המשטרה מגבה את בן מובחר

בעקבות צו הסגירה המנהלי שפרסמה מועצה אזורית מבואות חרמון להילולה במתחם קבר יהונתן בן עוזיאל, הודיעה גם המשטרה שיש בכוונתה לאסור כניסה לאזור, והמשטרה תיערך כדי למנוע את הגישה למתחם הקבר וסביבתו.

קבר יהונתן בן עוזיאל. צילום: מיכאל יעקובסון

קוראים לזה אפקט מירון. עד לאסון שהתרחש בהילולת ל”ג בעומר במירון, התנהלו ההילולות של המגזר החרדי תוך עצימת עין חלקית של המשטרה והרשויות המקומיות מבעיות בטיחות שהיו באותן הילולות.

אחרי האסון במירון, ועוד יותר אחרי המקרה הטרגי בהילולת חג שבועות בחסידות קרלין בגבעת זאב, אף אחד לא רוצה לקחת סיכון, וכך גם המועצה האזורית מבואות חרמון, שבמשך שנים רבות איפשרה את קיום ההילולה השנתית בקבר יהונתן בן עוזיאל. השבוע הודיעה המועצה כי לא תאפשר את קיום ההילולה שאמורה להתקיים בסוף השבוע הקרוב, (3-6.6.2021)  לאור בעיות הבטיחות הקשות שיש במתחם הזה.

ראש המועצה האזורית מבואות חרמון, בני בן מובחר, מבין, אולי באיחור, שאם יתרחש שוב מקרה כדוגמת מירון או גבעת זאב, הוא יהיה זה שישלם את המחיר, ולכן הוא לא מוכן לקחת שום סיכון.

לטענת המועצה ישנם במתחם הקבר מבנים לא בטיחותיים שנבנו ללא היתר. בעיה נוספת היא כביש הגישה לאזור הקבר מכיוון כביש 90. מדובר בכביש צר ומפותל, שאינו מתאים לעומס התנועה הצפוי בהילולה רבת משתתפים.

כביש הגישה לקבר יהונתן בן עוזיאל

גם במקרה של התמוטטות הטריבונה בבית הכנסת בגבעת זאב, המועצה הוציאה צו מנהלי נגד קיום ההילולה, אך המשטרה לא פעלה באופן אקטיבי למניעת קיום האירוע. בעקבות המקרה הזה המשטרה הפיקה את הלקחים, ולכן לאחר פרסום הצו המנהלי על ידי מועצה אזורית מבואות חרמון, המשטרה פרסמה הודעה מטעמה על סגירת המתחם.

בהודעת המשטרה נאמר: “במטרה לשמור על שמור הציבור, ביטחונו ובטיחותו, הורה ראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר, על צו סגירה מנהלי לאתר הקבר בעקבות ליקויי בטיחות האוסרים על שימוש במתחם.

בהודעה המשטרה מפרטת כי תהיה סגירה של כבישי הגישה לקבר יהונתן בן עוזיאל (מכבישים 90, 8675, 8900) החל מיום 03.06.21 מהשעה 06:00 ועד ליום 06.06.21 עד השעה 19:00  –

התנועה במקום תתאפשר לתושבי הישוב עמוקה ולעובדי מתחם “בת יער” ולכוחות הביטחון בלבד*.תיאסר לינה ברדיוס של 800 מ’ ממתחם הקבר. שוטרי משטרת ישראל נערכים באופן מיוחד לקראת סוף השבוע. המשטרה תפרוס מחסומים בכבישי הגישה ולא תאפשר כניסה של כלי רכב.

צילום: משטרת ישראל