פודקאסט השורדים

ברדיו גליל עליון קיימו מפגש בין תלמידי תיכון לניצולי שואה במסגרת פרויקט “זיכרונות שורדים”. בצד השידור של המפגש ברדיו, הופק גם פודקאסט שניתן יהיה להאזין לו בכל עת.

התלמידים וניצולי השואה שמשתתפים בתוכנית

השבוע התקיים יום שידורים מיוחד ברדיו קול הגליל העליון לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה. במרכזו פרויקט בשם “זיכרונות שורדים”, מפגש בין-דורי מרגש בין שורדי שואה ותלמידי תיכון. עד כה השתתפו 29 שורדים ו-70 תלמידים בפרויקט, אשר התקיים במשך שבע שנים, ובשנה שעברה נעצר בעקבות הקורונה.

לפרויקט המיוחד שלוש מטרות מרכזיות: תיעוד סיפורים של שורדי השואה מהגליל העליון; מפגש בין דורי שמנגיש את השואה בדרך שונה לחלוטין; ותוצר שהוא פודקאסט ותוכנית שמשודרת ביום הזיכרון לשואה לקהילת הגליל העלון ולמאזינים.

זהר לידר, מפיקה ראשית ברדיו קול הגליל העליון ומובילת הפרויקט: “הפרויקט טומן בחובו מפגשים מורכבים ומאוד מרגשים לשני הצדדים, ואנחנו מקיימים מפגשי הכנה מקרבים, מתרגלים את התלמידים במיומנויות של ראיון והקשבה, וגם מלווים את השורדים, תומכים רגשית ומשוחחים על חשיבות התיעוד.

“בסוף התהליך התלמידים מסכמים שזאת הייתה זכות עבורם להיפגש ולהקשיב מקרוב לסיפור החיים האישי של השורדים, והשורדים, שלעיתים מספרים את סיפורם בפעם הראשונה, נרגשים ושמחים לפגוש את הנערים ולשתף בסיפורם”.

צילום: מועצה אזורית הגליל העליון