עומר את שלו על המגרש

“ספורטאי החודש” שלנו מענף הכדורסל הוא עומר טל – הגארד המצוין של הפועל גליל עליון, שמרשים מתחילת העונה ביכולותיו.

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

קבוצת הגברים של הפועל גליל עליון ניצחה העונה 13 מבין 20 משחקי הליגה שקיימה – נתון המקנה לה את מאזן מספר 3-4 בליגה הלאומית. לצד ניצחונות בהפרשים דו ספרתיים גבוהים היו גם ניצחונות במשחקים צמודים – שלושה מהם בחודש האחרון, בשלושתם הגארד עומר טל היה האיש למשימות מיוחדת של הקבוצה הגלילית. ניר ורסרמן, מנהל הקבוצה, לא חוסך בשבחים על הגארד המוכשר: “”זה לא סוד שכבר כמה שנים אני מנסה להחזיר את עומר לגליל. שיחקנו יחד בקבוצה הבוגרת בעונת 13/14 ואנחנו מכירים עוד מכיתה ז.  עומר אחד השחקנים המוכחים והקשוחים בליגה. מוסר העבודה שלו והרצון שלו לנצח זה משהו שאי אפשר להישאר אדיש אליו. עומר השנה גם לוקח את התפקיד של המנהיג בקבוצה יחד עם אלון ספיר ואני חושב שזה גם צעד חשוב בשבילו ולקריירה שלו. אני מאוד שמח שעומר חלק מהמערכת שלנו ואני מאמין ומקווה שגם ליותר משנה. כיף לראות אותו עובד גם עם החבר׳ה הצעירים ואת השיפור שהוא עושה בעונה הזאת מבחינה אישית ומבחינה קבוצתית”.

בתחילת החודש ניצחה הפועל גליל עליון עם זר אחד (קנדל אנתוני) 72:74 את משחק החוץ מול הפועל עפולה, בזכות שלשה שקלע 8 שניות לתום המשחק עומר טל – שקלע 14 נקודות וחילק 4 אסיסטים במשחק. במשחק הניצחון הביתי 73:79 על עירוני רעננה עומר טל שבר שיא קריירה וקלע 26 נקודות – 3 מהן בשלוש קליעות עונשין בסיום המשחק וזאת לאחר שסיפק אסיסט לשלשה שקלע אנתוני פישר. בחישוב פשוט מדובר ב-6 נקודות, שעשו את ההבדל בין ניצחון להכרעה בהארכה. ביום ראשון זכתה הקבוצה הגלילית בניצחון 78:80 ביתי על א.ס רמת השרון, כשעל סל המהפך חתום עומר טל – לאחר מהלך שבו חדירה לסל של גבי צ’אצ’שוילי הסתיימה בהחטאה, ריבאונד של אלון ספיר – שמסר לעומר טל, הסתיים בסל שהעניק לגליל יתרון 78:79 בדרך לניצחון המיוחל, במשחק שבו עומר טל קלע 17 נקודות – 11 מהן ברבע הראשון, שבו עמד על מאה אחוזי קליעה.

בא מוכן ל”מאני טיים”. עומר טל בפעולה



עומר טל בן ה-28.5 מעמיד עד כה ממוצע של 12.4 נקודות ו-4 אסיסטים. טל, שחזר לקדנציה שניה בגליל, אחרי ששיחק בשורותיה חצי עונה לפני שבע שנים, ממנה יצא לשני חצאי עונות  בליגה הבכירה ברומניה, ממנה הוא שב לליגה הלאומית ועבר במספר תחנות ובעונה שעברה היה שותף בכיר לעליה של הפועל חיפה לליגת העל. ההשתלבות המקצועית והחברתית המוצלחת כל כך של עומר טל בהפועל גליל עליון מזכה אותו בתואר “ספורטאי החודש” שלנו. מכאן נמשיך לראיון שערכנו עמו.

עומר, למה לייחס את קור הרוח שלך במשחקים צמודים במאני טיים?

“האמת שאני לא יודע להסביר את זה, אלה דברים שקורים. במשחק האחרון לא הייתי במודעות של זמן, כשקיבלתי את הכדור מאלון. ידעתי שהמשחק לקראת סיום, לא היה זמן לשים לב כמה זמן בדיוק נשאר. ידעתי שהדבר שאני צריך לעשות הוא לקלוע ולהחזיר לנו את היתרון. במשחק בעפולה  ביקשתי את הכדו האחרון, הייתה לי תחושה שאני אוכל לקלוע את הזריקה המכריעה – וכך היה. במשחק ברעננה הדברים פשוט קרו תוך כדי. בסופו של דבר, אני חלק מקבוצה ולכולנו יש את אותו חלק ואותה אחריות לדברים. יש לנו קבוצה מאוד מגובשת ומחויבת, אני שמח שדברים באו לידי ביטוי בצורה מצוינת בחודש האחרון”.

ביום ראשון כבר הובלתם ב-15 נקודות. היו לכם כבר כמה משחקים צמודים, שבהם שמטתם יתרון גדול. מה הסיבה לכך?

“יש לנו דפוס שחזר כמה פעמים העונה. ביום ראשון עשינו קצת שטויות, כשהם הורידו מהיתרון שלנו – לא ידענו לבלום בזמן. כשהמשחק נהיה צמוד נוצר קרב כתישות. זה קרה לנו במשחקים שאליהם התייצבנו בעמדה טובה יותר מהיריבה. בליגה הזו אין משחקים קלים ואין פערים גדולים בין הקבוצות, כך שמוטב לנו לא לחזור על הדפוס הזה, כי חבל יהיה להפסיד משחקים”.

לא נותן לתקופה הטובה להוציא אותו מגדרו. עומר טל



עברת בהרבה תחנות מאז הקדנציה הראשונה והקצרה שלך בגליל. מה החזיר אותך?

“ברגע שהפועל חיפה הודיעה שאני לא ממשיך איתה – והגיעה פניה מהגליל, הייתי די נעול. הייתה תחושה שיבנו כאן משהו טוב. אני אוהב מאוד את הגליל. יש כאן אווירת כדורסל מדהימה, חבר’ה מצוינים בקבוצה – שכיף לי מאוד לשחק איתם, אנשים טובים בהנהלה ובצוות המקצועי ומסביב לקבוצה, קהל שאוהב כדורסל.  אני בכל עונה בא לאיפה שאני הכי רוצה להיות בו. אני מאוד שמח על הבחירה שעשיתי. אמנם השתנו חלק מהאנשים שהיו בפעם הקודמת, אבל זו אותה אווירה חמימה וביתית ואותם דברים שאפיינו גם אז את הגליל. יש כאן את כל התנאים שצריך, כדי להתמקד בכדורסל. החיבור שלי למקום היה מיידי. אני גר עם בת הזוג שלי בשכונת יובלים בקרית שמונה, היא אוהדת מושבעת שלי, עוד מהימים בקרית מוצקין כשגרנו בחדרה כשותפים לדירה. מודה לה על התמיכה ועל זה שבאה איתי לכאן. כבן כפר ורדים הסביבה הצפונית טבעית עבורי, כך שטוב לי מכל הבחינות”.

בתחילת העונה לצד שון נייט תיזזת בין עמדה 1 לעמדה 2. מאז שקנדל אנתוני אתה ממוקד בעמדה 2. יותר נוח לך כעת?

“בגדול, אני פחות מסתכל על ציוות עם שחקן כזה או אחר, אלא על הדינמיקה עם הקבוצה. כגארד חשוב לי שיהיו שחקנים שאפשר לייצר איתם מהלכים טובים. לשמחתי, יש כאלה בשפע אצלנו בקבוצה, כך שלאורך כל העונה אני מרגיש בנוח”.

כשועל קרבות ותיק בליגה, מה התחזית שלך להמשך?

“אנחנו אמנם שיחקנו כבר 20 משחקים, אבל עברנו שינויים בסגל ורק שלושה משחקים אנחנו בסגל מלא, כך שהסגל עדיין מתגבש. יש לנו קבוצה טובה, שרוצה לרוץ רחוק, שצריכה להסתכל איך היא משחקת ולא על תוצאה במשחק מסוים ולא על היריבות. כמובן שלסיים בין ארבע הראשונות זה חשוב ליתרון ביתיות בפלייאוף – שם הכל פתוח. צריך להגיע לפלייאוף ממוקדים ובשיא הכח שלנו ושם להתעלות ולהיות במיטבנו ולנסות להגיע הכי רחוק שאפשר”.

אתה כבר בן 28.5. ליגת העל עדיין אופציה עבורך לעתיד?

“בוודאי שזו שאיפה וזה חלום שאני רוצה להגשים. הלוואי שאעלה עם גליל ואשחק איתה בליגת העל. אני אהיה מאוד מאושר”.

ימשיכו בחגיגות גם בסיום העונה? עומר טל וניר וסרמן בסיום המשחק בעפולה