כדאי לשמור בבית 12 ליטר מים לנפש למקרה חירום

רשות המים ביצעה ביקורת בתאגיד פלג הגליל, שבחן את מוכנותו למצבי חירום. התאגיד עבר בהצלחה את הביקורת, ועם זאת מנכ”ל התאגיד, אדי שוסב, ממליץ לתושבים להצטייד בכמות מספקת של מים למצב בו אספקת המים תנותק

אספקת מים סדירה לתושבים במצבי חירום כמו מלחמה, רעידת אדמה, או כל תרחיש קיצוני אחר, היא אתגר לא פשוט, שמצריך הכנה מוקדמת ותרגול של כל המערכות המופקדות על הנושא.

רשות המים מקיימת מעת לעת ביקורת בתאגידי המים כדי לבחון את מוכנותם, וביקורת כזו התקיימה השבוע בתאגיד פלג הגליל. הביקורת התקיימה בניהולו של מנהל מרחב צפון ביטחון מים, חירום וסייבר ברשות המים מר מאלכ הזימה וצוותו.

ישיבת עבודה במהלך תרגיל החירום במשרדי פלג הגליל

במהלך הביקורת נבדקו כלל הנהלים ותוכנית החירום, בוצעה ביקורת מדגמית לכשירות האמצעים, ומיגון מתקני מים שלמכון טיהור שפכים צפת. כחלק מהביקורת נערך תרגיל שבחן את יכולת התאגיד להתמודד עם אירועי מים שונים במקביל בגזרות שונות. בהמשך תבוצע ביקורת מקצועית שתבחן היערכות התאגיד להתמודדות עם איומי הסייבר השונים המתקיימים.

מנהל ביטחון מים וחירום תאגיד המים פלג הגליל, צביקה בינדר : “קיים רצף של פעולות מאספקה סדירה ועד למצב שבו מספקים רק 4 ליטר לנפש ליום. בין מצב שגרה למצב חירום, המטרה היא למזער את שיבוש אספקת המים למינימום כך התושב לא יפגע ממצב.”

מנהל מרחב צפון ביטחון מים, חירום וסייבר ברשות המים במרחב צפון מאלכ הזימה ,שיבח את תפקוד התאגיד על מוכנותו ולנוכח ניסיון התאגיד באירועי משברי מים. הזימה הוסיף, ” יש צורך להגביר את המודעות ברשויות המקומיות למשברי מים אפשריים. שכן ניהול המשברים נעשה מול האוכלוסיות מהרשות המקומית”

מנכ”ל תאגיד המים , פלג הגליל, רו”ח אדי שוסב: ” אנחנו מחויבים להיות ערוכים ומוכנים בכל עת לכל תרחיש משבר מים. בידי התאגיד האמצעים הדרושים, ונהלי העבודה אשר דורשים מעורבות פעילה של הרשויות המקומיות.

מנכ”ל תאגיד פלג הגליל, אדי שוסב

“רוב הישובים בהם התאגיד מספק שירותים נמצאים באזור רגיש, הן מבחינת רעידות אדמה והן איומים בטחוניים והקירבה לגבול. לכן אנו מבקשים מהתושבים לשמור בכל בית אב כמות מים מינימלית לחרום בהיקף של 12 ליטר מים לנפש. כמות מים זו מתאימה לכמות המינימלית הנדרש לאדם במשך 3 ימים.

צילומים: יורם אבן צור, דוברות פלג הגליל