כדורסל: פעמיים גברים, פעמיים נשים בשתי יממות

קבוצות הגברים והנשים של הגליל וקבוצת הגברים של צפת יפתחו לנו את השבוע עם משחקי ליגה חשובים. על כך בכתבה הבאה.

מוכנים לתחילת שבוע עם המון כדורסל? כבר עם צאת השבת יתייצבו קבוצות הדגל של הפועל גליל עליון – הגברים והנשים, למשחקים במסגרת הליגה הלאומית. ביום ראשון קבוצת הגברים של מ.ס “דניאל” צפת מהליגה הארצית תעלה למשחק ליגה חשוב. ביום שני קבוצת הנשים של הגליל שוב תעלה למשחק ליגה. כדי להיות בעניינים לקראת המשחקים, הכנו את הכתבה הזו, עם זרקור על כל אחת מהקבוצות.

נשים: לסיים את הבית המוקדם עם שני ניצחונות

קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון, שמודרכת ע”י זיו ברתנא, תקיים שני משחקים בהפרש של 48 שעות. במוצאי השבת, בשעה 21:00, תתארח הקבוצה אצל אקדמיית וינגייט – שמדורגת במקום השישי בטבלה. ביום שני תארח הקבוצה את הפועל גלבוע מעיינות, בשעה 19:00, באולם “דנציגר” בקרית שמונה. הקבוצה הגלילית רוצה לסיים את שלב הבתים המוקדם במקום הראשון. לעת עתה, הפועל מג’דל כרום מוליכה את הטבלה עם יתרון נקודה ומשחק עודף על פני הגליל. רק אם שחקניות הגליל יפסידו את שני המשחקים ומג’דל כרום תנצח את המשחק הנותר, שחקניות הגליל לא יסיימו במקום הראשון את השלב המוקדם. ניצחון אחד ומעלה יעניק לגליל את המקום הראשון.

המשחק הערב הוא מול קבוצה צעירה מאוד המורכבת משחקניות המשתייכות לנבחרות הצעירות. ביום שני גם מצפה לשחקניות הגליל משחק מול קבוצה צעירה, בשורותיה משחקת נועה רודה – בת הגליל, שעברה לגלבוע כדי לשלב לימודים עם כדורסל. גלבוע מוכרחה לנצח, כדי שיהיה לה סיכוי לסיים במקום הרביעי ולהמשיך משם למשחקי ההצלבה של הבית העליון המשותף למחוז צפון ודרום. לגליל חומר שחקניות טוב יותר באופן משמעותי משתי יריבותיה, אך אין זה מבטיח דבר.

יקוו לחייך גם הערב וגם ביום שני. שחקניות הפועל גליל עליון



הפועל גליל עליון – גברים: שבוע עמוס מתחיל בקריות

הפועל גליל עליון נכנסת לשבוע עמוס, שבו תקיים שלושה משחקי ליגה בשישה ימים. הערב, בשעה 21:00, תתארח הקבוצה באולם החדש בקרית מוצקין אצל הפועל עכו/מטה אשר. ביום שלישי תתארח  אצל עירוני רעננה וביום שישי תארח את הפועל חבל מודיעין. הערב ישודר המשחק בערוץ הספורט.

הערב מצפה לקבוצה של ברק פלג משחק מול העולה החדשה מהגליל המערבי, לה המאזן העגום בליגה, בעוד שהמאזן הגלילי נחשב לרביעי בטיבו בליגה. את יריבת הגליל הערב אימן בעונה שעברה ובתחילת העונה עודד הנדלר, שהצטרף לצוות המקצועי של הגליל. עכו/מטה אשר עברה העונה כבר טלטלות בסגלה והיא נחשבת לקבוצה צעירה מהסופגות ביותר בליגה. בעוד שגליל עליון מגיעה למשחק עם 4 ניצחונות רצופים, עכו/מטה אשר מגיעה עם ניצחון אחד בפרק הזמן הזה.

שני “אקסים” של הגליל משחקים בשורות עכו/מטה אשר: הרכז רז מור – ששיחק בקבוצה הבוגרת ובקבוצות הנערים והנוער של הגליל. מור, שהחל את העונה בקרית מוצקין, עומד על ממוצע של 5.8 נקודות למשחק. שחקן נוסף עם עבר גלילי הוא  הפורוורד המתאזרח, ג’ורדן לואיס – שעומד על ממוצע של 7.5 נקודות ו-5.3 ריבאונדים למשחק. שחקנים נוספים שכדאי לקחת בחשבון הערב בשורות הקבוצה מהגליל המערבי: הרכז ניב אוזן – שעומד  על ממוצע של 11 נקודות ו-4.7 אסיסטים למשחק, הפורוורד ג’יירוס הולדר – הקלע המוביל בליגה, שעומד על ממוצע של 27 נקודות למשחק – שחקן מאוד חד מחוץ לקשת, שחקני הפנים כריסטופר סמית’ – שעומד על ממוצע של 17.8 נקודות ו-8.3 ריבאונדים וטים וויליאמס – שהצטרף לאחרונה לקבוצה.

בגליל יקוו שאנתוני פישר יעמוד לרשות הקבוצה הערב, לאחר שנעדר מהמשחק מול רמת השרון בגין פציעה בגב. בגליל יצטרכו גם הערב את קנדל אנתוני ועומר טל במיטבם, וכן את הקו הקדמי הכולל את הפורוורד אלון ספיר ושחקני הפנים – אדריאן יוטר וגבי צ’אצ’שוילי במיטבם. לגליל קבוצה עמוקה ואיכותית יותר על הנייר, אך בליגה כל כך לא צפויה כמו הליגה הלאומית, אין שום הצדקה לשאננות.

מצפים לו מאצ’ אפים מסקרנים. אלון ספיר, קפטן הפועל גליל עליון (צילום: גיל נוימן)



מ.ס “דניאל” צפת: אין מקום למעידות

בליגה הארצית, שבה בוטל הפלייאוף, להשיג את המקום הראשון זאת משימה מאוד קשה לקבוצה כמו מ.ס “דניאל” צפת – שהפסידה כבר 4 פעמים העונה ב-15 משחקים, בעוד שהפועל כפר סבא הפסידה 2 משחקים מ-14 שקיימה והפועל מגדל העמק/יזרעאל הפסידה רק משחק אחד מבין 12 שקיימה. בצפת יודעים, שכדי לזכות באליפות ולעלות ליגה, הם מוכרחים לנצח את כל המשחקים שנותרו עד לתום העונה – ובמקביל לקוות למעידות של יריבותיה.

ביום ראשון, בשעה 20:00, תתארח הקבוצה של שלום (פופי) חדד ושי קדוש אצל נועלת הטבלה, הפועל מעלות, שהפסידה בכל 14 המשחקים שקיימה. בשורות מעלות משחק הסנטר הצפתי הצעיר, צחי יתאח. שתי הקבוצות נפגשו לפני שלושה וחצי שבועות בצפת, הקבוצה המקומית לא התקשתה וזכתה בניצחון 65:101. קשה לראות תסריט, ששחקני צפת לא ינצחו גם הפעם בהפרש גבוה.

באמת שאין מקום למעידות. שחקני צפת יחד עם הצוות המקצועי והניהולי