כדורסל גברים: גליל עליון שמרה על הבית – תרתי משמע

הפועל גליל עליון ניצחה בביתה 67:86 את הפועל עכו/מטה אשר – והיא תהנה מיתרון ביתיות בסדרת רבע גמר הפלייאוף מול הפועל חבל מודיעין.

שלב הליגה הסדירה בליגה הלאומית הגיע לסיומו לפני זמן קצר. הפועל גליל עליון סיימה את הליגה הסדירה במקום השלישי בטבלה, לאחר שניצחה 67:86 את הפועל עכו/מטה אשר, שמדורגת במקום הלפני אחרון. משמעות הדברים: ביום שלישי תחל הפועל גליל עליון במשחק ביתי מול הפועל חבל מודיעין את סדרת הטובה משלושה משחקים במסגרת רבע גמר הפלייאוף. כעבור שלושה ימים, בצוהריי יום שישי, ייערך באולם בשוהם המשחק השני בסדרה. במידה והתוצאה בסדרה תהיה שוויון 1:1, הרי שארבעה ימים מאוחר יותר יהיה משחק מכריע בכפר בלום. המנצחת בסדרה בין הקבוצות תפגוש בשלב חצי הגמר לסדרת הטובה מחמישה משחקים את המנצחת בסדרה בין מכבי אשדוד – שסיימה במקום השני, להפועל עפולה – שסיימה במקום השביעי. במידה ואשדוד תנצח את סדרת רבע הגמר היא זו שתהנה מיתרון ביתיות בסדרת חצי הגמר, במידה ועפולה תנצח בסדרה – המנצחת במשחק בין גליל לחבל מודיעין היא זו שתזכה ליתרון ביתיות. 

שווים יחד כמחצית מסך הנקודות שקלעה הקבוצה היום. קנדל אנתוני, עומר טל ודי.ג’יי שארפ (צילום: עומר טל)



אז מה היה לנו היום באולם “הפיס” בכפר בלום? משחק שברובו היה בשליטה מוחלטת של הפועל גליל עליון, בשורותיה שב לשחק לאחר פציעה הגארד אנתוני פישר – שלא היה במיטבו. יתרון השיא של הקבוצה האורחת מהגליל המערבי, עמה הגיעו ה”אקסים” דור גולדנברג וג’ורדן לואיס, היה 2 נקודות, יתרון שבו הוליכה מספר פעמים במהלך הרבע הראשון הצמוד – שהסתיים ביתרון 22:24 לזכות הפועל גליל עליון, שהחל מהרבע השני השתלטה על המשחק וגילתה עליונות על הקבוצה האורחת – בזכות משחק הגנה מצוין, שהותיר את האורחים על סך קליעה חד ספרתי לאורך הרבע כולו ובזכות משחק התקפה קולח. בסיום המחצית הראשונה הפועל גליל עליון צעדה ביתרון 30:47. עד לסיום המשחק שחקני הגליל צעדו ביתרון דו ספרתי והאורחים מהגליל המערבי לא הצליחו להוות איום. בתום הרבע השלישי יתרון 52:66 לזכות שחקני הגליל, ששייטו לעבר ניצחון 67:86 בתום המשחק, כל זאת למרות שאיבדה 15 כדורים במשחק – 6 יותר מאשר עכו/מטה אשר – שאפילה קטפה ריבאונד אחד יותר (42 כדורים חוזרים, לעומת 41 שקטפה גליל עליון).

הפועל גליל עליון נהנתה מיום מוצלח מחוץ לקשת – עם 41 אחוזי הצלחה. קלעו באחוזים מרשימים שני המובילים ברשימת הקלעים: הגארד עומר טל קלע  5 קליעות מ-8 ניסיונות שהיוו את 15 הנקודות שלו במשחק, קנדל אנתוני סיפק 4 קליעות מוצלחות מ-7 ניסיונות מסך 19 הנקודות שקלע וזיכו אותו בתואר “מלך הסלים” של הגליל במשחק. אדריאן יוטר הוא השחקן הנוסף שקלע סך דו ספרתי של נקודות – 14 במספר. הקפטן אלון ספיר סיפק 9 נקודות ו-7 אסיסטים. הסטטסטיקה המלאה מאתר איגוד הכדורסל, מתחת לפסקה זו.