנדבי יחידת החילוץ גליל-כרמל של משטרת ישראל, כפי שהיה בשבועות האחרונים.  ברוב המקרים מדובר בתלמידים שיוצאים לטיולים במסגרת בית הספר.

באירוע הראשון המתנדבים יצאו לחילוץ רפואי דחוף בנחל עמוד. המידע הראשוני שהתקבל מהשטח היה על נערה בת 14 מחוסרת הכרה. מסוק הוזנק לאירוע עקב מצבה הרפואי ומיקום שלה בשטח הסבוך. לאחר חבירה של צוות יחידת החילוץ ובדיקת חובש,  הנערה היית בהכרה מלאה, אך היה חשד להתייבשות וחולשה כללית.

לוחמי יחידת החילוץ של חיל האוויר מכינים את התלמידה לפינוי באמצעות מסוק

תוך כדי החילוץ התקבלה קריאה לעוד אירוע של מורה מעורפל הכרה בנחל עמוד, צוות הוקפץ לשטח וחבר אליו. מדובר בחשד להייתבשות וחולשה קיצונית. חובש היחידה העניק לו טיפול רפואי ראשוני והוא פונה במסע אלונקה לאמבולנס טיפול נמרץ שפינה אותו לבית החולים להמשך בדיקות.

בסיום האירוע עם המורה נתקלו מתנדבי יחידת החילוץ בתלמידה שלא היתה מסוגלת להמשיך וללכת, היא פונתה אל אמבולנס של מד”א שפינה אותה לבית החולים.

ואם זה לא הספיק, התקבלה עוד קריאה לחילוץ של קבוצת תלמידים שטיילו בנחל עמוד, ונתקעו בלי מים. מתנדבי יחידת החילוץ הביאו להם מים, וליוו אותם לחניון שם  המתין להם האוטובוס.

טיפול ראשוני בתלמידה מחוסרת הכרה

ביחידת חילוץ גליל כרמל מסבירים את העומס בניסיון של בתי הספר להספיק להוציא טיולים שנתיים לפני תום שנת הלימודים, זאת לאחר שבמהלך רוב שנת הלימודים לא ניתן היה לקיים את הטיולים בגלל מגבלות הקורונה.

מתנדבי היחידה נדרשו בשבועות האחרונים למאמץ עילאי כדי לעמוד בעומס הזה, וכן לחלוקת הכוחות והמשימות כך שניתן יהיה לתת מענה לכל קריאה. באמצעות קבוצת הוואטסאפ של היחידה מתאמים מי מגיע לחילוץ, וכאשר יש מספיק מחלצים, משאירים את האחרים בעתודה לחילוצים נוספים.

בנוסף לכך יש תיאום גם אם יחידות חילוץ אחרות, כמו יחידת חילוץ גולן, וניתן להזעיק את מתנדבי היחידה הזו במקרה הצורך. ביחידת חילוץ גליל כרמל קוראים למטיילים, בייחוד בתקופה הזו, להיערך נכון לטיול עם תכנון קפדני של המסלול, שמירה על הוראות הבטיחות, והצטיידות מספקת של מים.

צילומים: דוברות יחידת חילוץ גליל כרמל