כדורגל: אין אירופה, אין אליפות

עירוני קרית שמונה סיימה בתוצאת שוויו 1:1 דרמטית את המשחק מול מכבי חיפה – שלא זכתה לחגוג אליפות באצבע הגליל.

*. צילום: פושקו

אווירת קרנבל עטפה היום את העיר קרית שמונה ובפרט את סביבת האצטדיון. אלפי אוהדים של מכבי חיפה הפכו את האצטדיון העירוני בקרית שמונה למגרש ביתי של מכבי חיפה, שקיוותה אחרי עשור לזכות באליפות. קהל כחול היה קשה לאתר ביציעים – בהחלט צורם, שלמרות כמעט עשור וחצי של השתייכות לליגת העל ועם לא מעט זכיות בתארים, לא הצליחה הקבוצה לגבש סביבה גרעיון גדול של אוהדים אמיתיים וקבועים.

הרגישו בבית. אוהדי מכבי חיפה



טרם המשחק ערכה הנהלת עירוני קרית שמונה בשיתוף עם השחקנים טקס הוקרה לאדריאן רוצ’ט, לרגל העובדה שביום ראשון האחרון הפך לשיאן ההופעות של הקבוצה בכל הזמנים. השחקן זכה לחולצה ממוסגרת.

חזר לקרית שמונה והחזיר את האור. אדריאן רוצ’ט בטקס ההוקרה (צילום: דוברות עיריית קרית שמונה)



בתקשורת יצרו אווירה שהמשחק הערב הוא במעמד צד אחד, לא הציגו תסריט אחר מלבד זכייה של מכבי חיפה וחגיגות אליפות באצטדיון בקרית שמונה. ברק בכר, מאמן מכבי חיפה, שחגג עם קרית שמונה את כל זכיותיה בתארים, היה קרוב מאוד לזכות בתואר נוסף באצטדיון שהיה לו בית שנים רבות. מנגד, הקבוצה של קובי רפואה ונמרוד קוסטיקה, שהתייצבה למשחק כשעל הפרק ניסיון הסתערות על המקום הרביעי, המוביל למשחקי הליגה האזורית של אופ”א, החליטו לענות על המגרש. משחק נחוש של שחקני קרית שמונה הצליח להוציא המון עוקץ ממשחק ההתקפה של מכבי חיפה, כל זאת למרות חסרונם של שני הקשרים האחוריים הקבועים של הקבוצה, סמואל בראון ויואב הופמייסטר, המחלימים מפציעות. שחקן הבית הצעיר, ידין לוגסי – בעבר הלא רחוק שחקן כנף, שחקן שכמעט ולא שיחק העונה, נכנס בצורה מצוינת לשלישיית הקישור לצידם של רועי קהת וסקו טורה, ההגנה בראשות השוער ברטקוש והבלמים מתוצרת בית, עידן נחמיאס ואורי דהן, היו שם כדי לתת פייט מרשימים לחוליות הקישור וההתקפה של מכבי חיפה.

חבל שלא זכה ליותר הזדמנויות במהלך העונה. ידין לוגסי בפעולה



אז מה היה לנו הערב? משחק לא גדול של שתי הקבוצות. מחצית ראשונה אנמית, עם יוזמות משני הצדדים שלא הבשילו ליצירת מצבים מסוכנים. במחצית השניה הקצב עלה, קרית שמונה המשיכה לתת פייט ובדקה ה-60 אפילו כמעט ועלתה ליתרון, בעיטה טובה של יוג’ין האנסה מהרחבה נענתה בהדיפה של ג’וש כהן לקרן. בדקה ה-72 הגבהה של סאן מנחם, “אקס” קרית שמונה, מצאה את החלוץ הניגרי דוניו, שהקדים את אורי דהן והצליח בעזרת כתפו לכבוש שער ולהעלות את מכבי חיפה ליתרון 0:1. קרית שמונה הגבירה את ניסונותיה ההתקפיים. בדקה -89 הגבהת קרן מצאה את הקפטן עידן נחמיאס ברחבה, וזה נגח לקורת השער החיפאי. בדקה ה-92 הגיע שער שוויון דרמטי מתוצרת המחליפים. גיא בן לולו פרץ באגף שמאל ומסר כדור למרכז, מייקל אמאנגה, קשרה האחורי של קבוצת הנוער, בעט מכ-20 מטרים עם החלק החיצון של הנעל והצליח להכניע את ג’וש כהן ולקבוע את תוצאת המשחק – שוויון 1:1, ששלחה את החיפאים להכרעה במחזור האחרון במשחק מול הפועל באר שבע – שבעקבות ניצחון 1:2 עלתה למקום הרביעי והיא מקדימה את קרית שמונה ב-3 נקודות ויחס שערים עדיף בהרבה, מה שלמעשה מחסל את סיכויי קרית שמונה לזכות בכרטיס לאירופה.

נפגשו על האגף. סאן מנחם ודור אלו



הרכב קרית שמונה במשחק (בסוגריים המחליפים): דז’וגאס ברטקוש, דור אלו, עידן נחמיאס, אורי דהן, זיו מורגן (אמיר בן שמעון – 86), ידין לוגסי (אדריאן רוצ’ט – 78), סקו טורה (מייקל אמאנגה – 84), רועי קהת, מוחמד שאקר (גיא בן לולו – 86), לוסיו מרינאו (עבדאללה חליחל – 84), יוג’ין האנסה.

יקוו לחגוג אליפות ביום ראשון. אוהדי מכבי חיפה