כדורגל: פורסם דו”ח השופט על אירועי האלימות במשחק בין שעב לטובא

דו”ח שיפוט חמור כנגד אחווה שעב על אירועי המשחק מול בני טובא. הדו”ח במלואו בכתבה זו.

ביום שלישי שעבר השיגה בני טובא א-זנגריה ניצחון 0:1 חשוב מאוד במשחק החוץ מול קבוצת הצמרת של אחווה שעב, אך אקורד המשחק היה אלים ושחקני טובא העידו, כי נאלצו להימלט מהמקום על מנת שלא לספוג אלימות מצד קהל מקומי. דו”ח המשחק הגיע אלינו והוא מדבר בעיקר על החוויה הקשה שעבר על עוזר השופט, אדיר נמרוד כץ. שעב תעמוד ביום רביעי בגין אישומים בסעיפים: קריאות גזעניות, התפרצות לשדה המשחק והתנהגות בלתי ספורטיבית. שוערה, מוחמד עראבי, יעמוד לדין באשמת פגיעה גופנית בשופט המשחק. להלן הדו”ח המלא:

1. בדקה ה-90 אדם אשר מזוהה עם קבוצת שעב קילל שחקן של טובא, עוזר השופט ביקש לדעת את שמות של האדם מהנהלת שעב, כתגובה אותו אדם צעק לעבר עוזר השופט, אדיר נמרוד כץ: “שופט, יא בן זונה, אני אזיין אותך. אני בחוץ מזיין אותך”.

לאחר אמירה זו עוזר השופט קרא לעברי וציין אשר הוא חש מאויים מאותו אדם. תוך כדי אותו שחקן ברח משער הכניסה של השחקנים, אנשי שעב טוענים שאותו אדם אינו קשור אליהם, אך נתנו לנו את שמו. אותו אדם לא היה רשום בטופס וכנראה נכנסה במהלך המשחק לכר הדשא ללא אישור.

2. בדקה ה-96 אותו אדם שמזוהה עם שעב החל לקרוא לעבר עוזר השופט מהיציע שקרוב  לעבר העוזר: “יא בן זונה, יהודי מסריח, נזיין אותך – יהודי מסריח. עוזר השופט קרא לעברי, בטענה שאינו מוכן להמשיך במשחק בצורה כזו של קריאות גזעניות ואיומים. כמו כן, מאמן שעב הודה שהוא שמע את האמירה הזו גם.

3. לאחר שריקת הסיום, הגיע מאחורי עוזר השופט, אדיר נמרוד כץ, השוער של של שעב, מוחמד עראבי, וחבט בגבו עם ידו. גם מהצד שלי זה היה נראה שהוא צמוד אל העוזר. לאחר מכן, הסדרנים והנהלת הקבוצות ניסוי להרחיק את השוער, שניסה להתעמת עם צוות השיפוט עוד פעמיים, כאשר ההנהלה עשתה את מירב המאמצים שהצלחנו להגיע לחדר השופטים.

4. תוך כדי העליה לחדר השופטים התפתחה מהומה בין השחקנים.

5. חשוב לציין, שהנהלת שעב התנצלה על האירוע ועשתה כל שביכולתה למנוע פגיעה פיזית בשופטים ומהומה במגרש.

כשהכל עוד היה רגוע. שחקני טובא ושעב במהלך המשחק (צילום: פייסבוק בני טובא א-זנגריה)