כדורסל גברים: עוד רמת גנית חגגה בכפר בלום


עירוני ר”ג ניצחה את הפועל גליל עליון, שתקווה במוצאי השבת לחזור מהמשחק מול חבל מודיעין עם ניצחון.

אם יש דבר אחד בטוח בעונת הכדורסל המשוגעת הזו כבר בשלב הזה של העונה, ששתי הנציגות של העיר ר”ג בליגה ייקחו איתם לחוויות סוף העונה את הדרך הארוכה והשמחה שהן עשו מאולם “הפיס” בכפר בלום לאולם הביתי. אחרי שבחודש מרץ הפועל ר”ג/גבעתיים ניצחה בכפר בלום את קבוצת הגברים של הפועל גליל עליון, הערב היה זה התור של עירוני ר”ג לנצח 85:92 את הפועל גליל עליון – שבסיבוב הראשון להטה באולם “זיסמן” וניצחה 92:110. הפועל גליל עליון כעת עומד על מאזן מספר 2 בטיבו בליגה, אך במידה והפועל חבל מודיעין תנצח אותה במוצ”ש בתוצאה גבוהה יותר ולאחר מכן תנצח את משחק ההשלמה החסר שלה, היא זו שתהיה עם המאזן השלישי בטיבו בליגה.

בפעם הקודמת זה היה אחרת. אלון ספיר במפגש הקודם מול רוברט רותבארט (צילום: גיל נוימן)



דווקא אחרי רבע ראשון טוב של הגליל, שבו היא הצליחה בדקה האחרונה הצליחה הקבוצה לרוץ ל-0:8 ולרדת ביתרון 17:24. ברבע השני הקבוצה הגלילית המשיכה לצעוד ביתרון חד ספרתי גבוה בדקות רבות, אך בדקות האחרונות המשחק נצמד וגליל ירדה להפסקת המחצית ביתרון 42:44.

במחצית השניה של המשחק עירוני ר”ג השתלטה על המשחק. משחק ההגנה של הגליל היה חדיר ומשחק ההתקפה לא היה מספיק תכליתי. כבר לאחר דקה ר”ג עלתה ליתרון נקודה, שצמח עד לכדי יתרון 52:67, שתי דקות לסיום הרבע. התנופה הרמת גנית נעצרה מעט לקראת סיום הרבע השלישי, שהסתיים ביתרון 60:69. שחקני הגליל לא הצליחו לשנס מותניים ברבע האחרון, הקבוצה האורחת המשיכה לצעוד ביתרון שנע בין 6 נקודות ל-12 נקודות הפרש ובסיום ניצחון 85:92 לזכות עירוני ר”ג.

מבט על הסטטיסטיקה מהערב מגלה נתונים, שעל פניו אמורים היו להיות מעודדים: גליל איבדה 9 כדורים בלבד, קלעה 10 שלשות (40 אחוזים), אך כשמחמיצים מקו העונשין כמעט מחצית מסך הניסיונות (16/19) ושולחים את היריבה 25 פעמים לקו והיא קולעת 23 קליעות, קוטפת 38 ריבאונדים לעומת 33 שקטפה גליל, התשלום גבוה.

את רשימת הקלעים של הגליל הוביל אדריאן יוטר עם 17 נקודות ו-8 ריבאונדים, קנדל אנתוני קלע 15 נקודות, אנתוני פישר עם 14 נקודות, אלון ספיר עם 11 נקודות, חן גיא עם 9 נקודות (75 אחוזים מחוץ לקשת), גבי צ’אצ’אשוילי עם 8 נקודות ו-7 ריבאונדים, יהל פלג ודי.ג’יי שארפ עם 2 נקודות כ”א. לסטטיסטקה המלאה, הקליקו כאן 

לא היום שלהם. קנדל אנתוני, עומר טל ודי.ג’יי שארפ (צילום: גיל נוימן)