כדורסל: ערב על כל הקופה לקבוצות הדגל של הגליל

קבוצות הגברים והנשים של הפועל גליל עליון יתייצבו הערב למשחקים חשובים בנוגע להמשך דרכן העונה. כל מה שצריך לדעת לקראתם, בכתבה הבאה.

ערב כדורסל גלילי בפתח, רגע לפני שזה קורה זמן להפנות זרקור לעבר קבוצות הדגל של הפועל גליל עליון – השואפות לזכות באליפות הליגה הלאומית ולהעפיל לליגת העל.

קבוצת הנשים תתארח בשעה 20:30 אצל בני יהודה ת”א למשחק השני בסדרת הטובה משלושה משחקים במסגרת רבע גמר הפלייאוף, יומיים לאחר שהקבוצה התל אביבית זכתה בניצחון 60:61 במשחק שנערך באולם “דנציגר” בקרית שמונה. הפסד גלילי נוסף יסתום את הגולל על העונה הזו ויסיים אותה כבר הערב, ניצחון יכפה הכרעה במשחק שלישי ביום שישי הקרוב בקרית שמונה. שחקניות הגליל עבדו קשה במוצאי השבת האחרונה, כדי למחוק פיגור של 15 נקודות מהפסקת המחצית והיו קרובות לנצח, אך שילמו מחיר יקר על החטאות מהקו, איבודי כדור והחטאות מתחת לסל. הערב  שחקניות הגליל יצטרכו לתת אקסטרות של מאמץ, כל זאת יומיים אחרי משחק ודרך ארוכה ומייגעת בדרכים, כדי שהעונה לא תסתיים הערב. שחקניות הגליל יצטרכו לתת תשומת לב מוגברת לשחקניות בני יהודה, בדגש על הגארדיות דבי בלייברג וטלי בן ישי, שקלעו 16 נקודות כ”א והיו דומיננטיות גם בלקיטת כדורים חוזרים. בחלק ההתקפי הקבוצה הגלילית תצטרך להיות מפוקסת הרבה יותר מאשר במשחק האחרון, בדגש על הדקות האחרונות של המשחק, כדי להגדיל את הסיכויים לניצחון.

לחזור עם תקווה מהאולם בשכונת התקווה. שחקניות הגליל לצד המאמן זיו ברתנא והמנהל עוז אוחנה



קבוצת הגברים תארח בשעה 19:30 את עירוני ר”ג, באולם “הפיס” בכפר בלום, שלושה ימים לאחר הניצחון הדחוק על הפועל חבל מודיעין – שאצלה היא תתארח ביום שישי הקרוב, יממה לאחר צירופו של הפורוורד אייזיאה אייזנדורף – שלא ייטול חלק במשחק הערב. שחקני הגליל, שנהנים מהמאזן השלישי בטיבו בליגה, נחושים לסיים את העונה באחד מארבעת המקומות – כדי להנות מיתרון ביתיות בפלייאוף העליון, לשם כך הם צריכים לנצח כמה שיותר עד לסיום הליגה הסדירה.

הערב מצפה לקבוצה משחק מאתגר מול מכבי עירוני ר”ג, שנאבקת על מקום בשמינייה הראשונה, כדי להימנות גם היא על המעפילות לפלייאוף העליון. בסיבוב הקודם שחקני הגליל להטו וניצחו 92:110 והנחילו לר”ג הפסד שני העונה, מאז חלה נסיגה ביכולתה של הקבוצה – דבר שהביא לסיום ההתקשרות עם המאמן אורי קוקיה ולמינויו במקום של שמוליק ברנר – שבתחילת הקריירה שלו כשחקן בוגרים שיחק בגליל, בימיה בליגת העל. עירוני ר”ג נחשבת לקבוצה עם המאזן הטוב ביותר בקטיפת ריבאונדים בהתקפה, לתשומת ליבם של אדריאן יוטר, גבי צ’צ’צשוילי ואלון ספיר – שצפויים למאצ’ אפים מעניינים עם הגבוהים הרמת גנים: רוברט רותברט – בעל ממוצע של 10.1 נקודות ו-7.1 ריבואנדים למשחק, בני בוטרייט – שמעמיד ממוצע של 19.8 נקודות ו-7 ריבאונדים למשחק. גם לגארדים הגלילייים בהובלת קנדל אנתוני – שבמשחק הקודם קלע 30 נקודות בהופעת הבכורה שלו בקבוצה, צפוי מאצ’ אפ מעניין מול ריקי טראנט – שעומד על ממוצע של 17.2 נקודות ו-4.5 אסיסטים למשחק, ואייל שולמן – שעומד על ממוצע של 10.7 נקודות ו-5.5 אסיסטים למשחק.

שידור אינטרנטי של המשחק יועבר בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל. הכניסה למשחק הערב אפשרית רק למחזיקי תו ירוק. בשונה מיום שישי האחרון, הפעם לא ייערכו בדיקות מהירות לילדים ובני נוער. הקליקו כאן לרכישת כרטיסים.

צריכים את התמיכה שלכם מהיציע. שחקני הגליל והקהל ביום שישי האחרון (צילום: גיל נוימן)