שירות רכב שיתופי יוצע בקרוב בקצרין

ביוזמת המועצה המקומית קצרין התקיים מכרז להפעלת שירות רכב שיתופי. החברה הזוכה, שלמה סיקסט, תפעיל את השירות, שיכלול בשלב ראשון שני רכבים.

עידן הרכב השיתופי מגיע לפריפריה. ממש בקרוב יוכלו תושבי קצרין ליהנות משירות רכב שיתופי, תמורת 159 שקלים לפרק זמן של 24 שעות. היוזמה לשירות היתה מצד המועצה המקומית קצרין, שפרסמה מכרז בו זכתה כאמור חברת שלמה סיקסט.

השירות הזה יכול להתאים לתושבים בסיטואציות שונות. ראשית, לאנשים שאינם מחזיקים רכב פרטי, וזקוקים לעיתים לרכב למצבים בהם הם צריכים למשל לנסוע לבדיקה רפואית בבית החולים מרוחק, או כל צורך אחר המצריך נסיעה מחוץ לישוב

הקבוצה השניה שיכולה ליהנות שייכת לתושבים שיש ברשותם רכב פרטי, אך הוא משרת את אחד מבני הזוג שעובד מחוץ לישוב. להחזיק שני רכבים זה יקר, אם מדובר רק בנסיעות דחופות מדי פעם.

נכון לעכשיו השירות בקצרין יכלול שני רכבים שלהם המועצה המקומית תקצה מקומות חנייה ייעודיים ברחוב שיאון מתחת לגשר סמוך מרכז המסחרי איתן. אם הביקוש יגדל אפשר יהיה להוסיף רכבים לשירות.

האזור בו יוקצו מקומות החניה לרכבים השיתופיים

אז איך השירות של הרכב השיתופי של חברת שלמה סיקסט עובד?

מורידים את האפליקציה באמצעות הקישור הזה: https://sixtshare.onelink.me/Ybvq/58          נרשמים בתהליך פשוט ומהיר. מזמינים את הרכב באמצעות האפליקציה, ואז הרכב שמור רק עבור המזמין במשך 15 דקות. לכן כדאי לא לאחר. אם אחרתם והרכב לא הושכר בינתיים למישהו אחר, אפשר לבצע הזמנה נוספת לעוד 15 דקות.

כשמגיעים לרכב פותחים אותו באמצעות האפליקציה ישירות דרך הטלפון הנייד. כשמסיימים את השימוש ברכב מחזירים אותו לאותה חניה ממנה הוא נלקח.

השירות כולל – 150 ק״מ ל-24 שעות, מודל יומי (לא שעתי) המחיר יומי קבוע של 159.90 ש״ח גם לנהג צעיר וחדש. עם נוסעים יותר מ- 150 ק”מ משלמים 1.5 שקלים לכל קילומטר נוסף.

החברה אינה מחייבת את המשכירים למלא מחדש את מיכל הדלק, אך תשמח עם יעשו זאת. בכל מקרה תהיה התחשבנות עם המשכיר, ואם הוא מילא יותר דלק ממה שהוא צרך בנסיעותיו, הוא יקבל החזר מדויק על ההפרש.

במקרה של תאונה החברה המשכירה תישא בהוצאות ההשתתפות העצמית  ניתן לחדש את חוזה ההשכרה בכל יום מחדש, אבל חשוב להחזיר את הרכב לאותה החניה. איחור מעל 10 דק’ בהחזרה יוביל לחיוב של יום מלא נוסף.

אין דמי מנוי לשירות והוא פעיל כל ימות השבוע בשירות עצמי מלא. השירות מאושר לכל נהג עם רשיון נהיגה ומינימום ותק של שנה.