כדורסל נשים: כמה קרוב, ככה רחוק

הפועל גליל עליון הפסידה 61:60 לבני יהודה ת”א, במשחק הראשון בסדרת רבע גמר הפלייאוף. הפסד מחר בת”א – והעונה תסתיים.

הפועל גליל עליון עם הגב אל הקיר. אחרי שסיימה את השלב המוקדם של הבית הצפוני של הליגה הלאומית במקום הראשון בטבלה – ועם מאזן כמעט מושלם, שעמד על 13 ניצחונות והפסד אחד, החלה אמש הקבוצה את סדרת רבע גמר הפלייאוף העליון במשחק ביתי מול בני יהודה ת”א – שסיימה במקום הרביעי בטבלת הבית הדרומי. היה זה המשחק הראשון בסדרת הטובה משלושה משחקים. המשחק נערך באולם “דנציגר” בקרית שמונה, למרות השידור הישיר בעמוד הפייסבוק של הגליל – שליקט אליו מעל 1,100 צפיות במהלך המשחק, הגיעו ליציע האולם למעלה ממאה אוהדים ואוהדות, במטרה לתמוך בקבוצה הגלילית, שבזמנים אחרים הייתה זוכה גם לקהל גדול יותר, שכן כידוע מדובר בקבוצה שבשלבי ההכרעה בזמנים אחרים משכה קהל גדול של ילדים ובני נוער.

המשחק אמש נפתח בקצב גבוה מצד שתי הקבוצות. הקבוצה האורחת נכנסה טוב יותר למשחק וצעדה ביתרון 17:25 בתום הרבע הראשון. ברבע השני בני יהודה הקשיחה משמעותית את משחק ההגנה ובסיום המחצית הראשונה צעדה ביתרון 27:42. השחקניות של זיו ברתנא לא אמרו נואש ועלו לרבע השלישי חדורות מוטיבציה לחזור לתמונות המשחק, ואכן הצליחו לעשות זאת בזכות הגנה חזקה יותר – ובתום הרבע השלישי היתרון התל אביבי עמד על 43:51. ברבע האחרון של המשחק נמשכה אותה מגמה, שחקניות הגליל הצליחו אפילו לעלות ליתרון, אך דווקא בדקה האחרונה שתי החטאות קריטיות מבין ארבע ניסיונות קליעת עונשין, איבוד כדור קריטי – שלאחריו בני יהודה קלעה סל שהעניק לה יתרון ,60:61 , חמש שניות לסיום המשחק, ועוד החטאה קרית בהתקפה האחרונה של המשחק, כל אלה העניקו לבני יהודה ניצחון 60:61, שנותן לה מקדמה גדולה לקראת המשחק מחר, בשעה 20:00, שבו אם היא תנצח היא תערפיל לשלב חצי הגמר. ניצחון גלילי יכפה הכרעה במשחק שלישי, ביום שישי הקרוב, באולם “דנציגר”.

עמית גור הובילה את רשימת הקלעיות עם 14 נקודות, ענבר לברון קלעה 12, אביטל צוובנר עם 10 נקודות.  יתר הקלעיות: מיקה ביתן – 6 נקודות, נוי לפושניאנסקי ושיר רביב – 5 נקודות כ”א, ירדן גוט ונגה גיא – 3 נקודות, מאי מלכין – 2 נקודות.

עוד לא אבדה תקוותם. שחקניות הפועל גליל עליון, לצד המאמן זיו ברתנא והמנהל עוז אוחנה