הבריכה דולפת והתיקון יקר

במועצה המקומית יסוד המעלה בוחנים כיצד לפתור את בעיית הבריכה הציבורית של המושבה, לאחר שהתברר כי מצבה התחזוקתי בכי רע, ואין אפשרות להפעילה ללא שיפוץ יסודי.

המועצה המקומית יסוד המעלה, פרסמה לפני מספר חודשים מכרז להפעלת בריכת השחייה בישוב. הפעלת הבריכה לא היתה אטרקטיבית למפעילים, ורק היזם שהפעיל אותה בשנים האחרונות ניגש למכרז.

היזם הודיע למועצה שהוא מוכן להפעיל את הבריכה רק אם המועצה תשקיע מאות אלפי שקלים בשיפוץ הבריכה, מכיוון שמצבה התחזוקתי רעוע, התשתית ישנה, וישנם איבודי מים בהיקף גדול.

המועצה המקומית הודיע למפעיל שאין באפשרותה לעמוד בדרישותיו הכספיות והוא מצידו ביטל את השתתפותו במכרז, כך שנכון לעכשיו אין אף מציע שמוכן לקחת על עצמו את הפעלת הבריכה.

הבריכה ביסוד המעלה ישנה מאוד, היא נבנתה לפני כ 50 שנים ובמהלך שנים אלה עברה שיפוצים קוסמטיים. עקב מצבה מספר המינויים מקרב התושבים ירד משמעותית לעשרות בודדות.

כמו רשויות מקומיות רבות בארץ, היעדר ממשלה נבחרת ומתפקדת, משפיע גם על היכולת לגייס תקציבים חדשים ממשרדי ממשלה, אך במועצה לא אמרו נואש, ובהודעה שפרסם ראש המועצה, אילן אור, נאמר: “אנו רואים חשיבות רבה בקיומה והפעלת הבריכה.

“בימים הקרובים, תיבחן תשתית הבריכה ע”י מהנדס מומחה, שיקבע סופית את מצבה הפיזי ועלויות התיקון  הצפויות. רק לאחר קבלת האומדן והנחיות משרד הבריאות, נוכל לקבל החלטות לגבי פירסום למכרז נוסף ובחינת האופציות לפתיחת הבריכה בשנת הרחצה הנוכחית”.

ראש המועצה המקומית יסוד המעלה, אילן אור

“בניית בריכה חדשה שתופעל כל ימות השנה (גם בחורף) עומדת בראש סולם העדיפויות של המועצה, ובכוונתנו לפעול לבנייתה. מאידך, לא יהיה אחראי מבחינת המועצה להפעיל בריכה עם ליקויים, בעלויות גבוהות מאד, שאיננה עומדת בקריטריונים הנדרשים של איכות, בטיחות ודרישות משרד הבריאות. 

“לפיכך, בכוונתנו בשנה הקרובה לפעול כדי לגייס את התקציבים לבניית בריכה חדשה שתופעל ותנוהל עי המועצה עבור התושבים”.