כדורסל גברים: ציון מאה לגליל

הפועל גליל עליון ניצחה 79:100 את אליצור קרית אתא ושיפרה את מעמדה במאבקי הצמרת של הליגה הלאומית.

הפועל גליל עליון עם ניצחון ליגה מספר 16 ב-26 משחקים בליגה הלאומית. שלושה ימים אחרי ההפסד הכואב להפועל חבל מודיעין, הצליחה הקבוצה של ברק פלג לזכות בניצחון 79:100 במשחק החוץ החשוב מול אליצור קרית אתא – שאותה היא ניצחה בסיבוב הראשון 66:78, שמעניק לגליל מאזן מספר 4 בליגה.

הערב היה זה משחק שבו שחקני הפועל גליל עליון היו בפוקוס מירבי ברוב דקות המשחק, דבר שגרם ליריבה להיראות רע וגרם לקבוצה הגלילית לשייט לעבר ניצחון. כבר מפתיחת המשחק צעדה הקבוצה ביתרון חד ספרתי משתנה, שלוש דקות לתום הרבע היתרון הגלילי עמד על 13:23 ובסיום הרבע הראשון היתרון עמד על 22:28. ברבע השני המשיכה אותה מגמה, היתרון הגלילי עבר מחד ספרתי לדו ספרתי מספר פעמים, קרית אתא הצליחה לצמק את היתרון הגלילי עד לארבע נקודות, אך שחקני הגליל ידעו לברוח שוב ובסיום המחצית הראשונה היתרון הגלילי עמד על 40:51.

פרגן לחברים באסיסטים. עומר טל (צילום: גיל נוימן)



ברבע השלישי שחקני הגליל העלו הילוך, היתרון לא ירד מרף 8 הנקודות וברוב הדקות היתרון היה דו ספרתי והגיע באמצע הרבע כבר ל-50:68 ובסיום הרבע השלישי היתרון הגלילי עמד על 55:73. ברבע האחרון שחקני הגליל כבר הצליחו לחצות את רף יתרון 20 הנקודות ולאורך כל הרבע היתרון הגלילי לא ירד מ-17 נקודות עד שבסיום חגגה הקבוצה ניצחון 79:100.

קלע וקטף ריבאונדים בכמויות. אלון ספיר (צילום: גיל נוימן)



בשונה ממשחקים שבהם שילמה גליל עליון מחיר יקר על קו העונשין, הערב שחקני הגליל קלעו 29 קליעות מ-33 ניסיונות ושלחו רק 10 פעמים את שחקני היריבה לקו העונשין – והם קלעו 7 פעמים. קרית אתא ניסתה 38 פעמים לקלוע מחוץ לקשת – ב-12 מהמקרים היא גם דייקה. שחקני הגליל הסתפקו ב-7 קליעות מוצלחות מ-19 ניסיונות מחוץ לקשת.

עומר טל הוביל את רשימת הקלעים עם 21 נקודות ו-10 אסיסטים, אלון ספיר הרשים עם 16 נקודות ו-11 ריבאונדים. אייזיאה אייזנדורף רשם הופעה שניה טובה עם 13 נקודות, למרות שלא הרבה להתאמן עם הקבוצה. רשימת הקלעים המלאה מאתר איגוד הכדורסל, מתחת לפסקה זו.