כדורסל נשים: גליל עליון הבטיחה את המקום הראשון

ניצחון 48:79 במשחק החוץ מול אקדמיית וינגייט מעניק להפועל גליל עליון את ראשות הבית הצפוני בליגה הלאומית.

זה היה באוויר, זה היה באופק ועכשיו זה רשמי: הפועל גליל עליון הבטיחה באופן סופי את ראשות טבלת הבית הצפוני של הליגה הלאומית, בזכות ניצחון 49:78 במשחק החוץ מול אקדמיית וינגייט, המורכבת משחקניות הנבחרות הצעירות ופרויקט המצוינות של איגוד הכדורסל. הניצחון מציב את הגליל עם מאזן של 12 ניצחונות והפסד אחד, גם אם הקבוצה תפסיד ביום שני הקרוב במשחק הביתי מול הפועל גלבוע (19:00, אולם “דנציגר” בקרית שמונה), זאת מאחר ובמאזן המשחקים הפנימי מול הפועל מגד’ל כרום, לגליל יתרון בסיכום שני המשחקים. בעקבות כך, הפועל גליל עליון תשחק בפלייאוף העליון הממוזג עם הבית הדרומי, בסדרת רבע הגמר בשיטת הטובה משלושה משחקים מול בני יהודה ת”א. יתרון ביתיות יינתן לגליל.

אז מה היה לנו הערב?כבר מפתיחת המשחק יחסי הכוחות היו ברורים. שחקניות הגליל רצו לעבר יתרון 6:19 בתום הרבע הראשון, ברבע השני היתרון הגלילי צמח לכדי 20:39 בתום המחצית הראשונה. ברבע השלישי המשיך היתרון הגלילי לצמוח והגיע עד ל- 34:67 בסיום הרבע. רק ברבע האחרון הצליחה הקבוצה המקומית לקלוע מעט יותר משחקניות הגליל, אך זה לא שינה דבר ובסיום ניצחון 48:79 לזכות הפועל גליל עליון.

מאי מלכין – שמשחקת במסגרת הכרטיס הכפול במכבי חיפה בליגת העל, עמדה הערב לרשות הגליל והובילה את רשימת הקלעיות עם 24 נקודות. עמית גור קלעה 20 נקודות ואילו מיקה ביתן בת ה-16 ונוי לפושניאנסקי בת ה-19 קלעו 10 נקודות כ”א. עוד ברשימת הקלעיות: אביטל צוובנר – 6, שיר רביב – 5, נגה גיא חזרה לשחק וקלעה 4 נקודות. 

מתחילות שבוע עם חיוך. שחקניות הגליל, המאמן זיו ברתנא ומהנהל עוז אוחנה