משפחה ראשונה ברמת טראמפ

כתשעה חודשים בלבד מיום החלטת הממשלה שאישרה את הקמת היישוב החדש, רמת טראמפ, ופחות משנתיים מקבלת ההחלטה להקמת יישוב חדש בגולן, השבוע נכנסה המשפחה הראשונה לביתה החדש בשכונת המגורים הזמנית בישוב.

ראש מועצה אזורית גולן, חיים רוקח עם צופיה ודניאל פרידמן בפתח ביתם החדש

משפחת ביבר, צופיה ודניאל ובתם בת החודשיים וחצי, הם המשפחה החדשה ברמת טראמפ.  אל משפחת ביבר עתידים להצטרף בתקופה הקרובה משפחות נוספות שהתקבלו לישוב ויחד הם ייצרו את קהילת הגרעין המייסד של היישוב השלושים ושלושה בגולן.

בימים אלו, הסתיימו עבודות הבינוי של השכונה הזמנית ברמת טראמפ. השכונה כוללת 20 מבני מגורים ומספר מבני ציבור שישמשו לשרותי משרד, מועדון חברים וכו’. השכונה הוקמה בצמוד לשכונה הותיקה שנקראה בעבר “ברוכים”.

בדומה לקהילת נטור, היישוב החדש  משלב חילונים דתיים. משפחות חלוציות בעלות ערכים שורשיים לארץ ולסביבה, מטובי הארץ שבאים ליישב את הגולן ולהוביל קהילה.

ראש המועצה, חיים רוקח: “פעלנו להקמת היישוב רמת טראמפ תוך זמן קצר ובלתי יאמן. הקמת הישוב, הוא נדבך נוסף בדרך למימוש החזון להכפלת אוכלוסיית הגולן בעשור הקרוב.

“בימים אלו ממש, אנו שוקדים על פרוייקט מגורים יוצא דופן בשכונת הקבע של רמת טראמפ. המהלך מביא איתו בשורה לדיור בר השגה עבור זוגות צעירים ויאפשר קליטה מהירה תוך שמירה על איכות הקהילה.

“אני רוצה להודות לחטיבה להתיישבות על השותפות לדרך ולברך את משפחת ביבר ביישוב טוב. אני מודה להם וליתר המשפחות שיכנסו בקרוב, על המשימה החשובה שלקחו על עצמם בהקמת יישוב חדש בגולן”.

במועצה אזורית גולן אומרים שקצב הליך הקמת היישוב יוצא דופן   רוקח: “בדחיפה שלנו ובסיוע משרד רה”מ ובפרט, רונן פרץ שהיה מנכ”ל משרד רה”מ, יחד עם החטיבה להתיישבות, אנו פועלים ליישב את הגולן והיום אני נרגש שהגענו לזמן הזה” .

יו״ר החטיבה להתיישבות, ישי מרלינג: “מרגע קבלת החלטת הממשלה, פעלנו בכדי להפוך חלום למציאות.  המהלך הכולל יאפשר קליטה מסיבית של תושבים ברמת הגולן, חבל ארץ חשוב שהחטיבה תמשיך לסייע בפיתוחו ככל יכולתה.

“אני מברך את משפחת ביבר על הכניסה למגורים הזמניים ומצפה בכיליון עיניים למשפחות הנוספות שעושות את דרכן בימים אלו ליישוב. הקמת יישוב חדש במדינת ישראל הוא תמיד אירוע מרגש ואבן דרך בהגשמת החזון הציוני. החטיבה להתיישבות תמשיך לעבוד ולקדם את מפעל ההתישבות בכל רחבי הארץ״.