אצטדיון כדורגל חדש בקרית שמונה?

עיריית קרית שמונה פרסמה לפני זמן קצר תוכנית להקמת אצטדיון כדורגל חדש. פרטים בכתבה.

סוגיית מיעוט הקהל במשחקיה של עירוני קרית שמונה עלתה הרבה פעמים לדיון. בין הדעות בעניין, ניתן היה לקרוא ולשמוע דעות של אוהדי כדורגל וגם של שחקנים משורות הקבוצה, שטענו שהאצטדיון המשמש את הקבוצה מיושן ואינו מגרה את הקהל להגיע בהמוניו. בעידן כזה, שבו נבנו אצטדיוני כדורגל חדישים ברחבי הארץ ובפרט בערים בצפון כמו עכו, נוף הגליל ועפולה, מתבקש לדעת רבים שגם בקרית שמונה ייבנה אצטדיון מודרני. האצטדיון הנוכחי מכיל כ-5300 מקומות, זאת לאחר שהעבודות לשדרוגו הסתיימו במהלך שנת 2007 – עונת הבכורה של הקבוצה בליגת העל, חניה מועטה קיימת בקרבתו והוא אינו מפנק מבחינת תנאים, אך מצד שני הוא אצטדיון שמעניק רמה סבירה ונאותה לצפייה במשחקים מבחינת אפשרויות הצפייה מהיציעים ומבחינת תאי שירותיים ומזנונים עם היציע בסיסי העונה על רצון אוהדים לשבוע ולהרוות צמא.

האצטדיון העירוני בקרית שמונה (צילום: פושקו)



לפני זמן קצר פרסמה עיריית קרית שמונה הודעה מטעמה ובה נכתב: “בשנים הקרובות האצטדיון המיושן בעיר הולך לעבור מתיחת פנים מדהימה ולהכפיל את תפוסתו לכ- 10,000 מושבים. לאחר עבודה מאומצת של ראש העיר אביחי שטרן, אושרה הפקדת התכנית בידי הוועדה המחוזית לתכנית ובנייה בצפון. עלות התוכנית מוערכת ביותר מ-100 מיליון שקלים וקרן המתקנים, הטוטו ומפעל הפיס יהיו שותפות בעלויות יחד עם עיריית קריית שמונה”.

האם התוכנית אכן תקרום עור וגידים או שמדובר בפרסום שלא תהיה לו היתכנות עתידית? אנו נהיה כאן כדי לעקוב. לדעת כותב שורות אלה, אפשר להסתפק בקיים ולבצע בו “קוסמטיקה” נקודותית ואת סכומי העתק מוטב לתעל לטובת תמיכה בספורטאיי העיר בענפים השונים – הן ברמת מתקנים, מעטפת מקצועית והן בתמיכה כספית לספורטאים הצריכים זאת. עלות הקמת מגרש סינטטי כמו זה המשמש את מחלקת הנוער נאמדת בכ-8 מיליון ש”ח. עלות הקמת מגרשי שחב”ק נאמדת במאות אלפי שקלים ועד למיליון וחצי שקלים. יש כמובן עוד הרבה ענפים כמו שחייה, אתלטיקה, אומנויות לחימה ועוד קשת רחבה של ענפים, שישמחו לשדרוג מתקנים ולהקמת מתקנים. בין כה וכה, עירוני קרית שמונה ברוב משחקיה הביתיים לא מושכת קהל של יותר ממאות אוהדים או קצת יותר מאלף – שמתקשים לייצר אווירה ביתית באצטדיון שבו הקהל יושב קרוב לקווים. באצטדיון של 10,000 מקומות התחושה תהיה מנוכרת הרבה יותר.

בתמונות המצורפות הדמיה של האצטדיון המחודש ותוכניות הבניה (צילום: דוברות עיריית קרית שמונה)

.