10 טיפים לשמירה על הכושר בתקופת החופש

חופשת הקיץ קרבה. רגע לפני שזה קורה, דן אלתרמן – מאמן קבוצת טריאתלון “אלתרמנ’ס וטריאתלט בכיר, עם עצות זהב שישמרו אתכם בכושר.

תקופת הקיץ הינה תקופה ארוכה שבה יש שבירת שגרה בדמות חופשה מבתי הספר ומוסדות הלימוד, החוגים ובעצם מכל פעילות אשר מתבצעת באופן קבוע ושגרתי לאורך כל השנה. אין ספק שחופשת הקיץ מאפשרת למשפחות רבות זמן איכותי ומשפחתי של בילוי והנאה, אך יחד עם זאת החופש הגדול מביא עימו גם אתגרים עבור מי שבמשך השנה עוסק באופן קבוע בפעילות ספורטיבית, מפני שאינו יכול להרשות לעצמו לעצור את הפעילות לתקופה כה ארוכה של חודשיים. אז נכון, יש עוד זמן עד ליציאה לחופש, אבל מוטב כבר מעכשיו להתוודע לטיפים שבטור הזה, כדי להתנהל בצורה נכונה בתקופת הקי..

1. כדאי לאמץ שגרה אישית של אימונים. גם אם התרגילים יהיו מונוטוניים וחוזרים על עצמם, הרי שעצם הפעולה תהווה אימון טוב שלא כדאי יהיה לוותר עליו.

2. גם בהיעדר מדריך או מאמן, כדאי לבצע את אותו מספר אימונים בשבוע על מנת לשמור על רמת הכושר שאליה הגוף כבר רגיל ממילא.

3. בד בבד עם שמירה על הכושר הגופני מומלץ, למרות הקושי והפיתויים, לשמור על תזונה נכונה ומאוזנת במהלך חופשת הקיץ.

4. כאשר יש תוכנית אימונים שנתית מסודרת – חשוב מאד להיצמד אליה ולא לוותר.

5. כדאי לנסות לגייס לאימונים חבר, מכר או בן משפחה על מנת שתהיה מחויבות להמשיך ולהתאמן ולא לוותר על אימונים.

6. כאשר קובעים תכניות ופעילויות לחופשה – לא לקבוע שום פעילות או אירוע בזמן שבו אמור להיות אימון, גם אם מדובר באימון אישי.

7. במידה וניתן להיות בקשר עם המאמן בטלפון או במייל – כדאי לשתף אותו במהלך האימונים גם על מנת לקבל ממנו פידבק וגם כדי ליצור כך את המחויבות לביצוע האימון.

8. כדאי להחליט מראש על תקופה קצרה של הפוגה מן האימונים, לקראת סיום החופש הגדול, כדי לאפשר לגוף הפסקה, מנוחה ויציאה, גם אם קצרה, מן השגרה.

9. חשוב לזכור, שעצם ביצוע הפעילות הוא המכריע, גם אם מבצעים פעילות השונה מהאימון הרגיל שהיה מבוצע עד כה.

10. טיפים אלו מומלצים ליישום וביצוע על ידי כל מתאמן, בכל גיל – בוגרים, בני נוער או ילדים.

דן אלתרמן