כדורסל גברים: פספוס גלילי מול אלופת הליגה הסדירה

הפועל גליל עליון הפסידה 72:70 במשחק הביתי מול אליצור אשקלון, אלופת הליגה הסדירה. ניצחון היה מבטיח לגליל את המקום השלישי בליגה.

פספוס גדול לקבוצת הגברים של הפועל גליל עליון, שיכולה הייתה הערב, במחזור הלפני אחרון של הליגה הסדירה, להבטיח את הזכייה במקום השלישי בטבלת הליגה הלאומית – שהיה מעניק לה את יתרון ביתיות בשלב רבע גמר הפלייאוף. הפועל גליל עליון הייתה קרובה מאוד הערב לניצחון ביתי על אלופת הליגה הסדירה, אליצור אשקלון, בעוד שהקבוצות שמדורגות תחתית עם מספר נקודות זהה, הפועל חבל מודיעין ואליצור קרית אתא, נחלו הפסדים הערב במשחקיהן. ביום שישי בצוהריים ייערך מחזור הסיום של הליגה הסדירה, הפועל גליל עליון תארח את הפועל עכו/מטה אשר מתחתית הטבלה, ניצחון יעניק לגליל את המקום השלישי, הפסד עלול יהיה לגרום לה לרדת מקום אחד ואפילו שניים. יתרון ביתיות ברבע גמר הפלייאוף (הטובה משלושה משחקים) ניתן לארבע הראשונות בטבלה הסופית.

ביום שישי חשוב לתקן. אלון ספיר בפעולה (צילום: גיל נוימן)



אז מה היה לנו הערב? משחק בכורה לאריק אלפסי כמאמן אליצור אשקלון, לאחר שהחליף את חנן הירשוביץ’, שנפרד מהקבוצה אחרי שלושה הפסדים רצופים. גליל עליון שוב חסרה את אנתוני פישר, בגין פציעה. רבע ראשון צמוד יחסית – שהסתיים ביתרון 18:23 לזכות הגליל, ברבע השני הקבוצה של ברק פלג פתחה בתנופה גדולה עם ריצת 0:7 – שהעניקה לה יתרון 18:30 אחרי שתי דקות ו-10 שניות של משחק. גליל המשיכה עם הגנה קשוחה ובאמצע הרבע היתרון הגלילי עמד על 13:20. ריצת 0:7 של הקבוצה הדרומית בתוך שלוש דקות, צימקה את היתרון הגלילי ל- 30:33, אך ריצת 0:5 של הגליל שוב הגדילה את היתרון ל-30:38, בדרך ליתרון 33:40 בתום המחצית הראשונה.

את הרבע השלישי פתחו שחקני הגליל בריצת 0:8 בתוך דקה וחצי של משחק, היתרון עמד על 33:48. בנקודה הזו אשקלון עצרה את הסחף והחלה לכרסם בהדרגה ביתרון הגלילי, עד שבסיום הרבע היתרון הגלילי הצטמצם למינימום ועמד על 55:56.

משחק גדול, שהסתיים באיבוד כדור גורלי. עומר טל (צילום: גיל נוימן)



ברבע האחרון, ולא בפעם הראשונה, שוב חוסר ריכוז ומיקוד היה בעוכרי שחקני הגליל, שאיבדו בשלב מוקדם את יתרונם ולמעשה רדפו אחרי אשקלון לאורך כל הרבע. אליצור אשקלון פתחה בריצת 0:9 בשלוש הדקות הראשונות, צעדה ביתרון 56:64. גליל עליון קלעה רק שתי נקודות בחמש הדקות הראשונות ואשקלון מצאה את עצמה ביתרון 58:69. בנקודה הזו שחקני הגליל החלו להתעשת, הקשיחו את ההגנה והחלו לקלוע. שלשה של עומר, דקה ו-45 שניות לתום המשחק, צימקה את היתרון האשקלוני ל-66:69. דקה ו-20 שניות לסיום שתי קליעות עונשין מוצלחות של קנדל אנתוני צימקו את יתרון הקבוצה הדרומית ל-68:69. החטאה אשקלונית וכדור חוזר שליקט אדריאן יוטר הסתיימה בעבירה על יוטר, שעם החזרה מפסק הזמן קלע שתי קליעות עונשין מוצלחות והעלה את הגליל ליתון 69:70.

57 שניות לתום המשחק. פול דלייני, הגארד האורח הוותיק, הצליח לחדור לסל הגלילי ולהעלות את קבוצתו ליתרון 71:70 – 45 שניות לתום המשחק. אלון ספיר לא הצליח להחזיר את היתרון לגליל, עבירה על דלייני, 15 שניות לתום המשחק, שלחה את השחקן לקו העונשין – קליעה אחת מוצלחת העלה את אשקלון ליתרון 70:72. עומר טל – שקלע 25 נקודות הערב, לקח על עצמו את ההתקפה האחרונה, אך כשניסה לפלס דרכו לקליעה מהרחבה, איבד את הכדור ואשקלון חגגה ניצחון.

למרות שקלעה 50 אחוז מחוץ לקשת (9/18) וקלעה באחוזים גבוהים מקו העונשין (11/13) הפועל גליל עליון נוצחה. אחוזי הקליעה מהרחבה לא היו טובים במיוחד. הרבה שחקני מפתח לא היו במיטבם בצד ההתקפי, התרומה מהספסל התבטאה ב-10 נקודות בלבד. הסטטיסטיקה המלאה של שחקני הגליל, המובאת מאתר איגוד הכדורסל, מתחת לפסקה זו.