הצטיין במניעת פיגוע בהר דב, וקיבל אות הוקרה מאלוף הפיקוד

מפקד סיוע חטיבתי בחטיבה המרחבית 769, רס”ן אורן פיטוסי, תושב קצרין, קיבל את ‘מגן כוכב הצפון’ מאלוף פיקוד הצפון, על כך שהצטיין בפיקוד על אירוע בו נמנעה חדירה של לוחמי חיזבאללה למוצב בהר דב.

רב סרן אורן פיטוסי

ביום ראשון האחרון מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם העניק את ‘מגן כוכב הצפון’  ליחידות המעולות ולאנשים המצוינים אשר תרמו לעשייה המבצעית של פיקוד הצפון, מנעו הישג גם לאויב, שמרו על ביטחונם של תושבי הצפון ועיצבו את המציאות הביטחונית בזירת הפיקוד תחת ההתרעה האחרונה, אמש נחשף שמה – ‘יוצא לאור’.

במהלך הטקס אמר אלוף ברעם: ״אין זו יד המקרה שארגון הטרור חיזבאללה נחל כישלונות בניסיונותיו האחרונים. צה”ל, באמצעות מספר רב של פעולות ומבצעים ביבשה, באוויר ובים, באמצעות שיטות תחבולה מתוחכמות אל מול האויב, בחשיבה יצירתית ובלמידה מתמדת, הצליח בשנה האחרונה להחליש את ארגון הטרור חיזבאללה, לפגע בהתבססות איראן וחיזבאללה בסוריה ולמנוע פגיעה בנפש”.

מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם

בין האנשים המצטיינים אשר קיבלו את המגן, מס”ח 7, רס”ן אורן פיטוסי, בתקופת מבצע ‘יוצא לאור’ שירת בתור מפקד תא התקיפה בחטיבה מרחבית 769, אורן קיבל את המגן בעקבות הצטיינותו ותפקודו תחת ההתרעה.

״התגייסתי לתותחנים ב-2006 ושירתתי במגוון תפקידים לאורך השנים, ממפל”ג ועד סמג”ד”, סיפר רס”ן פיטוסי. “לאחר שירותי כסמג”ד יצאתי ללימודים במסגרת תוכנית שירות ולמדתי הנדסת חשמל באוניברסיטת תל אביב. בזמן הלימודים הוצבתי כמפקד תא התקיפה בחטיבה 769 בחירום.

“מיד כשהתחילה התרעת ׳יוצא לאור׳ התגייסתי לשירות חירום בחטיבה שנמצאת בגבול לבנון. בזמן ההתרעה הייתי מפקד תא התקיפה של החטיבה, ופיקדתי על כוח המשלב גורמי איסוף ואש שתכליתו לאתר ולהשמיד אויב. הדבר הראשון שעשינו כשהגעתי יחד עם הצוות עליו פיקדתי היה הכרת הגזרה והתמקדות באיזורים רלוונטים שבהם אויב ככל הנראה יתמקם.״

רב סרן אורן פיטוסי במהלך מבצע ‘יוצא לאור’

״האירוע המשמעותי ביותר מההתרעה היה מבחינתי האירוע בהר דב, במוצב גלדיולה. במהלך האירוע חוליית מחבלים של חיזבאללה חצתה קו כחול במטרה להרוג חייל מהמוצב. באירוע עצמו הוקפצנו בעקבות זיהוי תצפיות.

“אנחנו בתא, עקבנו אחר החשודים לאורך התקדמותם לשטח ישראל וחצייתם את קו הגבול לעבר המוצב. תוך כדי האירוע, שנמשך כמה שעות טובות, הוחברו אלינו כלים נוספים, ובסופו של דבר ביצענו את התקיפה בהתאם להנחיות הרמה הממונה”.

כאשר זוהתה חוליית מחבלים המנסים לחדור לתוך שטח הארץ לשם פגיעה בחיילי צה״ל, הוביל אורן במקצועיות ודייקנות את תא התקיפה החטיבתי ובכך מנע פגיעה בכוחות צה״ל ושיבש את כוונות האויב. זאת תוך שמירה על מדיניות התגובה מול חיזבאללה.״

״העובדה שאני מקבל אות ההוקרה מאלוף הפיקוד על עבודתי במהלך ההתרעה היא אירוע מרגש, אבל צריך לזכור שבסופו של דבר היינו צוות. משמח אותי שקיבלתי את הפרס אבל הכי משמח אותי שהצלחנו לעמוד בהישג הנדרש ובמשימה.״