כדורסל גברים: סדרה קשוחה – כמו שפלג הבטיח

הפועל גליל עליון הפסידה 86:82 להפועל חבל מודיעין, במשחק השני בסדרת רבע גמר הפלייאוף העליון. ביום שלישי משחק מכריע בכפר בלום.

*. צילום תמונות מהמשחק הראשון בסדרה – פושקו

בראיון שקיימנו בתחילת השבוע עם ברק פלג, מאמן הפועל גליל עליון, לקראת סדרת רבע גמר הפלייאוף העליון של הליגה הלאומית הוא חזה שצפויה לקבוצתו סדרה קשוחה כמו לכל יתר הקבוצות שהעפילו לפלייאוף העליון. כמה צדק? היום נערכו משחקי המחזור השני בסדרת הטובה משלושה משחקים. כל הקבוצות שניצחו ביום שלישי האחרון – בהן הפועל גליל עליון, הפסידו במשחקיהן והסדרות כולן יוכרעו ביום שלישי הקרוב. את האולם בשוהם, בו מארחת את משחקיה הפועל חבל מודיעין, יריבתה של הגליל בסדרה, אפשר לסמן כאולם לא ידידותי להפועל גליל עליון. אחרי הפסד ליגה בעונה שעברה והפסד ליגה העונה במשחק שכבר היה בידיים של שחקני הגליל, הגיע לו היום הפסד 86:82 – במשחק שבו גליל הייתה קרובה מאוד לניצחון.

נכנס להילוך גבוה בפלייאוף. אנתוני פישר



בשונה ממשחקי הליגה בין הקבוצות, בהן גליל עליון מצאה את עצמה ביתרון דו ספרתי במהלך המחצית השניה ובשונה מהמשחק הראשון בסדרת הפלייאוף – בו חבל מודיעין מצאה את עצמה בתום הרבע הראשון ביתרון 18:33, הפעם היה זה משחק שהיה צמד לכל אורכו. העובדה שיתרון השיא של הקבוצה המארחת עמד על 7 נקודות ויתרון השיא של הגליל עמד על 6 נקודות, הן ההסברים הטובים לעד כמה המשחק הזה היה צמוד. הרבע הראשון הסתיים ביתרון 15:19 לזכות הקבוצה המארחת, אך ברבע השני שחקני הגליל היו דומיננטיים יותר במיוחד בצד ההתקפי ובתום המחצית הראשונה צעדו ביתרון 35:40.

ברבע השלישי הקבוצה המארחת חזרה לעמדת יתרון לאחר שתי דקות ו-40 שניות של משחק ולמעשה צעדה ביתרון לכל אורך הרבע. גליל עליון הצליחה בזכות הגנה חזקה לא לספוג בשתי דקות ו-45 השניות האחרונות, בהן קלעה 5 נקודות ובסיום הרבע יתרונה עמד על 55:56.

תוספת כח לגליל. אייזיאה אייזנדורף



מיד לאחר פתיחת המחצית השניה של הרבע האחרון 5 נקודות רצופות שקלע קנדל אנתוני הצעידו את הגליל ליתרון 70:75, אך הקבוצה המארחת הצליחה להשוות את התוצאה. לאחר מכן שלשה נוספת של אנתוני העלתה את גליל ליתרון 75:78. סל שדה של הקבוצה ומנגד שתי קליעות עונשין מוצלחות של אדריאן יוטר העניקו לגליל יתרון 77:80 – דקה ו-45 שניות לתום המשחק, אך ריצת 0:5 של חבל מודיעין יצרה יתרון 80:82 לזכותה. סל שדה של אייזיאה אייזנדורף, שדרך על קו הבקבוק, קבע שוויון 82:82 – 35 שניות לתום המשחק. מייד לאחר החזרה מפסק הזמן שלשה של לייס דאן העלתה את חבל מודיעין ליתרון 82:85, ששלח שוב את הקבוצות לפסק זמן. אדריאן יוטר ניסה להגיב עם קליעת שלוש, אך כשל במשימה, חבל מודיעין השתלטה על כדור חוזר ועבירה מהירה שנעשתה על לייס דאן, הניבה נקודה אחת מקו העונשין לזכות חבל מודיעין. גליל יצאה להתקפה מהירה, 10 שניות לתום המשחק, החטאה של קנדל אנתוני ולאחר מכן החטאה של די.ג’יי שארפ סגרו עניין ובסיום ניצחון 82:86 לזכות חבל מודיעין.

הפועל גליל עליון שילמה מחיר יקר על כך, שלא הצליחה להצר את צעדיו של הגארד לייס דאן – שקלע 31 נקודות. בנוסף, יום לא מוצלח מספיק מחוץ לקשת עם 6 קליעות מ-20 ניסיונות לעומת 12/28 שקלעה הקבוצה המארחת, לצד 6 החטאות מקו העונשין (חבל מודיעין החטיאה 5 קליעות עונשין), 10 איבודי כדור שתורגמו לספיגה של 21 נקודות – לעומת 13 נקודות שקלעה גליל כתוצאה מ-15 איבודים של חבל מודיעין, בנוסף לנחיתות מסוימת בריבאונד עם 38 כדורים חוזרים – לעומת 43 שקטפה הקבוצה המארחת – כל אלה עשו את ההבדלים בתוצאה. הסטטיסטיקה של שחקני הגליל מאתר איגוד הכדורסל מופיעה מתחת לתמונה הזו. לקריאת הסטטיסטיקה המלאה, הקליקו כאן