המשטרה ומד”א ערוכים לקראת ההילולה במירון

 בצד הגבלות על מספר המשתתפים בהילולה במירון, עדיין צפויים להגיע המוני חוגגים, ולכן המשטרה ומד”א נערכו בהקדם במאמץ להביא לכך שההילולה תתקיים ללא אירועים חריגים

היערכות מד”א במירון. תצלום ארכיון

משטרת ישראל נערכה בכוחות גדולים על מנת לאפשר את קיום ההילולה של ר’ שמעון בר יוחאי תוך כדי שמירה על שלום הציבור וביטחונו. כ-5,000 שוטרים ישתתפו במבצע הגדול כדי להבטיח את שלום החוגגים.

בהודעת המשטרה נאמר כי בהתאם להחלטת משרד הבריאות במטרה למנוע את התפשטות הנגיף תוגבל כמות האנשים במתחם ההדלקות ל-  10,000 איש. הקהל מתבקש להקפיד על ההנחיות ולהישמע להוראות השוטרים במחסומים. למעט מתחם ההדלקות ההר כולו פתוח לקהל הרחב, כמו כל אתר תיירותי, ויהיו פזורים בו מסכי ענק כדי לאפשר לקהל לצפות בנוחות ובטיחות בהדלקות בשידור חי.

משטרת ישראל ממליצה לא להגיע לציון בזמן ההדלקות כדי להמנע מדוחק וצפיפות. כמובן ניתן ומומלץ להגיע לציון בשעות הבוקר של יום רביעי (28/04, ט”ז באייר) ויום חמישי (29/04, י”ז באייר)

כל מי שמגיע לציון מתבקש להיכנס ולצאת במיידי ולא להתעכב במקום על מנת לאפשר לשאר המאמינים שממתינים להיכנס למקום.

כוחות משטרה במירון, תצלום ארכיון

גם במד”א נערכים בכוחות מתוגברים להילולה. בהודעת מד”א נאמרכע כוחות גדולים הכוללים עשרות אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, טרקטורונים, אופנועי מד”א, אוטובוס טיפול נמרץ ייחודי ורכבי הצלה ייעודיים, אשר יהיו מוכנים להעניק טיפול רפואי מהיר ומקצועי לכל תרחיש בשטח.

כמו כן, המסוק הצפוני של מד”א-להק יעמוד בכוננות ויוזנק במידת הצורך. ניהול הכוחות הרבים של מד”א באבטחה יבוצע בשטח מירון ממוקד שליטה ובקרה מיוחד של מד”א ממשאית החפ”ק הלאומית של הארגון המאפשרת שימוש בטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. כוחות מד”א יאבטחו רפואית את  משתתפי ההילולה משעות הבוקר של יום חמישי ועד למוצאי השבת.

צילומים: מד”א ומשטרת ישראל