רצים, מתאמנים ומצדיעים


מרוץ אנדרטאות וטקסי זיכרון בהשתתפות כדורגלנים היו חלק מאירועי יום הזיכרון. על כך בכתבה הבאה

שנת 2020 זכורה לכולנו עם הרבה השלכות של משבר הקורונה. ביום הזיכרון ויום העצמאות אשתקד מדינת ישראל הייתה שרויה בסגר, הרבה פעילויות הצדעה והוקרה לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה שהיוו מסורת נבצר מהם להתקיים, אך עם הירידה בתחלואה והחזרה לשגרת קורונה חודשו גם פעילויות אלה. בכתבה זו נפנה זרקור לעבר פעילויות הוקרה והנצחה מצד ספורטאים.

משתתפי מרוץ האנדרטאות (על כך בהרחבה, בהמשך הכתבה)



נתחיל עם ענף הכדורגל: בקבוצות מחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה החלו אימוני הקבוצות ביום שלישי עם טקסים קבוצתיים שקיימו הקבוצות יחד עם המאמנים ומנהלי הקבוצות. קבוצת נערים א’ של הפועל עירוני צפת קיימה יחד עם המאמן ג’קי מלול טקס קצר לפני האימון ברוח יום הזיכרון.

שחקני קבוצת ילדים א’ של עירוני קרית שמונה


שחקני קבוצת נערים א’ של הפועל עירוני צפת והמאמן ג’קי מלול



אתמול (רביעי) חודשה מסורת “מרוץ האנדרטאות”, מסורת ארוכת שנים ביוזמת אגודת אתלטיקה גלילית בראשות המאמן שי בית הלוי. עשרות מרצי הקבוצות וגם אנשים מהיישוב מרקעי ספורט שונים השתתפו במרוץ בקצב מתון למרחק של 5.5 ק”מ, שהחל בחניית שמורת תל דן ועבר דרך אנדרטאות של חללי צה”ל. בכל הגעה לאנדרטה עצרו הרצים לחלוק כבוד לנופלים ושמעו על סיפור חייהם מצד בני משפחות. הרצים עצרו בסמוך לאנדרטה לזכר יעקב פצ’נגה ז”ל מכפר יובל, שם  נשא דברים על סיפור חייו אחיו של המנוח, מוטי – ייבדל לחיים ארוכים. באנדרטה לזכר שלמה פסקל ז”ל, סיפר על סיפור חייו הוד מלמד – ייבדל לחיים ארוכים, חבר בקבוצת ריצה גליל עליון ואיש חינוך. באנדרטת אסון המסוקים שמעו המשתתפים על סיפור חייו של אלחנדרו (אלה) הופמן ז”ל ממשגב עם מפיו של אביו, רוברטו הופמן – ייבדל לחיים ארוכים. סרטונים חלקיים מהאירוע מתחת לכתבה זו. לצפייה בגלריית תמונות מהאירוע, הקליקו כאן