נופי גולן מצטרפים לרשת דרכא

בית הספר נופי גולן, שבו לומדים תלמידים מקצרין ומחלק מהישובים הכפריים בגולן, מצטרף לרשת דרכא. המועצה המקומית קצרין והמועצה האזורית גולן, ימשיכו להיות מעורבות בקידום בית הספר.

ועדת מכרזים משותפת למועצה מקומית קצרין ולמועצה האזורית גולן החליטה לבחור ברשת דרכא לצורך ניהול בית הספר נופי גולן בקצרין. רשת דרכא התמודדה במכרז מול רשת עתיד, רשת אורט החליטה שלא להתמודד במכרז הזה.

בנימוקי וועדת המכרזים לבחירה ברשת דרכא נאמר ששתי הרשתות שהתמודדו הן טובות, והפערים מאוד קטנים. היתרון של רשת דרכא הוא בניסיון ניהולי של בתי ספר במרחב הכפרי, ומשום שיש לרשת עוד בתי ספר באזור הצפון, מה שמאפשר רשת תמיכה קרובה וחזקה יותר.

במועצה המקומית קצרין אומרים ששתי המועצות ימשיכו לתמוך בבית הספר ולהיות מעורבות בנעשה בו. כמו כן על פי תנאי המכרז, הרשת הזוכה תמשיך את הקו החינוכי של בית הספר, כולל פרויקט ייחודי בשם “גוונים”, שעיקרו שיטת לימוד ייחודית שמאפשרת לימוד חוויית ואיכותי.

רשת בתי ספר שהוקמה בשנת 2011 ביוזמת קרן רש”י וכי”ח במטרה לאפשר שוויון הזדמנויות אמיתי בחינוך העל-יסודי לתלמידים בפריפריה וברשויות מוחלשות. לרשת יש כיום 40 בתי ספר ברחבי הארץ.  

על פי הפרסום של הרשת אחוז הזכאות לבגרות 92. זה בהחלט נתון גבוה, אך זה רק מרכיב אחד במדידת איכות החינוך. בעיריית קרית שמונה למשל, החליטו לסיים את ההתקשרות עם רשת דרכא לאחר מספר שנים, ולהעביר את בתי הספר התיכוניים בעיר לרשת אורט.

תיכון דרכא דנציגר(צילום ארכיון) כיום בניהול רשת אורט

הטענה המרכזית של העירייה כנגד רשת דרכא היתה, שכדי להשיג אחוז זכאות גבוה בבגרות מנעו מחלק מהתלמידים בבית הספר דנציגר לגשת למבחני בגרות ברמה של 5 יחידות, כדי לא לפגוע באחוז הזכאות הכללי.