כדורגל: ככה לא מגיעים לאירופה


עירוני קרית שמונה סיימה בתוצאת שוויון 1:1 את המשחק מול מ.ס אשדוד, שמדורגת במקום ה-3 וממשיכה להקדים את קרית שמונה ב-6 נקודות.

עירוני קרית שמונה פותחת את השבוע עם תחושה גדולה של פספוס. הקבוצה של קובי רפואה – שמדורגת במקום הרביעי בטבלת ליגת העל, מיקום שמוביל בתום העונה למוקדמות ליגת האירופאית במידה ואחת משתי הראשונות תזכה בגביע, אירחה את מ.ס אשדוד – שמדורגת במקום השלישי ומקדימה אותה ב-6 נקודות. המקום השלישי מוביל למוקדמות הליגה האירופאית בלי תלות בזהות שתי הראשונות ומחזיקת הגביע. הקבוצה הדרומית הגיעה לקרית שמונה ללא מספר רב של שחקני מפתח – בראשם השוער יואב ג’רפי, הבלם טימוטי אוואני, הקשר וה”אקס” שלומי אזולאי והחלוץ דין דוד, וכן שחקנים שהיה ספק לגבי שיתופם במשחק כמו הקשר רועי גורדנה ושחקן הכנף, רמזי ספורי. קרית שמונה חסרה רק את הקשר סמואל בראון – שחסר תקופה ארוכה בגין החלמה מניתוח בברך וכן את הקשר סקו טורה המוצהב. כדי לעשות צעד משמעותי ומאיים על המקום השלישי קרית שמונה הייתה מוכרחה לנצח היום. הקבוצה הצפונית לא הצליחה לנצל את הביתיות ואת הסגל החסר של היריבה והפער בין הקבוצות נותר על כנו.

עירוני קרית שמונה הפגינה כדורגל טוב במחצית הראשונה, הייתה דומיננטית ושלטה במשחק, אך זה הספיק לכיבוש של שער אחד בלבד – שער שכבש בדקה ה-37 יוג’ין האנסה, לאחר שהגבהת קרן של אופיר מזרחי והסטה מראשו של עידן נחמיאס הותירה את האנסה מטווח אפסי בלתי מכוסה וזה בעט לרשתה של אשדוד. במחצית השניה יחסי הכוחות התאזנו, אשדוד הגבירה הילוך במאמצי ההתקפיים, אך בדקה ה-60 קרית שמונה יכולה הייתה לעשות צעד גדול לעבר ניצחון, לוסיו מרינאו מצא את עצמו במצב אחד על אחד מול רועי משפתי, השוער האורח, אך לוסיו ניסה להתחכם ולתת צ’יפ מעל השוער, שהגיב בצורה מצוינת וסיכל את המהלך. בדקה ה-71 רמזי ספורי, שנכנס כמחליף בשורות אשדוד, סיפק בעיטה עוצמתית מ-25 מטרים והכניע את ברטקוש וקבע שוויון 1:1. קרית שמונה קיוותה מאוד להחזיר את היתרון אליה, אך החמצות של רועי קהת ויוג’ין האנסה ממצבים קוצרים הותירו את התוצאה בעינה.

הרכב עירוני קרית שמונה (בסוגריים המחליפים): דז’וגאס ברטקוש, דור אלו, אורי דהן, עידן נחמיאס, זיו מורגן, יואב הופמייסטר, אופיר מזרחי (אדריאן רוצ’ט – 57), רועי קהת, מוחמד שאקר, יוג’ין האנסה, לוסיו מרינאו (עבדאללה חליחל).

מי שצריכים לתפוס את הראש הם שחקני קרית שמונה. שחקני ההגנה של קרית שמונה (צילום: פושקו)