בועז בשטח

בועז סאסי מרמות נפתלי הוא אחד מרוכבי האופנועים המצליחים לגילאי נערים. שמחים לארח אותו בפינת “ספורטאי השבוע”.

*. כל התמונות צולמו ע”י ניר עמוס

לכל דבר יש פעם ראשונה. בקיץ הקרוב אתר “גליל עולה” יחגוג 15 שנים להיווסדו. את פינת “ספורטאי השבוע” כובש היום לראשונה רוכב אופנוע. בועז סאסי, בן 17 ממושב רמות נפתלי, תלמיד תיכון עמק החולה, הוא מבכירי האופנוענים הצעירים בארץ. כבר 3 שנים שהוא רוכב תחרותי ובשנה וחצי האחרונה משתייך לקבוצת KTM מבית לובינסקי מוטו ספורט. בחודש שעבר כבש את הפודיום בשתי תחרויות: בתחרות בסגנון מוטו קרוס במכון וינגייט הגיע למקום הראשון – תחרות זו מחולקת לרכיבה בשלושה מקטעים בני רבע שעה, בתחרות רכיבבה בסגנון ספיישל טסט ביער בית קשת – תחרות עתירת הקפות, הגיע למקום השני בדירוג הכללי.

יש גביע. בועז סאסי כובש את הפודיום



אז מה הוביל את בועז סאסי לחיבור כל כך הדוק עם הספורט המוטורי? הנה לכם התשובה: “כשהייתי בן 13 היינו באירוע מוטורי במרכז הארץ. ראיתי אופנוע מדהים, הצקתי לאבא שלי שירכוש לי. הצלחתי לשכנע את אבא, עשיתי רישיון ספורטיבי מותאם לילדים. לאחר מכן, השתדרגתי באופנוע טוב יותר. אבא ראה שאני בעניין ומתמיד – וככה התקדמתי. בהתחלה למדתי לבד לרכב, בהמשך עבדתי עם מדריך. בגיל 14 התחריתי לראשונה, בתחרות ביער קשת, שאותה סיימתי במקום ה-10. המשכתי להשתתף בתחרויות ובסוף העונה, במרוץ בדרום הארץ, שהיה מרוץ לפני אחרון של העונה, עליתי לפודיום כשאני במקום השני. התקדמתי עם הזמן, פנו אלי בגיל 15.5 מקבוצת KTM ישראל של לובינסקי מוטו ספורט והציעו לי להצטרף לקבוצה. עבורי זה הישג גדול. אני עובד עם מאמן זיו כרמי, שהוא הרבה מעבר למאמן – הוא משפחה לכל דבר. מתאמנים פעמיים בשבוע במרכז הארץ עם חברים שחלקם מתחרים בתחרויות מולי וחלקם רוכבים בסגנונונת אחרים. האימונים מותאמים לתחרויות שעל הפרק – לפעמים הם בתוואי הררי, לפעמים בתוואי של חולות. אני היחיד מהצפון, המאמן ושאר החבר’ה מהמרכז. כיף גדול להיות חלק מזה. בהזדמנות זו, מודה לחברת לובינסקי ולחברת מוטו ליין בעפולה על התמיכה הרבה”.

נותן ביצועים בשטח



את שתי התחרויות האחרונות מסכם בועז סאסי ברגשות מעורבים: בתחרות המוטו קרוס זכיתי במקום הראשון ובתחרות הספיישל טסט במקום השני. רמת הריכוז והלחץ היו המרכיבים המרכזיים. בתחרות המוטו קרוס הייתי הרבה יותר רגוע ומרוכז – זו הסיבה שבזכותה זכיתי במקום הראשון, בעוד שתבחרות הספיישל לא הייתי מרוכז והייתי לחוץ יותר ממה שצריך”.

בימים אלה בועז סאסי עובד במרץ לקראת היעד הבא: “בחודש הבא מתוכננת תחרות בחצרים, שבנגב. תחרות של רכיבה בת שעתיים, הקפה מעגלית של 8-10 ק”מ. סוג של תחרות שכל הזמן צריך להיות ממוקד, כי בכל רגע יכולים לעקוף אותך. הציפיות שלי הן להנות ולזכות במקום הראשון”.

מכוון הכי גבוה שאפשר