כדורסל גברים: העונה מתארכת, צפת וגליל בעמדת המתנה

הפועל גליל עליון ומ.ס “דניאל” צפת משוועות לחזרה למשחקים. הצפי שזה יקרה הוא לקראת סוף החודש.

המצב הביטחוני במדינה בשבוע האחרון משליך באופן ברור על התנהלות ענפי הספורט השונים. קבוצות הכדורסל הבכירות של אזורנו, הפועל גליל עליון מהליגה הלאומית ומ.ס “דניאל” צפת מהליגה הארצית, מוצאות את עצמן מושפעות מהמצב – על אף שאינן מצויות באזור שבו מונהגת שיגרת חירום. הארכת העונה מן הסתם מאלצת את הקבוצות להקצות משאבים כספיים נוספים, עניין לא פשוט בשנה כל כך מורכבת. 

מ.ס “דניאל” צפת, שאינה חלק ממאבקי האליפות בליגה הארצית, אמורה הייתה לארח ביום שלישי את בית”ר כפר יונה, אך בשל המהומות בצמתים מרכזיים בצפון הוחלט לדחות את המשחק לסוף החודש. המשחק הבא של שחקני צפת מיועד להיערך ביום רביעי הקרוב – משחק חוץ מול אליצור גבעת שמואל, שייערך במידה והמצב הביטחוני יאפשר זאת. הקבוצה לא התאמנה בשבוע האחרון, זאת לאחר ששחקנים ששהו בחופשות משפחתיות במרכז הארץ התקשו לחזור צפונה – בשל המצב הביטחוני. היום הקבוצה תחזור לשיגרת אימונים.

מחכים כבר לסיים את העונה. שחקני מ.ס “דניאל” צפת



בגזרת הפועל גליל עליון העניינים מסובכים הרבה יותר. לאחר שהעפילה בשבוע שעבר לסדרת חצי גמר הפלייאוף העליון, מוצאת את עצמה הקבוצה בעמדת המתנה להשלמת משחקי ההכרעה בשלב רבע גמר הפלייאוף, שלעת עתה מיועדים להיערך ביום ראשון, ה-30/5. גליל עליון תפגוש בסדרת חצי הגמר את המנצחת במשחק בין מכבי אשדוד להפועל עפולה. אם וכאשר ייערך המשחק במועד המתוכנן, יומיים לאחר מכן תחל סדרת הטובה מחמישה משחקים בשלב חצי הגמר. במידה ואשדוד תנצח – היא תזכה ליתרון ביתיות בסדרה, במידה ועפולה תנצח – גליל עליון תזכה ליתרון ביתיות. ניר וסרמן, מנהל הפועל גליל עליון, משתף בהלך הרוח בקבוצה בימים אלה: “כולנו מקווים שהעונה תסתיים על הפרקט. הקבוצה ממשיכה להתאמן, לאחר שעצרו אותנו בשיא המומנטום. אנחנו ממשיכים להתאמן, לעבוד קשה ולשמור על מתח עבודה ולהיות מוכנים לסדרת חצי הגמר. אנחנו שוקלים לעשות משחקי אימון. שולחים חיזוק וחיבוק לעם ישראל ומקווים שנחזור בהקדם לשיגרה ונוכל לחזור למגרשים”.

רוצים לחזור ולשמוח על המגרש. שחקני הפועל גליל עליון