(ע)שירה בחלקה

מאמנת הפילאטיס שירה ארבל עושה חיל כבר 4 שנים באימון פילאטיס בצפון עמק החולה. שמחים להעניק לה את תואר “מאמנת החודש”.

ענף הפילאטיס הפך בשני העשורים האחרונים הפך מאוד פופולרי ונפוץ בשנים האחרונות במדינת ישראל. התודעה שהפילאטיס עוזרת באופן משמעותי לשפר יציבה, להקל על כאבים, עוזרת למאמצי הרזיה, חיזוק שרירים ועוד ועוד סגולות – הביאה רבים ורבות להכניס את הפילאטיס כענף ספורט עיקרי או כענף משלים. שירה ארבל (26), תל אביבית שהפכה גלילית לפני 4 שנים, עושה חיל בתחום אימון הפילאטיס המשולב עם יוגה במגוון וריאציות. מוקדי הפעילות של שירה ארבל הם בקיבוץ שדה נחמיה – בו היא מתגוררת, ובקיבוץ עמיר הסמוך. שירה ארבל, בעלת תואר ראשון בחינוך ואומנויות, משמשת גם כמורה לאנגלית בבית הספר “מצודות” בקרית שמונה. אנו שמחים להעניק לה את תואר “מאמנת החודש” ומכאן נמשיך לראיון שערכנו עמה, קצת יותר משנה וחצי אחרי שהתארחה לראיון בתוכנית הבוקר “פאולה וליאון“.

אוהבת את מה שהיא עושה. שירה ארבל


שירה, מה הביא אותך לעולם הפילאטיס והיוגה?

“זה בא מהבית. אמי מאמנת פילאטיס ויוגה. אני תמיד התחברתי לספורט ולקצב, עשיתי חמש יחידות בגרות בריקוד, בילדותי ובנעורי התמקדתי בתחום הריקוד בדגש על בלט ומחול מודרני. מיד כשסיימתי צבא טסתי למזרח –  שנים עשיתי קורס להדרכת יוגה באשרם של 6 שבועות, שבהן בכל יום למדנו ותרגלנו מהשעה 6 בבוקר עד 8 בערב, המשכתי משם לקורסים נוספים בהודו ובתאילנד. כשחזרתי לארץ עברתי קורס הדרכת פילאטיס – ומאז אני עוסקת בתחום. עבורי זו הזהות והאפיון שלי. אני מלמדת יוגה, פילאטיס על מזרן ועם מכשירים, גם בקבוצות וגם באופן פרטי. נהנית מכל רגע לראות כמה טוב זה עושה לאנשים. עבורי זו דרך חיים, הרבה מעבר לעבודה. אני מתרגלת כל הזמן, לומדת. השיעורים הם הדרך שלי לבטא החוצה ולהעביר לאנשים אחרים. הסיפוק שלי נובע מזה, שאנשים מגלים את התנועה ואת יכולות הגוף שלהם. זה הרבה מעבר לאימון, הרבה ערך מוסף לגוף ולנפש”.

איך עברה עליך השנה החדשה עם כל ההגבלות ברוח התקופה?

“שנה מאוד מאתגרת. הייתי חייבת להמציא את עצמי מחדש. פיתחתי אפיקים שונים בתחום האונליין, העברתי שיעורי זום, תוכנית אונליין. אלה דברים שלא חשבתי עליהם קודם. נחשפתי לתחומים חדשים ואני אשמח לפתח ולקדם אותם גם בעתיד. חברת “זוגלובק” יצאה בקמפיין עידוד למאמנים במהלך הסגר הראשון, העברתי שיעורים מקוונים להדרכת יוגה – שצפו בהם אלפי אנשים מרחבי הארץ, עבורי זו הייתה חשיפה גדולה וזכות עוד יותר גדולה להעניק מהידע שלי.  סך הכל, אני מרגישה שצמחתי בתקופה הזו”.

גמישות בטבע



מה הביא אותך לצפון ומה השאיר אותך כאן?

“הגעתי בעקבות הלימודים ונשארתי, כי עם הזמן התחברתי לכאן מאוד. המעבר מת”א לצפון היה קשוח, הייתי צריכה זמן להתאמות, אבל מצאתי את עצמי נהנית מהטבע, המרחבים והטיולים, אך מצד שני היה חסר לי את הרעש, הבילוים וחיי החברה של ת”א. בסופו של דבר, מצאתי את הפינה שלי, העשרתי את חיי החברה, אני בזוגיות כבר שנה וחצי עם מאמן הכושר גיא מייברג, בן קיבוץ עמיר, מאוד כיף לי כאן. אני אוהבת לעשות הליכה בטיילת הירדן לפחות פעמיים בשבוע, נהנית מתצפיות באזור מנרה וקרן הרי נפתלי. זה כיף כשיוצאים מהבית ויש פריחה, שדות ומרחבים. זה מצוין להעלאת תודעה לכושר”.

עד כמה הפן הספורטיבי תורם לזוגיות שלכם?


“העולמות שלנו מאוד מתחברים. גיא נחשף ליוגה דרכי ואני נחשפתי לקרוספיט דרכו. אנחנו אוהבים להתאמן יחד, מאתגרים אחד את השניה להתפתח ולשאוב עוד ידע”.

ספורט משדרג את הזוגיות. שירה ארבל ובן זוגה, גיא מייברג



מה השאיפות שלך להמשך?

“אני מאוד אוהבת את העשייה שלי, הן כמורה והן בתחום ההדרכה של היוגה והפילאטיס. אני שואפת להשתלב בתחום החינוך, בתחומים שמשלבים ספורט ותנועה – חשוב מאוד להנחיל את זה בילדים ובני נוער. אני שואפת להתפתח בעולם ההדרכה ושואפת לפתוח סטודיו משלי, שיאפשר לי לממש יותר מהיכולות שלי”.

מוזמנים לעקוב אחרי עמוד האינסטגרם של שירה ארבל ולבקר באתר האינטרנט שלה , כמו כן, מוזמנים לצפות בסרטון הדרכה של שירה ארבל, מתחת לפסקה זו. לסרטונים נוספים, הקליקו כאן