עם ברק בעיניים לעבר המטרה

ברק פלג, מאמן הפועל גליל עליון, דרוך לקראת סדרת רבע גמר הפלייאוף. רגע לפני, מוזמנים לקרוא ראיון שערכנו עמו.

צילום: גיל נוימן

הפועל גליל עליון תתייצב הערב, בשעה 18:00, למשחק במסגרת רבע גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית מול הפועל חבל מודיעין. אחרי שפרסמנו כתבה לקראת המשחק , זמן לראיון שערכנו עם מאמן הקבוצה, ברק פלג, שכבר היה במעמד הזה בעבר עם עירוני רעננה. פלג, שכשחקן חווה הרבה סדרות פלייאוף, גם הפעם מוצא את עצמו במקום מרכזי בסדרת פלייאוף – הפעם כמאמן של קבוצה שרוצה לשוב לליגת העל, לאחר 13 שנים. רגע לפני המשחק, ערכנו עמו ראיון לקראת סדרת רבע הגמר והמשך העונה.

ממוקד מטרה לקראת הסדרה. ברק פלג



ברק, מה רמת המתח לקראת הסדרה?

“בסך הכל די חיכינו לזה. בנינו את המתח הזה כבר די הרבה זמן. לפני שבועיים-שלושה הרגשנו שאנחנו בסוג של פלייאוף עם כל מה שקשור במאבקי מיקום. עכשיו משחקים על מה שחיכינו לו”.

זה יתרון או חסרון לפגוש קבוצה שפגשתם לאחרונה לשני משחקי ליגה בתוך שמונה ימים?

“אין לנו סדרי עדיפויות או אפשרויות לבחור יריבה. כל הקבוצות שהגיעו לפלייאוף טובות וראויות. אני לא באמת חושב ששווה להתעסק בחישובים ומיקומים ומה עדיף ומה לא. אין לנו את היכולת לשלוט את מי נקבל בכל שלב. ניצחנו והפסדנו להם, הם מכירים אותנו ואנחנו מכירים אותם”.

איך אתם מגיעים לסדרה הזו?

“מה שחשוב זה איך מגיעים ברמה הגופנית, הקבוצתית והמנטלית. אני חושב שגופנית אנחנו מגיעים טוב, כי שחקנים שסחבו פציעות נתנו להם לנוח ועכשיו הם במצב טוב יותר. רציתי שינוחו יותר, אבל הם לא רוצים. הסגל שלנו ארוך יחסית, עם הרבה שחקנים שאנחנו יכולים להשתמש בהם. ברמה המנטלית אנחנו מגיעים אחרי ניצחון שחשוב למוראל. עכשיו זו ההצגה של השחקנים והזמן שלהם להוכיח את עצמם”.

על איזה פרמטרים תצטרכו לתת את הדגש בסדרה?

“קודם כל, אני חושב שחבל מודיעין קבוצה טובה, שמתאפיינת כקבוצה עם המון שחקנים מנוסים, בשונה מחלק מקבוצות אחרות בליגה. אנחנו צריכים להיות מאוד מרוכזים בפן ההגנתי, לדעת לנטרל את נקודות החוזקה שלהם ולתת מענה ליכולות של שחקני המפתח שלהם – בדגש על סטורם וורן, לייס דאן ודניאל דנינו. היריבה היא קבוצה עקשנית שלא נשברת. במשחק אצלנו הובלנו ביתרון די גדול והם הצליחו לחזור למשחק, למרות שבחלק גדול מהמשחק הם שיחקו בלי לייס דאן. חבל מודיעין משחקים עד הסוף. בסדרה אין משמעות להפרש, כל משחק הוא סרט חדש. שני המשחקים הסתיימו בהפרש צמוד, בשניהם היינו באיזשהו פער באמצע המשחק שנשמט בהמשך. אני צופה סדרה קשוחה. לדעתי, כל הסדרות צפויות להיות קשוחות”.

צופה סדרה קשוחה



עד כמה אתה מרוצה מההשתלבות של אדריאן יוטר ואייזיאה אייזנדורף, שעד כה היו תנודות במספרים שלהם?

“אני מרוצה מאוד מהשינוי, בעיקר בהיבט האנושי. הבאנו שחקנים, שהם קודם כל, שני אנשים נהדרים. אדריאן הגיע קודם ומהוא מביא איתו המון ניסיון, שקט שאנחנו מאוד אוהבים, הוא היה צריך קצת זמן להיכנס לכושר. לא הבאנו את אדריאן, בשביל שייתן 25 נקודות ו-10 ריבאונדים בכל משחק. הבאנו אותו, כי הוא היה שחקן דומיננטי בהרבה סדרות גמר בארץ ובפורטו ריקו, גם הוא יודע את זה. לדעתי, הוא מחכה לסדרה מאוד. את אייזנדורף הבאנו כדי שיהיה לנו עוד שחקן עם גודל טוב, אינטנסיביות ואיזשהי עוצמה שהייתה חסרה לנו. להביא שחקן בסדר גודל כזה בשלב של העונה, זה בעיקר אומר על המועדון ועל המטרות לעשות צעד אחד קדימה. זה היה מהלך מאוד חשוב. ברמה המקצועית מהלך שהיינו צריכים לעשות. ברמה הארגונית זה מראה כמה המועדון מוכן להשקיע כדי ללכת קדימה”.

איך ההשתלבות של עודד הנדלר בצוות שלכם?

“עודד היה עוזר מאמן כאן והיה לו טוב. הרעיון היה לצרף עוד דמות מקצועית לצוות. יש לי את עוזרי, נעם כהן – שהוא יד ימיני, האיש שמאחוריי ומלפניי ואני יכול לסמוך עליו בעיניים עצומות. עודד הגיע כאיש צוות נוסף במטרה להוריד עומס מנעם וגם כדי להגיע לנקודות שפחות יכולנו להגיע אליהם, בגלל עומס המשחקים. עודד מתמקד בעבודה עם צעירים ולחלק את העומס בפרמטר של הסקאוטינג. עודד מכיר את הליגה הזו, אנחנו משתמשים בידע של ושל נעם ויוצרים סיעור מוחות בריא. אני חייב לציין את התרומה גם של אור שוורץ – מאמן הכושר המצוין שלנו, שעוזר לנו לעשות קפיצת מדרגה גדולה. שמח שהתברכתי בצוות כזה”.

חזרתם לשחק עם קהל. איך זה מרגיש ומה תפקידו לקראת הסדרה?

“בעונה שמתרגלים לשחק בלי קהל, זה שונה פתאום לשחק עם קהל. לפעמים זה מגביר לחץ ולפעמים זה עוזר. מה שכן, זה עולם אחר וכיף לשחק מול קהל.  לשחק במגרשים ריקים זה לא כיף. השחקנים היו צריכים להתמודד עם הרבה דברים והרבה היבטים – ואחד מהם לייצר מוטיבציה פנימית בהיעדר קהל תומך. אנחנו רוצים שכמה שיותר אנשים יבואו וייהנו, ההווי של הכדורסל בגליל העליון זה תמיד הולך עם קהל ואווירת כדורסל. חשוב לנו שכמה שיותר אוהדים יגיעו, יעודדו ויתמכו. אנחנו צריכים את הקהל איתנו”.

הדריכות נכנסת לשיא. שחקני הקבוצה לצידם של ברק פלג ונעם כהן