כדורגל: מסיימים עונה בראש מורם

עירוני קרית שמונה סיימה בתוצאת שוויון 2:2 את משחק החוץ מול מכבי ת”א, שנועל את עונת 20/21.

תם ונשלם. עונת 20/21 הסתיימה לה, עירוני קרית שמונה מסיימת במקום השישי של טבלת ליגת העל, לאחר שסיימה הערב בתוצאת שוויון 2:2 את המשחק מול האלופה היוצאת, מכבי ת”א – שקיוותה לזכות בניצחון במקביל למעידה של מכבי חיפה במשחק מול הפועל באר שבע, אך נס גדול לא היה פה – וגם יתרון של שני שערים לא הספיק למכבי ת”א, שזכתה לתמיכה של רבבות ביציעים, כדי לנצח את המשחק. למרות שהתייצבה בסגל חסר למשחק, ללא הקשרים האחוריים – סמואל בראון ויואב הופמייסטר, ללא שחקני ההתקפה אופיר מזרחי ומוחמד שאקר, למרות שנקלעה לפיגור שני שערים ושיחקה מול קהל עוצמתי, עירוני קרית שמונה הוכיחה בפעם השניה בתוך ארבעה ימים – שהיא לא נועדה לשמש תפאורה במשחקים מול הקבוצות הגדולות.

לא עושים אפליות בין הרצות לאליפות. שחקני קרית שמונה חוגגים את השער הדרמטי מול מכבי חיפה (צילום: פושקו)



מכבי ת”א פתחה את המשחק בלחץ גדול על שערה של מכבי ת”א, שהניב פרי ראשון בדקה ה-18, כשבעיטה חזקה של הקשר דן ביטון מכ-25 מטרים הכניעה את ברטקוש והעניקה למכבי ת”א יתרון 0:1. מכבי ת”א המשיכה להפעיל לחץ על הגנת קרית שמונה, אך בדקה ה-32 בעיטה עוצמתית של יוג’ין האנסה נעצרה בקורת השער והותירה את התוצאה בעינה. בדקה ה-39 כדור רוחב של אדוארדו גררו מצא את דן ביטון, שהקדים את ברטקוש ובעט מקרוב לרשת של קרית שמונה, השלים צמד וקבע את תוצאת המחצית הראשונה – 0:2 לזכות מכבי ת”א.

במחצית השניה יחסי הכוחות התאזנו. בדקה ה-54 הרחקת כדור שגויה של איתן טיבי, “אקס” קרית שמונה, נוצלה ע”י לוסיו מרינאו לבעוט מקצה הרחבה ובעט לרשת הצהובה וצימק את התוצאה ל-2:1. המשחק המשיך עם יוזמות התקפיות משני הצדדים. בדקה ה-84 עלה להופעת בכורה בליגה כמחליף הקשר אריאל שרצקי – נכדו של איזי, שגדל במחלקת הנוער של מכבי ת”א כילד. זוכרים מה קרה בדקה ה-92 לפני ארבעה ימים? כי גם הפעם קרית שמונה הצליחה לכבוש שער בדיוק בזמן הזה. הגבהת קרן פגשה את ראשו של הבלם אורי דהן, שהסיט את הכדור לעברו של יוג’ין האנסה, שבעט לרשתה של מכבי ת”א וקבע את תוצאת המשחק – שוויון 2:2.

הרכב עירוני קרית שמונה במשחק (בסוגריים המחליפים): דז’וגאס ברטקוש, דור אלו (יובל לוין – 76), אורי דהן, עידן נחמיאס, זיו מורגן, סקו טורה (עבדאללה חליחל – 84)  ידין לוגסי (אדריאן רוצ’ט – 64), רועי קהת (אריאל שרצקי – 84), גיא בן לולו (מייקל אמאנגה – 46), יוג’ין האנסה ולוסיו מרניאו. 

מסיים כמלך השערים עם 10 כיבושים. יוג’ין האנסה (צילום: פושקו)