כדורגל: יוצאים לדרך עם פלייאוף תחתון בליגה ב’

3 הקבוצות שאנו מסקרים יחלו היום את משחקי הפלייאוף התחתון. כל מה שצריך לדעת, בכתבה הבאה.

ליגה ב’ נכנסת לחודש עמוס במיוחד. שלוש הקבוצות שאנו מסקרים בליגה – בני טובא, בני ממב”ע והפועל עירוני צפת, יתחילו היום את דרכן במשחקי הפלייאוף התחתון, שימשכו בחודש הקרוב גם באמצע השבוע. תמונת המצב של כל אחת מהקבוצות וזרקור על משחקיהן – בכתבה זו.

לפני שנגיע לכל אחת מהקבוצות, קצת על שיטת התחרות. ליגות א’ וליגות ב’ פוצלו העונה לשני בתים, בשל קיצור העונה. בכל בית שובצו 9 קבוצות לשיטת משחקים של שני סיבובים, בסיומם שתי הראשונות בכל בית העפילו לבית משותף – אליו הן מתייצבות עם 0 נקודות, כשבתום ששת הסיבובים הקבוצה שתסיים במקום הראשון תעפיל לליגה א’, הקבוצה שתדורג במקום השני תשחק משחק מבחן מול הקבוצה שתסיים במקום השני של הבית המקביל – המנצחת תשחק משחק מבחן מול הקבוצה שירדה למשחקי המבחן מליגה א’. כל הקבוצות שסיימו במקומות 3-9 ממשיכות לפלייאוף תחתון, סיבוב אחד של משחקים, כאשר כל קבוצה ממשיכה עם מספר הנקודות שהיא צברה בבית המוקדם. הקבוצה שתסיים במקום האחרון תרד לליגה ג’, הקבוצה שתסיים במקום הלפני אחרון תמשיך למשחק מבחן מול הקבוצה שתסיים באותו מיקום בבית המקביל – הקבוצה המפסידה תתמודד מול קבוצה שתנצח את משחק המבחן בין סגניות האלופות של מחוז גליל עליון וגליל תחתון בליגה ג’.

בני טובא א-זנגריה, הנציגה היחידה שלנו בבבית א’, סיימה את השלב המוקדם במקום השביעי, כשהיא מקדימה ב-4 נקודות את צעירי סכנין – שמדורגת במקום הלפני אחרון וב-9 נקודות את נועלת הטבלה, אחי ביר אל מכסור. היום, בשעה 17:00, תתארח הקבוצה אצל צעירי טמרה – שסיימה את הבית המוקדם במקום הרביעי – והיא מקדימה ב-3 נקודות את טובא. במשחק הליגה שאירחה טובא ניצחה טמרה 0:1, המשחק שטמרה אירחה הסתיים בתוצאת שוויון 1:1.

זמן לנצח את טמרה. שחקני בני טובא



עוברים לבית ב’, בו משחקות בני ממב”ע והפועל עירוני צפת. בבית ב’ מ.כ אלנהדה נצרת, שהפסידה בכל משחקי השלב המוקדם, כבר השלימה עם ירידתה לליגה ג’ – כך שהמאבק של הקבוצות בפלייאוף התחתון מתמקד בהימנעות מסיום עונה במקום הלפני אחרון, בו מדורגת אחווה כפר מנדא – שאותה צפת מקדימה ב-9 נקודות ובני ממב”ע מקדימה אותה ב-8 נקודות.

הפועל עירוני צפת תארח באצטדיונה הביתי, בשעה 15:30, את בני כאבול – שאותה היא מקדימה ב-5 נקודות, במידה רבה בזכות שני הניצחונות שהיא השיגה במשחקים מולה בבית המוקדם – 0:1 במשחק שנערך בצפת ו-0:2 במשחק שנערך בכאבול. לאסף פחימה – קשרה של צפת, יהיה זה משחק מול הקבוצה שבה הוא שיחק לפני 3 עונות.

ינצחו בשלישית את כאבול? שחקני הפועל עירוני צפת (צילום: מאיר ינקו – חדש בגליל)



בני ממב”ע תתארח בשעה 17:00 אצל מ.כ אלנהדה נצרת – שלא התייצבה בחודש שעבר למשחק שאמור היה להיערך בגולן וספגה הפסד טכני 3:0, זאת לאחר שבסיבוב הראשון ממב”ע זכתה בניצחון 1:6. קשה לראות תסריט שבו ממב”ע תמעד ולא תזכה בניצחון משכנע. המשחק יועבר בשידור ישיר ע”י ענאן עמאשה, בעמוד הפייסבוק של בני ממב”ע .

לנצח – ולהתרחק מהקו האדום. שחקני בני ממב”ע.