יגעת ומצאת – תאמין. כך הוקם מגרש הכדורגל היחיד במרום הגליל

מגרש הכדורגל החדש בכפר ריחנייה החל לשמש את קבוצות הכדורגל של הפועל מרום הגליל. שניים מהגורמים המרכזיים בעלייתו לקרקע, גיא ארביב ואמיר סולרסקי, משתפים אותנו בתהליכים שעברו עד לאישור המגרש.

לפני שלושה שבועות נרשמה היסטוריה גדולה במועצה האזורית מרום הגליל, כשקבוצת הנוער של הפועל מרום הגליל אירחה לראשונה משחק רשמי על כר הדשא של המגרש החדש בכפר הצ’רקסי ריחנייה, המצוי בתחומי המועצה. הקבוצה שמודרכת ע”י מתן שלי אמנם נחלה הפסד בתוצאת המשחק, אך בסך הכללי זה היה ניצחון גדול לשוחרי הכדורגל במועצה. אחרי שנים שבהן קבוצת הבוגרים, קבוצת הנוער וקבוצת הנערים אירחו את משחקיהן במגרשים בכפרים בסביבת כרמיאל, פקיעין, חצור, טובא וקרית שמונה, אחרי שנים שתושבי המועצה נאלצו להסתפק במגרשי שחב”ק המותאים לקט רגל, סוף סוף לקבוצות הנוער והנערים יש בית ועכשיו במרום הגליל יכולים לעבוד גם על הקמתה מחדש של קבוצת הבוגרים – שתפרקה לפני שנתיים, במידה רבה בשל התלות הקשה באיתור מגרשים לאירוח משחקים. עמית סופר, ראש המועצה, אמר לאחר שצפה במשחק: “ברצוני לברך את הכדורגלנים הצעירים על חזרתם למגרש הביתי. יש לנו במרום הגליל מסורת כדורגל מפוארת וגם כיום יש ביקוש עצום בקרב תושבי המועצה לחוגי הכדורגל שלנו. אני שמח שבשעה טובה כולם יוכלו ליהנות ממתקן חדשני העומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר”.

חיכו לרגע הזה חצי יובל. שחקני הפועל מרום הגליל,מנהל מחלקת הספורט במועצה – גיא ארביב, ראש המועצה – עמית סופר והמאמנים משה ומתן שלי.



בשלושת השבועות האחרונים הספיקו קבוצות הנוער ונערים ב’ של המועדון לארח משחקים ולערוך אימונים במגרש החדש. “הבולדוזר” שדחף להקמתו הוא גיא ארביב – מנהל מחלקת הספורט של המועצה, שמשתף אותנו בתהליכים הרבים שעברו עד לסיום העבודות ולאישורו ע”י הגורמים האמונים על כך: “לפני שש שנים התחלנו תהליך, כשהקמנו קבוצת בוגרים ואחרי ראש שנה אמרתי לראש המועצה, שלא יכול להיות שלא יהיה לנו מגרש בתחומי המועצה. עברנו הרבה תהליכים מול שרים ומול הרשויות השונות, הרבה עיכובים בדרך. בכל שנה אמרתי לקבוצת הבוגרים, שבקרוב יהיו טרקטורים שיעלו ויבנו לנו את המגרש. המשכתי להיאבק לאורך כל השנים, מהמקום הזה של אמונה שהנוער והבוגרים שלנו חייבים מגרש משלנו. הרבה כספים השקענו לאורך השנים על אירוח משחקים מחוץ לתחומי המועצה. לשמחתי, מצאנו שותף לדרך בדמותו של אמיר סולרסקי, הגשנו קולות קוראים, בשנה שעברה התחילו הטרקטורים לעבוד. עברנו דרך חתחתים והנה יש מגרש שבו בסביבות 200 כסאות מסומנים, חדרי הלבשה איכותיים, החלפנו את הדשא, החלפנו שערים, החלפנו ספסלים, השקענו במערכת השקייה מאוד מיוחדת ומשוכללת ובדרכי גישה למגרש. הגשנו בקשה לתקציב נוסף מהטוטו, כדי להחליף לתאורת לד ושנוכל לשחק בערב. גייסנו עוד 350 אלף שקלים להנגשה לקהל ולנכים, כולל חניות ותאורת לד איכותית ומערכת חכמה של מצלמות. מודה מאוד לכל מי שהיו שותפים למשימה הזו, בראשם עמית סופר – ראש המועצה ואמיר סולרסקי – מנכ”ל חברת מבט קדימה”.

צריך אחד כזה בממשלה. גיא ארביב ובתו



גיא ארביב משתף אותנו בתוכניות לעתיד: עד אחרי הקיץ הקרוב, המגרש הזה יהפוך לשם דבר. מבחינת הגודל המגרש יתאים לאירוח של משחקים עד לרמה של ליגת נוער ארצית. המשחק הראשון של הנוער היה מרגש מאוד, אחרי 25 שנים שלא היה משחק רשמי במרום הגליל – זה קרה. קיבלנו זאת בהתרגשות גדולה של כולנו, ראש הרשות כיבד אותנו בנוכחותו. החלום הבא שלי, להפוך את המשטח לסינטטי. אעשה הכל למען זה. שמתי לעצמי למטרה, שבקדנציה שלי יהיה מגרש במרום הגליל ואפשר לעשות וי ענק שהצלחנו”.

המגרש בריחנייה בתחילת העבודות

המגרש בריחנייה בתום העבודות



בשנים האחרונות אנו עדים לפיתוח מבורך של מתקני הספורט בצפון הארץ והרבה תודות לחברת “מבט קדימה ניהול ויזום בע”מ אשר בבעלותו של הכדורגלן אמיר סולרסקי – השחקן הפעיל המבוגר בארץ בליגה הסדירה .בעבר הפועל ראשון לציון ,מכבי עמידר רמת גן, הפועל קירית אונו ועד היום בהפועל נחלת יהודה מליגה ג’. סולרסקי שימש משך 15 שנים כמנכ”ל רשות הספורט של עיריית ראשון לציון, בהם הוביל תהליכים רבים של הקמת מגרשי ספורט, אצטדיונים ואולמות ספורט, בהם אצטדיון האתלטיקה ואולם “בית מכבי” – המשמש את קבוצות הכדורסל והכדוריד של מכבי ראשון לציון.

חברת מבט קדימה ניהול ויזום בע”מ הינה החברה המתכללת להקמת ושדרוג מתחמי הספורט המובילה בארץ . החברה תומכת ברשות המקומית בכל נושא של הכנת קולות קוראים, הכנת אומדנים, מפרטים ,ניהול המכרזים והקמה או שדרוג של מתחמים קיימים. החברה פעילה מאילת בדרום הארץ עד למג’דל שמס הישוב הצפוני הארץ .ברשימת היישובים שבאזורנו כבר ביצעה החברה פעילות ביישובים רבים ובהם: מג’דל שמס ,כלנית, ראש פינה ,ג’וש חלב, חורפיש, מעלות ,פקעין, כפר שמאי ,ליבנים, טבריה ,דלתון ,ספסופה, פסוטה ,יאנוח ג’ת, בר יוחאי  ,אביבים , כרמיאל ועוד ישובים רבים שנהנו מההובלה של חברת מבט קדימה .

לאחרונה מגרש הכדורגל בריחנייה, השייך למועצה האזורית מרום הגליל זכה לרישוי מחדש לאחר שהיה סגור ונעול שנים רבות וכיום מחלקת הנוער של המועצה חזרה לארח במגרש ברחאניה את משחקי הליגה. אמיר סולרסקי משתף אותנו גם הוא בחלק של חברתו בהקמת המגרש בריחנייה.

משחק גם בגיל 56. אמיר סולרסקי

באיזו נקודה נכנסת לעובי הקורה בפרויקט של המגרש בריחנייה, איזה תהליכים עברתם עד לסיום העבודה?
“נכנסתי לעובי הקורה עוד באיתור תקציב לשדרוג המגרש והגשנו בקשה מסודרת למשרד הספורט. זכינו בהקצבה שהספיקה להעמיד את המגרש לטובת משחקי ליגה, אבל חובתי להדגיש שהמגרש זקוק לעוד תקציבים על מנת להגיע למקום ראוי יותר המגרש שוקם בתקציב שאילץ אותנו להיות מחושבים ויצירתיים ואני שמח שההתאחדות לכדורגל אישרה את המתקן”.

מה מייחד את המגרש בריחניה?
“שני פרמטרים מיוחדים ומאפיינים את המגרש: הראשון –  הנוף המדהים ואנשים נפלאים והשני מקבץ הבעיות הרבות שקיימות מגרש. קרקע מאוד בעייתית היות והמגרש עומד על אדמת מילוי, לא ניתן להגדיל אפילו במטר את המגרש הרי הוא ממוקם על צלע הר”.

מה תוכל לספר על שיתוף הפעולה עם גיא וגורמים נוספים ברשות, בכל התהליך הזה?

“גיא ארביב הוא בעצם זה שבזכותו הסכמתי לקחת את המשימה. מבחינה כלכלית לחלוטין הפרויקט לא רווחי, אבל הרצון של גיא להחזיר עטרה ליושנה רתמה אותי להצטרף לחלום של גיא ואני שמח שהצלחנו. ראש המועצה עמית סופר פיקח ודאג להעמיד את כל הנדרש לטובת הפרויקט ועל כך מגיע לו וצוותו שאפו אחד גדול. בשנתיים האחרונות סיימנו במועצה מרום הגליל הקמת 6 מגרשי כדורגל עם דשא סינטטי מדגם שחב”ק עם דשא סינטטי מאושר פיפ”א. שמח מאוד על שיתוף הפעולה עם המועצה”.

מגיע עם תחושת שליחות. אמיר סולרסקי



מהם הפרויקטים הבאים שאתה מוביל בגלילבענפי הספורט השונים?

“בגליל יש מגוון פרויקטים מאוד מעניינים – כגון הקמת היכל ספורט  ואצטדיון במועצה חורפיש, היכל ספורט במועצה מקומית פקיעין ,הקמת אצטדיון בטבריה {בתקווה שהפרויקט לא יוקפא}, הקמת מגרשי כדורגל ושדרוג היכלי ספורט ומתחמי ספורט רבים”.

מה לדעתך הסיבות, שגורמת לעיכובים בהרצה של בניית מגרשים ואולמות – ומה לדעתך אפשר לעשות כדי לקצר תהליכים ולהוציא לפועל יותר פרויקטים?

1-בחוסר תעדוף של הרשות המקומית.

2-בעיות אוביקטביות של תא שטח הררי הדורש תקציבי פיתוח גדולים מה שלא קיים במרכז הארץ.

3-ולצערי גם העובדה בחוסר ידע ומקצועיות ברשויות המקומיות.

אין ספק שהמדינה חייבת לשנות את הקריטריונים לתקצוב רשויות בגליל אשר נמצאות בהלמ”ס נמוך וסובלות מחוסר תקציבים ובעיות טופוגרפיות לא פשוטות ,כמו כן לא מעט רשויות סובלות מבעיות סטטוטוריות של השטח שבעצם השטחים בתחום שיפוטם לא מוסדרים והנושא לא באשמת המועצות או הרשויות.

אתן לך דוגמא: מזה שלוש שנים חברת מבט קדימה והאדריכל אשרף טבעוני סיימו בהנחיית מועצה מקומית חורפיש תכנון מדהים להקמת אצטדיון מרשים, אבל בעיות של סטטוס הקרקע מקשות על המועצה לצאת לדרך. הנהלת המועצה מנסה באופן תדיר לסיים עם בעיות הקרקע ואנ תקווה שבקרוב הנושא יגיע לפתרון. אני אישית מתגורר בראשון לציון, אבל מאוד אוהב את הצפון ואשמח לסייע בכל אשר אצטרך”.

תנופת עשייה. מגרש השחב”ק במושב אביבים