כדורגל: הדרך לאירופה מתחילה באשדוד

עירוני קרית שמונה תחל הערב את דרכה בפלייאוף העליון, במשחק חוץ מול מ.ס אשדוד – השלישית בטבלה.

אחרי חמש עונות שחונות – שכללו שלושה מאבקים כנגד הירידה ללאומית עד למחזור האחרון של העונה, עירוני קרית שמונה סוף סוף חוזרת לפלייאוף העליון. הערב, בשעה 18:45, תתארח הקבוצה אצל מ.ס אשדוד – שמדורגת במקום השלישי בטבלה ומקדימה אותה ב-5 נקודות. המקום השלישי מוביל בתום העונה להשתלבות במוקדמות הליגה האירופאית. המקום הרביעי בו מדורגת קרית שמונה יוביל לאירופה בתום העונה, רק במידה ואחת משלוש הקבוצות שייסימו בשלושת המקומות הראשונים תזכה בגביע המדינה. מהסיבה הזו קרית שמונה לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד ולהתרחק כדי 8 נקודות מהמקום השלישי.

קרית שמונה חוזרת לשחק אחרי שבועיים של פגרה, בצל ההודעה על כך שקובי רפואה לא ימשיך כמאמן הקבוצה ונראה שכך גם כל אנשי הצוות המקצועי. מנגד, היריבה הדרומית, שמודרכת ע”י רן בן שמעון – שהוביל את קרית שמונה להשיגיה ההיסטוריים ביותר בדמות עליות ליגה, זכיות בגביעי הטוטו וכמובן הזכייה באליפות ההיסטורית (אתמול לפני 9 שנים), החתימה את בן שמעון לעוד שלוש עונות מעבר לעונה הנוכחית.

בשני המשחקים שנערכו בין הקבוצות קרית שמונה כבשה שני שערים לרשתה של אשדוד וזכתה בניצחון. במחזור פתיחת העונה קרית שמונה ניצחה 0:2 באשדוד, במשחק שנערך בקרית שמונה ניצחה הקבוצה הצפונית 1:2. קרית שמונה תתייצב למשחק עם סגל מלא, בעוד שמסגלה של אשדוד יעדרו הבלם טימוטי אוואני, הקשר וה”אקס” שלומי אזולאי והחלוץ פאהד באיו. אשדוד קבוצה צעירה ודינאמית, שיודעת לצאת להתקפות מהירות ולסכן את יריבותיה.

הסוד של הצלחת קרית שמונה בשני המשחקים היה טמון בתכליתיות. במשחק שנערך באשדוד קרית שמונה הצליחה להצר את צעדיהם של השחקנים הבכירים של אשדוד ולעקוץ בהתקפות מתפרצות, במשחק שנערך בקרית שמונה אשדוד לא הייתה מדויקת בפעולה האחרונה. אם קרית שמונה תדע להיות תכליתית – ולשם כך היא צריכה המשכיות של חדות מצידם של יוג’ין האנסה, מחמד שאקר ולוסיו מרינאו – ומנגד, תדע להצר את צעדיהם של שחקני הקישור וההתקפה המרכזיים של אשדוד – הקשרים מוחמד כענאן, רמזי ספור ורועי גורדנה והחלוץ דין דוד – קרית שמונה תוכל לחזור לביתה עם ניצחון.

לנצל את ההרכב החסר של אשדוד – ולנצח. שחקני ההגנה של קרית שמונה (צילום: פושקו)