הביא הוא את האור

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא הכדורגלן אביהוא סבתי – שכבש שלושער במשחק הניצחון של קבוצת נערים א’ של עירוני טבריה 0:3 על הפועל נוף הגליל.

ביום שלישי האחרון אירחה קבוצת נערים א’ של הפועל נוף הגליל את עירוני טבריה, במגרש הסינטטי בקרית שמונה. השחקן היחיד על כר הדשא שעבורו זה היה משחק בית הוא אביהוא סבתי, בן 16 מקרית שמונה, קשרה של עירוני טבריה – שכבש שלושער במשחק והעניק לקבוצתו ניצחון 0:3 וחשוב לציין ולהדגיש: אביהוא סבתי סופח לקבוצת גיל של השנתון שמעל שנת הלידה שלו. במחצית הראשונה של העונה שיחק במקביל בקבוצת שנתון נערים ב’ ובקבוצתו הנוכחית. לאחרונה קבוצת נערים ב’ של טבריה פורקה וסבתי הפך להיות נער של קבוצה אחרת.

שלושער באמצע השבוע. אביהוא סבתי



אביהוא סבתי גדל במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה מגיל צעיר. במהלך המעבר בין קבוצת ילדים ב’ לקבוצת ילדים א’ לקח פסק זמן של מספר חודשים. בעונה שעברה עבר פציעה טורדנית, שהשביתה אותו מרוב שלבי העונה המקוצרת. העונה חזר סבתי למגרשים נחוש להצליח. אביהוא סבתי הולך בשני המסלולים מרכזיים שבחייו בדרכי המשפחה. סבתי לומד בכתה י’ במגמת התקשורת בתיכון דנציגר בקרית שמונה והולך בעקבות אביו, אלי, איש תקשורת ידוע, שהיה כתב של מדיות רבות ובהן ערוץ הספורט והיה דובר עיריית טבריה, דובר השרה מירי רגב ודובר בית החולים “זיו” בצפת. במגרש הכדורגל הוא משחק כקשר התקפי והולך בדרכו של הסב, חנניה פחימה – מלך שערי קרית שמונה בכל הזמנים, ובדרכו של הדוד אסף פחימה – קשרה של הפועל עירוני צפת.

הולך בדרכי המשפחה


אביהוא, יש לך הסבר לתצוגת התכלית ביום שלישי?

“נכנסתי למשחק בצורה טובה. אחרי השער הראשון במחצית הראשונה הביטחון עלה והשערים באו בזה אחר זה. שמח שעזרתי לקבוצה לנצח משחק מאוד חשוב במסגרת מאבקי התחתית.

מה הביא אותך למעבר החד לטבריה?

“עברתי פציעה קשה בעונה שעברה, שברתי את האגן והייתי מושבת כארבעה חודשים. בעצתו של אבי החלטנו שבעונה הזו כדאי שאשחק בקבוצה שתיתן לי לבוא לידי ביטוי. עבדתי קשה כדי לחזור לעצמי, עשיתי בקיץ אימונים עם אלון בוזורגי ועם דודי, אסף. אני שמח שהגעתי למועדון חם כמו טבריה. גם בקבוצת נערים ב’ וגם בקבוצת נערים א’ אני מוקף בחברים טובים ואנשים טובים. החיבור הוא מדהים במגרש ומחוצה לו. אמנם יש קושי לשחק בליגה של שנתון מעל, אבל זה מחשל ומאוד מאתגר ואני מתמודד עם זה”.

אתה מגיע ממשפחה שחיה ונושמת כדורגל. עד כמה היא מעורבת בדרך שלך?

“מאוד מעורבת, מאוד תומכת ומאוד מתעניינת. אסף עושה לי אימונים אישיים ועוזר לי מאוד בהכוונה מקצועי. אבא תומך ברמה אדירה. מגיע לכל אימון ומשחק, תמיד תומך ונותן פידבקים”.

הקבוצה שלך מדורגת מתחת לקו האדום. בקרוב מתחיל הפלייאוף התחתון. מה אתה צופה לקבוצה?


“יש לנו משימה מאוד מאתגרת. אני מאמין שבפלייאוף נהיה בגרסה הכי טובה שלנו ונישאר בליגה”.

מיהן הקבוצות האהודות עליך ומיהם השחקנים האהובים עליך?

“בארץ בעקבותיו של אבא אני אוהד את בית”ר ירושלים, בחו”ל אני אוהד את ליברפול. השחקנים שאני הכי מתחבר אליהם הם כאלה שמשלבים טכניקה וחוכמת משחק ברמה גבוהה ביותר – בארץ זה עומר אצילי ובעולם זה מייסון מאונט”.

מה השאיפות שלך לעתיד?
“להמשיך לעבוד קשה ולהגיע הכי רחוק שאפשר. החלום הגדול הוא לייצג את המדינה בנבחרת ולשחק באירופה”.

דרוך לאתגר ההישארות בליגה. אביהוא סבתי