עלה על הגל מחדש

הכדורגלן גל אלמישלי חזר לאחרונה למגרשי הכדורגל אחרי היעדרות ארוכה וכבש שער בכורה במדי קבוצת הנוער של הפועל עפולה. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

משבר הקורונה פגע בצורה משמעותית בהתפתחות של ספורטאים רבים. בענף הכדורגל הנפגעים הגדולים ביותר היו שחקני קבוצות הנוער, אלה שהיו בצעדים ראשונים שלהם בקבוצה המכינה לקבוצת הבוגרים. גל אלמישלי, בן 19 מקרית שמונה, שבשנים האחרונות מצא את עצמו נודד ברחבי הצפון ושיחק בקבוצת נערים א’ של הפועל נוף הגליל ובהמשך בקבוצת הנוער של עירוני טבריה, הוא אחד מאותם שחקנים, כי אם לא די בסיום העונה המוקדמת אשתקד ובפגרות הסגרים, עליו גם העיבה פציעה במפשעה שאירחה את חזרתו למגרשים וגם עם השירות הצבאי השחרור לאימונים לא עניין קל.

להוציא הופעה חלקית של קצת יותר מ-35 דקות במדי קבוצתו, הפועל עפולה מהליגה הלאומית לנוער,  אלמישלי רשם דקות ראשונות של כדורגל החל מאמצע החודש שעבר, כשנכנס במספר משחקים כמחליף. בשבוע שעבר אלמישלי נכנס כמחליף בפתיחת המחצית השניה של המשחק מול הפועל איכסאל, במצב של 0:1 לזכותה של איכסאל. אלמשילי כבש שער לאחר כדקה על כר הדשא ובהמשך היה מעורב בשער השוויון לזכות קבוצתו, שנכבש בדקה ה-89 וקבע שוויון 2:2. בשבת האחרונה זכה לעלות לראשונה בהרכב קבוצתו, במשחק ההפסד מול קבוצת הצמרת של הפועל חיפה – שניצחה 0:3, משחק שבו אלמישלי שיחק ב-60 הדקות הראשונות.

עשו לו לייק – מגיע לו. גל אלמישלי



מאמן הכדורגל, אלון יוגב, שמאמן את אלמישלי באופן אישי, שמח עבור גל אלמישלי ומאמין ביכולותיו: אני שמח שהדברים התחילו להתחבר. מאוד מגיע לו לכבוש. הוא שחקן מוכשר, שעבר לא מעט בקריירה הקצרה שלו מבחינת מעברי קבוצות ופציעות. הוא עובד קשה, גם בשעות הכי מוקדמות של הבוקר, יודע על מה הוא צריך לעבוד, עובד בצורה מאוד איכותית, רוצה להשתפר. הוא ניחן במשחק ראש מצוין, צעד ראשון ויציאה מהמקום – דבר שמאפשר לו להתמודד מול בלמים איכותיים, הוא גם חזק ומהיר וגם יודע לייצר לאחרים. אני מאוד נהנה לעבוד איתו. מקווה שהשער הזה הוא פתח לבאות. בחור שמגיע לו מאוד להצליח”.

שבוע לאחר כיבוש שער הבכורה שלו, אנו שמחים לארח אותו לראיון בפינת “ספורטאי השבוע”.

גל, ברכות על שער הבכורה. שתף בתחושות.

“זה היה הרבה יותר משער רגיל. הרבה זמן חיכיתי לזה. עברתי תקופה מאוד לא קלה, בעקבות כל המצב, בעקבות פציעה טורדנית במפשעה וגם בכל מה שקשור ליציאות סדירות מהצבא לאימונים וכמובן הסגרים שהוציאו אותנו ממסגרת אימונים קבוצתית. השתדלתי להשקיע כמה שאני יכול לעבוד כדי להשתקם מהפציעה, הן מבחינה רפואית והן באימונים עצמאיים ובאימונים אישיים עם המאמן המצוין אלון יוגב, כדי לחזור טוב למשחקי הליגה. את השער כבשתי בהופעה השלישית שלי מאז החזרה לסגר, הוא הגיע שוב אחרי שחוללנו מהפך וניצחנו 1:2 את מכבי הרצליה, נכנסתי בדקה ה-59 בפיגור של 1:0 ובנגיעה הראשונה שלי סחטתי בעיטת פנדל, שתורגמה לשער. אני שמח שגם הפעם הצלחתי לעלות מהספסל ולעזור לקבוצה שלי במשחק קשה, שנערך בתנאי מזג אוויר לא קלים. כחלוץ הבקעת שערים היא חלק מרכזי בתפקיד שלי. יותר משנה לא הרגשתי את התחושה הזו של כיבוש שער, ככה שזו הייתה הרגשה עילאית”.

מה הביא אותך להפועל עפולה?

“בעונה שעברה שיחקתי בנוער של עירוני טבריה והספקתי לכבוש 7 שערים. טבריה נותרה בליגה הלאומית וברמה האישית זה מועדון שנכנס לי ללב, אבל לצערי המשאבים שם מאוד צנועים. מאחל להם להצליח להישאר בליגה. קיוויתי העונה לשחק בליגת העל, נבנתי בעירוני נשר והפועל נוף הגליל, אך הדברים לא הבשילו. התעניינו בי מספר קבוצות מהליגה הלאומית, הפועל עפולה מאוד קסמה לי. מדובר במועדון עם סטנדרטים של ליגת על – מבחינת מגרשים, מעטפת מקצועית ואופק להתפתח, שכן יש למועדון קבוצת בוגרים יציבה בליגה הלאומית כבר כמה שנים. אני שמח על הבחירה שעשיתי. הגעתי לקבוצה מוכשרת ואיכותית עם חדר הלבשה חזק, שאלמלא קטיעות הפעילות הייתה מתמודדת גבוה יותר בצמרת. נקלטתי ע”י רומן זולו – שקודם לאמן את הבוגרים ואני מפרגן לו מאוד, מאחר ומדובר באדם מאוד מוכשר, שמשלב בין רמת אימון גבוה לאנושיות גבוהה. אני שמח שהוא מצליח עם הבוגרים ומפרגן לו מאוד. המאמן הנוכחי, אבינועם כוכבי, הוא גם מאמן מצוין, עזר לי לחזור בהדרגה לפעילות ונותן תחושה של ביטחון. מאמן הכושר שלנו, דוד מומברם, מאמן מצוין שעבד איתנו המון כדי שאחזור לפעילות בצורה טובה. מגיעה תודה גדולה להוריי, שעוזרים לי המון מבחינה כלכלית ומוראלית, כדי להגשים את עצמי”.

קיץ שהתחיל במדים האדומים. גל אלמישלי במדי הפועל נוף הגליל במשחק בטורניר המונדיאליטו מול עירוני קרית שמונה (צילום: מודניאליטו ישראל)



מה המטרות שלך להמשך העונה?

“להמשיך לחזור לקצב טוב, לשחק יותר ולתרום כמה שיותר להצלחת הקבוצה שלי. יש לנו מטרה להגיע לפלייאוף העליון ולסיים גבוה בטבלה. יש בי גם משאלת לב, להצליח להשתלב עוד העונה באימונים עם הקבוצה הבוגרת ואולי אפילו לזכות לדקות משחק ראשונות בשורותיה”.

לחזור לבוגרים של קרית שמונה, זה עדיין נמצא בראש?

“גדלתי בקרית שמונה, אני גר בעיר, כמובן שזה חלום שאני מאוד רוצה להגשים מילדות, אבל כרגע אני כל כולי הפועל עפולה, רוצה להתפתח ולגדול עם עפולה. יש לי כאן חוזה גם לעונה הבאה. הלוואי שאזכה לעשות דברים גדולים הן עם קבוצת הנוער והן עם קבוצת הבוגרים של עפולה, שעבורי זה בית לכל דבר”.

מרגיש בבית. גל אלמישלי לצידם של רומן זולו ואלון דוד – המנהל המקצועי של מחלקת הנוער של הפועל עפולה