כבוד והוקרה לווטרנים

בקצרין ציינו היום (9 במאי) את יום הניצחון על גרמניה הנאצית בטקס, שהתקיים בגן מיקולוב, נכחו כמה עשרות תושבים שלחמו בנאצים במלחמת העולם השניה.

בגל העליה מברית המועצות שבו עלו לארץ כמיליון איש, הגיעו ארצה גם לא מעט אנשים שהתגייסו לצבא האדום ולחמו במסגרתו כנגד הנאצים במלחמת העולם השניה. רבים מהם גם זכו לעיטורי כבוד על גבורתם במלחמה.

בקצרין שבה יש קהילה גדולה יחסית של יוצאי ברית המועצות, ישנה גם קבוצה של וטרנים שלחמו בנאצים במסגרת הצבא האדום. המועצה המקומית מקיימת מדי שנה ב- 9 במאי טקס לציון יום השנה לניצחון על הנאצים במלחמת העולם השניה.

בשנה שעברה, בגלל מגפת הקורונה, לא התקיים הטקס במועדו הרגיל, אבל בחודש ספטמבר האחרון, התקיים טקס במעמד במעמד שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, ובו הוענקו מדליות הוקרה לווטרנים.

מדליות שהוענקו לווטרנים של קצרין על ידי שגריר ברית המועצות

השנה כבר אפשר היה לקיים את הטקס במועדו הרגיל  ב- 9 במאי, והוא התקיים עם עשרות וטרנים תושבי קצרין בגן הזיכרון “גן מיקולוב”.

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, בירך את הווטרנים ואמר: “אני נרגש לציין את יום הניצחון על גרמניה הנאצית. זהו יום חג בשביל הווטרנים ובשבילנו, אזרחי מדינת ישראל. אני מבקש מכם, הגיבורים שנשארו, ספרו את הסיפורים, שתפו את הידע, שלא נאבד אותו. אני מאחל לכל אחד ואת מהם שנמשיך לספור את השנים לניצחון, ובריאות איתנה״.

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, מברך את הווטרנים

צילומים: מועצה מקומית קצרין