תמיכה והזדהות מצד ידידי הגליל העליון בגרמניה

במהלך מבצע “שומר החומות”, התקיימה הפגנת תמיכה מרשימה בישראל במחוז לודוויגסבורג בגרמניה, שמקיים קשרי ידידות עם הקיבוצים בגליל העליון.

בזמן שהמצב הביטחוני בארץ נותר מתוח ביותר, אנשי מחוז לודוויגסבורג בגרמניה, המחוז התאום של הגליל העליון, התייצבו לצד מדינת ישראל בהפגנת מחאה גדולה בת אלפי משתתפים. בין קיבוצי מועצה אזורית הגליל העליון ומחוז לודוויגסבורג מתקיימים קשרי ידידות שנמשכים עשרות שנים, וכוללים ביקורים הדדיים ופעילויות משותפות בתחום התרבות והחינוך.

“החל בימי הלחימה הראשונים של מבצע ‘שומר החומות’, קיבלתי עשרות הודעות תמיכה ודאגה מדי יום”, סיפרה דפנה אברהמס, מנהלת הקשרים הבינלאומיים במועצה אזורית הגליל העליון, והוסיפה כי “קלאודיה רוגרט, נשיאת משרד החינוך של מדינת באדן וויטמברג, אמרה לי שרבים מאנשיה חתמו על עצומות תמיכה בישראל, יצאו לאירועים שאורגנו וכמובן השתתפו באותו מפגן תמיכה גדול שהתקיים בשטוטגרט ונועד להראות סולידריות עם ישראל ולעמוד נגד אנטישמיות”.

פאולו וטרנו, איש משרד החינוך של מדינת באדן וויטמברג: “כחבר ושותף לקשר עם הגליל העליון, היה חשוב לי מאוד לנסוע לשטוטגארט ולהשתתף במפגן ההזדהות עם ישראל. הקונפליקט הישראלי-ערבי מובן לנו, אבל ברגע האמת היה ברור לנו שאנו עומדים לצידה של ישראל.

“השגרירות הנוצרית הבינלאומית ירושלים (ICEJ) עומדת בסולידריות מצד ישראל לנוכח הפרעות הרשלנות, פיגועי הירי וירי הרקטות של הפלסטינים בימים האחרונים. ICEJ מגנה את המנהיגים הפלסטינים, שהסיתו בכוונה את המאמינים המוסלמים במהלך חודש הרמדאן כדי לעורר סכסוך מסוכן ומונע דתית על ירושלים.

סרטון של ICEJ על חשיבותה של ירושלים עבור הנוצרים

“הודות להחלטות האמיצות של ראשי השלטון הערבים והישראליים במסגרת ‘הסכמי אברהם’, המזרח התיכון ראה התפתחות מדהימה וחסרת תקדים לעבר נורמליזציה ושלום בחודשים האחרונים. אולם מההתחלה ניסו חמאס ופתח לערער את ההתפתחויות הללו ולהסית את העם הפלסטיני, מה שמתבטא כעת בהסלמה הנוכחית של אלימות וטרור.

“בנוסף למאמציהם לסכל את דינמיקת השלום החדשה ברחבי המזרח התיכון, פעולותיהם משמשות גם להפניית תשומת הלב מכישלונות עצמם, כמו הבחירות הפלסטיניות שבוטלו. יחד עם תומכיהם באיראן וטורקיה, הם נושאים באחריות המלאה להסלמה הנוכחית. על ידי החזקת התקפותיהם ביום ירושלים, הוכיחו חמאס ופת”ח באופן מופלג, שהם אינם מקבלים את טענת העם היהודי לירושלים ההיסטורית והמקראית. במקום זאת הם איימו להצית התלקחות אזורית על ירושלים”.