על הגל בדרך לאתגר הבא

גל קאלו, דמות ספורטיבית ידועה בנוף הגלילי, סיים בחודש שעבר פרק של 7 שנים מסורות כמנהל האתר “גליל עולה”. כעת הוא מתמקד באתגרים עסקיים וספורטיביים חדשים. ראיון סיכום תקופה בכתבה זו.

אתר “גליל עולה” יחגוג בסוף הקיץ הקרוב 15 שנים להיווסדו. לא הרבה ידועים, אך במהלך השנים עברנו בין בעלים שונים, עברנו הרבה עליות וירידות, הכוח ששאבנו ממכם – גולשי האתר הנאמנים וקהילת מפרסמים הדוקה, נתנו לנו את הכוח להמשיך ולגדול. שותף בכיר לכמעט חצי מהדרך הזו הוא גל קאלו (36) מראש פינה, ששימש בשבע השנים האחרונות כמנהל האתר וכאיש מכירות פרסום. קאלו עבד במסירות יוצאת דופן, תרם תרומה רבה לצמיחת האתר ולקידומו והיה שם לכל משימה: גיוס מפרסמים, העלאת תכנים, התנהלות מול ספקי האתר, כתיבה על משחקי קבוצת הכדורסל של הפועל ראש פינה – הקבוצה בה שיחק מאז חזרתו מקנדה בתחילת העשור הקודם, צילום סטילס במשחקיה של הפועל גליל עליון, חלוקה ומשלוח פרסים למצטיינים, גיוס פרסים ממפרסמים ובאמת שכל זה על קצה המזלג.

גל קאלו יצא לפני שנה וחצי לדרך עצמאית בסטודיו EMS PLUS בראש פינה, יחד עם שותפיו – מוטי כהן וטלי קוצ’ר. בתקופה הקרובה ירחיבו השלושה את פעילותם גם בסטודיו נוסף במתחם “בי אקטיב” המפואר והחדיש בקרית שמונה.

בנקודת הזמן הזו, גל קאלו מוצא לנכון להתמקד באימון וניהול מועדוני הכושר בהם הוא שותף. לנו זה הזמן לומר לו תודה ענקית על תרומתו העצומה לאתר, להצדיע לפועלו ולארח אותו לראיון סיכום בפינת “ספורטאי החודש” שלנו.

זכינו באלוף אמיתי. גל קאלו עם גביע אליפות הליגה האזורית שנת 2019 לצידם של יוהאן מזרחי – הבעלים של אתר “גליל עולה” ושרון טל-ברנע, מנכ”לית עמותת הספורט גליל עליון לשעבר



גל, איך מסכמים שבע שנות פעילות בגליל עולה בכמה משפטים?
חוויה עצומה ומסע מרתק. בתקופה הזו למדתי הרבה מבחינה עסקית וארגונית, התחזקתי בתחום השיווק, עבודה על המחשב, משא ומתן ושירות ללקוחות. בנוסף, יצא לי להכיר הרבה אנשים מדהימים מהגליל דרך העסקים והספורט. צוות העובדים והבעלים איתם עבדתי תמיד תמכו בי וכל אחד מהם עזר לי להתפתח וללמוד”.

עברנו בשבע השנים האלה לא מעט טלטלות, מה השאיר אותך נאמן לדגל?
“במהלך השנים היו לנו תקופות טובות יותר וכאלה שפחות. לעסוק בתחום השיווק, במיוחד בגליל, זה לא פשוט. עסקים צריכים להבין שכדי להיחשף לקהל לקוחות גדול יותר ולצמוח בעסק, הם חייבים להשקיע בפרסום. לצערנו לא לכולם יש את ההבנה או היכולת הכלכלית להוציא את הכסף לטובת הנושא. אני חושב שסה”כ הייתה לנו כימייה טובה עם הלקוחות ודאגנו לתת את היחס והשירות הכי טובים שאפשר. אני חושב שמה שקסם לי באתר שיכולתי לשלב שיווק וקידום עסקים, יחד עם ספורט. עזרתי לעסקים מקומיים לצמוח וגם הייתי חלק מהספורט הגלילי. בנוסף, הבעלים של האתר והצוות שאיתו עבדתי היו ממש חברים והיה לי תענוג להיות חלק מקבוצה איכותית של אנשים. אני רוצה להודות לכולם על התקופה הטובה ומאחל לכל אחד מהם הצלחה רבה”.

בשנה וחצי האחרונה נכנסת לשותפות בתחום הכושר ואתה מוצא את עצמך גם בפוזיציה של מאמן. איך זה מתמזג לחיים של מי שרוב השנים היה ספורטאי?
“אחרי מספר שנים של עבודה באתר, הרגשתי שאני קצת עומד במקום, והייתה לי הצעה עסקית להיכנס שותף בסטודיו EMS PLUS בראש פינה, בו אני מתאמן מאז 2017. לעסק הייתה חסרה צלע שתקפיץ אותו לשלב הבא וזה קרץ לי, גם בגלל החיבור החברי שנוצר לי עם שותפיי וגם בגלל שהתחברתי לסוג האימון וראיתי את הפוטנציאל שיש לנו להצליח ביחד. אני ממונה יותר על הפן הניהולי, הארגוני והפיתוח של העסק ומאמן רק חלק מהזמן. אני אוהב את האינטראקציה עם הלקוחות ונהנה לתת להם שירות מכל הלב. כל חיי עסקתי בספורט וכושר ואני שמח שלפני מספר שנים הכרתי את ה-EMS. בעזרת השיטה יכולתי להתחזק בשרירים, לרדת באחוזי השומן, והכי חשוב הכאבים שסבלתי מהם בגב, פחתו בצורה דרסטית. כיף גדול להעניק ולהנגיש את השיטה לעוד אנשים שרוצים לראות תוצאות מבחינת חיטוב וגם לטפל בבעיות רפואיות”. 

התחיל בתור מתאמן המשיך כמדריך וכבעלים. גל קאלו בסטודיו EMS PLUS בראש פינה


איך עברה שנת הקורונה עליך ברמה האישית וברמה העסקית?
“שנת הקורונה הייתה רכבת הרים מטורפת. התחלנו את 2020 עם גדילה בסטודיו בראש פינה והתחלנו לתכנן פתיחת סטודיו נוסף בקריית שמונה ולפי התכנון רצינו באוגוסט 2020 כבר לעבוד בו. אך בגלל הקורונה, התכנון התעכב כל פעם מחדש. עברנו 3 סגרים קשים שדחו לנו את מועד הפתיחה כל פעם מחדש, עצר לנו את התזרים וקטע לנו את רצף העבודה בסטודיו בראש פינה וגם את ההתקדמות של החדש בקריית שמונה. אני חושב שהמדינה לא עזרה לנו מספיק עם תמיכה כספית, אבל ידענו להתנהל נכון בסגרים ועבדנו חזק בין הסגרים כדי לשרוד את התקופה וגם להמשיך עם התכנון לפתוח בקרית שמונה. ברמה האישית היה לי מאוד מתסכל לסגור כל פעם מחדש את העסק. הלקוחות שלנו התחננו בפנינו שנפתח בכל זאת, אבל קיבלנו החלטה שאנחנו שומרים על ההנחיות ואחד על השני ונסגור כל פעם שיאלצו אותנו, כיוון שאנחנו אנשים שומרי חוק. ואם ניקח משהו חיובי מהתקופה הזו, אז היה לי זמן לבלות עם אישתי, המשפחה וגם לנוח קצת ולצבור כוחות. אני מקווה שהצלחנו לעבור את הקורונה ולא נאלץ לסגור יותר את העסק”.

קבוצת הכדורסל של הפועל ראש פינה, שאתה כל כך מזוהה איתה חגגה אליפות ליגה ב’. מה הביא לכם את האליפות בעונה שעברה?
“אני חושב שבעונה שעברה שיחקנו בליגה מאוד חלשה. למעט כרמיאל, שאיתם התמודדנו על האליפות והיינו צריכים לשחק מולם בסיבוב השלישי במשחק על כל הקופה, שאר הליגה לא הייתה ברמה של שתינו. היה לנו סגל טוב והיינו מועמדים בכירים לזכות באליפות ולמעט הפסד אחד לכרמיאל, דיי שלטנו במשחקים שלנו מול שאר הקבוצות. רצה הגורל ושבוע לפני המשחק הקובע מול יריבתנו לתואר, ההנחיות הגבילו ספורט קבוצתי והמדינה נכנסה לסגר הראשון. לאחר מספר שבועות, איגוד הכדורסל החליט לסיים את העונה בכל הליגות הנמוכות ואנחנו קיבלנו את התואר הודות לנגיף”.


מה הסיבות שלא המשכת עם הקבוצה לליגה א’?

“אני ועוד רבים בקבוצה חשבנו שלעלות לליגה א’ לא יעשה טוב לקבוצה והעדפנו לא להירשם בשנה הקרובה לשום ליגה, למעט ליגה אזורית. על אף שהרוב העדיפו לשחק לכיף בלי ליגה ולמרות שהקורונה הגבילה את הפעילות בשנה האחרונה, היו שחשבו שצריך להירשם לליגה א’ ולנצל את ההזדמנות שנפתחה לאחר שנים שהקבוצה הייתה תקועה בליגה ב’. אני לא הצטרפתי השנה מכמה סיבות – חוסר זמן בגלל העבודה בסטודיו, הגבלות הקורונה שלא אפשרו לשחק וגם כי אני לא בראש לשחק בליגה א’ בשנה הקרובה. מאחל לקבוצה בהצלחה ובעיקר שייהנו מההזדמנות שניתנה להם. אולי בהמשך כשאוכל להתפנות כדי לשחק, אצטרף בעיקר לאימונים. בכל זאת שנה לא שיחקתי כדורסל, אז אני חושב שהגיע הזמן שאחזור קצת לפרקט”.

בקרוב פתיחת הסטודיו בקרית שמונה. מה מביא אתכם לשם? מה התוכניות שלכם?
“אם לא יהיו הפתעות נוספות, אנחנו צפויים בתחילת מאי לפתוח את הסטודיו לקהל הרחב במתחם הכושר והבריאות המדהים של בי אקטיב בכניסה הדרומית של קריית שמונה. מאז שהסטודיו בראש פינה קיים, מגיעים אלינו מתאמנים מכל הצפון (מטבעון בדרום, מטולה בצפון, כפר ורדים במערב ורמת הגולן במזרח), ולא מעט מהם גרים בקריית שמונה והסביבה, כך שראינו לנכון לפתוח עוד מקום שיהיה להם ולעוד רבים שרוצים להצטרף, מקום קרוב יותר עבורם. אנחנו צופים שתוך מספר חודשים הסטודיו בקריית שמונה ייתן תחרות לסטודיו בראש פינה. המקום החדש שצפוי להיפתח עוד חודש, יהיה בתוך מתחם ענק שיכלול חדר כושר, חוגים, קרוספיט, חנות ביגוד, בר שייקים, פיזיותרפיסט, סאונה וטיפולי מסאג’ – הכל ברמה הכי גבוהה בארץ. הולך להיות קונספט ייחודי שלא קיים בשום מקום אחר ואני בטוח שכולם יצליחו. אנחנו כרגע בהכנות אחרונות של המקום ומקווים שעוד חודש מהיום כבר נחשמל מתאמנים”. 


מה אתה מאחל לעצמך לעשור הקרוב?

“אני מאחל לעצמי שאהנה מכל דבר שאני עושה, שהזוגיות שלי עם הגר תמשיך להיות מיוחדת ומלאת אהבה ואוכל. אשמח שהעסק שלי ימשיך לצמוח ולהעניק שירות איכותי ויעיל לתושבי הצפון וכמובן שהמשק תמיד יישאר פתוח. אשמח לחזור לשחק כדורסל וכמובן בריאות לי ולמשפחתי”.

נאחל להם להמשיך להיות מאושרים יחד. גל והגר קאלו