כדורסל גברים: גליל בקרית אתא. אין מקום למעידות

הפועל גליל תתארח הערב אצל אליצור קרית אתא למשחק מאתגר על מיקום בפלייאוף העליון.

שלושה ימים אחרי ההפסד המתסכל להפועל חבל מודיעין תתייצב הערב, בשעה 21:00, הפועל גליל עליון למשחק חוץ חשוב מול אליצור קרית אתא. גליל אמנם מדורגת במקום השני בטבלת הליגה הלאומית, אך זאת בעקבות העובדה ששיחקה משחק אחד יותר מאשר מכבי אשדוד והפועל חבל מודיעין – להן אותו מספר נקודות, כך שמאזנה של הגליל הוא החמישי בטיבו בליגה – ואם ברצונה לזכות ביתרון ביתיות בסדרת רבע גמר הפלייאוף העליון, היא מוכרחה לנצח את שלושת המשחקים שנותרו לה עד לסיום הליגה הסדירה. הערב מצפה לקבוצה של ברק פלג משחק מאתגר מול אליצור קרית אתא, שאותה היא מקדימה בנקודה אחת. במשחק הראשון גליל ניצחה 66:78. הפסד בהפרש של יותר מ-12 נקודות יעניק לקרית אתא קדימות על פני גליל.

מצפים למספרים טובים יותר. אדריאן יוטר (צילום: גיל נוימן)



הפועל גליל עליון שילמה במוצאי השבת מחיר יקר על איבוד פוקוס בדקה וחצי האחרונה של המשחק, שבו היא נהנתה מיכולת מצוינת של הפורוורד אייזיאה אייזנדורף, שקלע 25 נקודות והיה דומיננטי גם בריבאונד. קרית אתא מתייצבת למשחק בפורמה מצוינת אחרי שלושה ניצחונות רצופים, בהם 71:73 במוצאי השבת על הפועל עפולה – שהוליכה ברוב דקות המשחק.

לגליל עליון סגל עמוק יותר מזה של קרית אתא, אך המשימה הערב מאוד מאתגרת. לקרית אתא שחקנים מתוצרת חוץ דומיננטיים באזור הצבע, ג’וליאן בויד – שעומד על ממוצע של 18.4 נקודות ו-8.7 ריבאונדים למשחק, והמתאזרח אלייז’ה הירש – שעומד על ממוצע של 14.9 נקודות ו-7 ריבאונדים. אין ספק שלאייזנדורף, אדריאן יוטר וגבי צ’אצ’שוילי מצפה אתגר גדול הערב. בגליל מקווים שיוטר יספק מספרים טובים יותר, מאשר במשחקים האחרונים. לגארדים הגלייים צפויה משימה מאתגרת להצר את צעדיו של מארלן וויל – מלך הסלים (19.3 נקודות בממוצע) והאסיסטים (6.6 בממוצע) והחטיפות (2 בממוצע) של הקבוצה. לאלון ספיר ולאייזיאה אייזנדורף מומלץ לתת תשומת לב לסמול פורוורד רועי נציה – מהשחקנים המנוסים בליגה, שעומד על ממוצע של 7 נקודות ו-4.3 ריבאונדים למשחק.

אלה שלא מתכננים לעודד מהיציע יוכלו לצפות במשחק בשני אופנים: בשידור ישיר בערוץ הספורט ובערוץ הטלויזיה האינטרנטי של איגוד הכדורסל .

מאצ’ אפ בין שניים מהרכזים הטובים בליגה. קנדל אנתוני בפעולה (צילום: גיל נוימן)