כדורסל נשים: לא למקצועניות בלבד

לאחרונה, הוקמו שתי קבוצות כדורסל נשים ברחבי הגליל שלא מפסיקות לקלוע לסל. קבוצה אחת משחקת בחולתה והשנייה בקיבוץ עמיר. לכל קבוצה מאמנת נהדרת ומה המטרה? רק ליהנות..

ענף הכדורסל ידוע בסחף גדול של שחקנים ושחקניות. לאחרונה, הוקמו שתי קבוצות נשים, חובבניות לחלוטין – ללא רישום לליגה וללא משחקים שמוכיחות כמה אפשר ליהנות בזכות הכדור הכתום. עשרות נשים מתאמנות כמה פעמים בשבוע, נהנות וגם קולעות לא מעט. את הקבוצה בחולתה מאמנת מיכל אהרון ואת הקבוצה בעמיר מאמנת מעין דיין.

קבוצת הנשים לאומית – מהווה מקור השראה

בעמותת הספורט ממשיכים לעשות הכל בכדי להנגיש את הספורט ולתת מענה לכל מי שירצה בקיום אורח חיים בריא. זיו ברתנא, שמאמן את קבוצות הנערות והנשים נותן יד ורותם את כל מי שצריך בכדי לבסס את הכדורסל הנשי בגליל העליון.

אני שמחה ונרגשת מפתיחת קבוצות הנשים בשני המוקדים” סיפרה מיכל אהרון, מאמנת הקבוצה בחולתה. “יש היענות רבה מצד תושבות האזור, כיף גדול לראות נשים בכל הגילאים משחקות ונהנות. אני מזמינה אתכן לבוא ולהתאמן אתנו, למפגש נשי, ספורטיבי ובעיקר מהנה.”

רבקה טיילור, אחת משחקניות הקבוצה משתפת כמה הפעילות הזו חשובה: “הנני עורכת דין חברת קיבוץ גונן, הצטרפתי לקבוצת כדורסל מתוך מטרה לחזור לאהבה ישנה שלי- כדורסל. היו לי חששות בהתחלה, כי עברו המון שנים מהפעם האחרונה ששיחקתי, אך השילוב של האהבה לכדורסל וההזדמנות הנדירה לחזור למגרש עם נשים עם רקע דומה לשלי, מאמנות מקצועיות, ומחלקת ספורט תומכת, הסירה מעליי כל דאגה. האימונים נהיו עבורי שעה וחצי של ניקוי ראש, למידה והתפתחות בתחום הכדורסל, והכל בהנאה גדולה ובאווירה מקצועית ותומכת. אני הגעתי לגליל עליון לפני 20 שנה, וזו גאווה גדולה בשבילי להשתלב בתרבות הספורט בגליל אפילו שזה עכשיו, בגיל יחסית מתקדם. שחקניות רבות בקבוצה גדלו בגליל העליון,  שחקו בליגה ו/או ילדיהם משחקים בליגה,  עובדה אשר משרה אווירת ספורט גלילית אמיתית, ותחושת גאווה לקחת חלק פעיל  מתרבות זו.”

מי תהיה ענבר לברון הבאה???

יש מקום לכל אחת, כל המעוניינת להצטרף לאחת הקבוצות יכולה ליצור קשר עם זיו ברתנא. פרטיו נמצאים באתר המועצה האזורית הגליל העליון.