כדורסל גברים: חן חן, גם לך

חן גיא – רכז הפועל גליל עליון. דרוך לקראת סדרת חצי גמר הפלייאוף מול הפועל עפולה. שמחים לארח אותו בפינת “ספורטאי השבוע”.

*. צילום: גיל נוימן

הפועל גליל עליון חוזרת לפעילות מבצעית בגזרת המשחקים הרשמיים. מחר (רביעי), בשעה 19:00, תארח הקבוצה את הפועל עפולה למשחק ראשון בסדרת הטובה מחמישה משחקים, במסגרת חצי גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית. המנצחת בסדרה תעפיל לליגת העל יחד עם המנצחת בסדרה בין אליצור נתניה לאליצור אשקלון. אם הזמן יתיר, יהיה גם משחק גמר לקביעת זהות האלופה. בשונה מהמשחקים הקודמים, בשל ביטול הגבלות התו הירוק, אין חובת הצגת תו ירוק בכניסה. הביקוש לכרטיסים גבוה ולכן מומלץ לרכוש כרטיסים במכירה מוקדמת. לרכישה, הקליקו כאן .

אין מקום לתירוצים, צריכים אתכם ביציע

הרבה שחקני סגל בהפועל גליל עליון, השורשי ביותר שבהם הוא הרכז חן גיא, בן 20.5 מלהבות הבשן, שנבחר לפני שנתיים לשחקן העונה בליגת העל לנוער. גיא כבר שלוש עונות משתייך לסגל הקבוצה הבוגרת. בעונה הזו שותף ב-27 משחקים וקלע בממוצע 4 נקודות. אין כמו בן המקום, כדי לחוש את הדופק ואת האנרגיות, ביממה שלפני המשחק.

בדרך לצ’אקה מוצלחת. חן גיא בפעולה



חן, באיזו פוזיציה הקבוצה, אחרי שלושה שבועות שבהם לא שיחקתם משחק רשמי?

“האנרגיות בשמיים. כולנו מחכים לזה. היינו שלושת השבועות בהמתנה מורטת עצבים. נעצרנו בזמן שהיינו בקצב טוב. יש התרגשות, קצת לחץ. אנחנו ניתן כל מה שיש לנו ומאמינים שיהיה טוב”.

כבן המקום אתה חש באנרגיות סביבתיות?

“בוודאי. אני משמש כמורה-חייל בבית הספר עמק החולה, יש לנו הרבה אוהדים צעירים בבית הספר, ששואלים ומתעניינים ומרגישים שהם מחכים למשחק. גם בקיבוץ אני נתקל בהרבה התעניינות. מרגישים שיש משהו באוויר, כמו לפני סדרת הגמר סל מול מכבי חיפה לפני שנתיים. אני בטוח שהאולם יהיה מלא ותהיה אווירה טובה. אנחנו צריכים את הקהל שלנו באנרגיות שיא”.

מה תצטרכו לעשות, כדי לצלוח את הסדרה הזו?

“צריכים לשחק כמו כל העונה. יש סיבה שהגענו למעמד הזה. שמות לא מביאים לשום מקום. העשייה הקבוצתית – כן. אנחנו צריכים לא להתפזר, לתת ביטוי לחוזקות שלנו, לנצל יתרונות, לשבש להם את משחק ההגנה וההתקפה. לתת תשומת לב מוגברת לשחקנים המובילים שלהם, בראשם מיודענו מהסדרה לפני שנתיים – קרון דשילדס. ניצחנו את עפולה פעמיים בליגה, אבל פלייאוף זה שונה לגמרי. עפולה קבוצה מצוינת, היה לנו מאוד קשה מולם בליגה. הם עברו קבוצה מצוינת בדמותה של אשדוד בסדרה. בפלייאוף יהיה הרבה יותר קשה. אני מאמין שנעשה את זה, מאמין בנו, אנחנו לגמרי צריכים לקחת את זה. כל עוד ניתן דגש על הביחד – יקרו דברים טובים”.

לשמור זה חשוב. חן גיא דרוך וממוקד מטרה



איך העונה הזו עוברת עליך?

“עונה שעוברת טוב. אני מרגיש שהשתפרתי מאוד, מקבל את הצ’אנס לשחק, מרגיש שהלך לי טוב. נכון שיש הרבה מה לשפר, אבל אני מרגיש שאני בכיוון הנכון. יש הרבה דברים ששמתי לי למטרה. גם מבחינה אישית וקבוצתית, כמובן  יש עוד מקום להשתפר ולהתקדם. בתחילת העונה, כשראיתי את רשימת הגארדים, היו לי קצת חששות למעמדי, אבל בסך הכל הסיטואציה של העונה המתמשכת הטיבה איתי, דחיסת המשחקים חייבה לעשות רוטציות. אני שמח על הזכות ללמוד מהגארדים ההוותיקים והמצוינים שלנו – מקנדל אנתוני, עומר טל ואנתוני פישר – בהחלט מקבל מהם המון”.

אחותך הצעירה, נגה, שאותה אירחנו מעל במה זו לפני מספר חודשים, עשתה עונה מוצלחת בקבוצת הנערות ובקבוצת הנשים. ספר על החיבור שלכם?

“אנחנו באים ממשפחה שמאוד אוהבת כדורסל. ההורים שלנו הם אוהדי הקבוצה מילדות וניתבו אותנו לענף, הם תמכו בנו כל העת בכל מה שצריך – בבית, ביציע ובכל מקום אפשרי. החיבור ביני לבין נגה מדהים. אני מפרגן לה, נותן טיפים, עוזר במה שצריך, מתאמנים יחד. נגה שחקנית מדהימה עם פוטנציאל גדול. אני משתדל להגיע למשחקי בית של נגה, כשזה לא יוצא במקביל על משחק או אימון שלי – וכך גם נגה משתדלת להגיע למשחקים שלי (לקריאת הראיון שקיימנו עם נגה גיא, הקליקו כאן) “.

מה התוכניות שלך לעונה הבאה?

“כל כולי מרוכז בעונה הזו. כשהיא תסתיים, אני אבדוק את האפשרויות שלי”.

הכל נשאר במשפחה. נגה גיא (צילום: לילך וייס)