בנו רכב חלל ועלו לחצי הגמר

תלמידים מקרית שמונה שהשתתפו באולימפיאדת החלל ע”ש אילן רמון, עלו לשלב חצי הגמר, לאחר שבנו דגם של רכב חלל שמטרתו לבדוק האם יש חמצן באדמת הירח

התלמידים שהשתתפו בתחרות במפגש עם ראש העיר, אביחי שטרן

אולימפיאדת החלל מתקיימת ביוזמה ובמימון של סוכנות החלל הישראלית כיוזמה משותפת של משרד החינוך ומשרד המדע להנצחת מורשתו של אילן רמון ז”ל. התלמידים ישתתפו לאורך השנה במספר שלבים, בהם ילמדו, יפתרו חידות ומשימות, ישתתפו בחידון מקוון, יתכננו ויבצעו פעילות קהילתית ויבנו דגם.

שיאה של התחרות יהיה באירוע הגמר אליו יגיעו 10 בתי ספר, במהלכו הקבוצות המתחרות ייפגשו ויתחרו ביניהן בתחנות לימודיות וחווייתיות שונות, הכוללות בנייה ושימוש במודלים, משימות והתנסויות, פתרון חידות, משימות מתוקשבות ועוד, תוך יישום הידע שרכשו במהלך כל שלבי התחרות.

מתוך כ-250 נבחרות של בתי ספר יסודיים בישראל שהשתתפו באולימפיאדת החלל ע”ש אילן רמון ז”ל, נותרו 25 נבחרות שעלו לחצי הגמר וביניהם נבחרת החלל של קריית שמונה המורכבת מתלמידי כיתות מבתי הספר עוזיאל, מגינים, תל חי ומצודות.

חברי נבחרת החלל שלנו ניצלו את היום האחרון של החופשה כדי לסיים את ההכנות לרכב החלל “שמות” שהם בונים. הרכב אמור לבדוק האם יש חמצן באדמת הירח.

ראש העיר אביחי שטרן הגיע לביקור במרכז החלל של קריית שמונה ושמע מהתלמידים על התוכניות שלהם.

צילומים: עיריית קרית שמונה