ניצן של ודאות

הטריאתלט ניצן ודעי בן ה-13 מגלה התמדה מרשימה לאורך שנים בקבוצות של מועדון טריאתלון גליל עליון. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

לפני מספר לא רב של שבועות חזרו ענפי הספורט התחרותיים לפעילות, קבוצות מועדון טריאתלון גליל עליון היו גם בין הקבוצות שחזרו לאימונים אחרי תקופה של אימונים באמצעים טכנולוגיים. כשפנינו ליואב ביטון – המאמן הראשי של הקבוצה, על מנת שיבחר בספורטאי שגילה הצטיינות לאורך השנה האחרונה בפרמטרים של התמדה, הבחירה הייתה קשה, אך לבסוף היא הייתה בניצן ודעי, בן 13 מקיבוץ להבות הבשן – וזה ההסבר של ביטון: “ניצן מתאמן למעלה  מ-5 שנים במועדון הטריאתלון. ניצן ספורטאי מנוסה, אשר התחרה במהלך השנים והגיע להישגים מרשימים. לניצן יכולת מאוד גבוהה של משמעת אימונים מאוד גבוהה, עמידה במטרות והרצון להתקדם ולהשתפר בכל אימון ותחרות. שמח מאוד שיש ספורטאי כמו ניצן אשר תורם רבות לאופי הקבוצה”.

יש לו את כל הסיבות לחייך. ניצן ודעי



עבורו של ניצן ודעי העיסוק בטריאתלון תופס מקום נכבד בחייו: “אני כבר חמש וחצי שנים משתייך למועדון. בתור ילד קטן אהבתי לרוץ ולרכב על אופניים, כשאמי הציעה לי להצטרף לפעילות שמאגדת את שני התחומים האלה וגם את הריצה, זה מאוד קסם לי ומאז מצאתי את כל הסיבות להתמיד: השילוב בין ענפי הריצה, רכיבה ושחייה, המסגרת החברתית הכייפית – עם חברים שחלקם גם חברים מחוץ למסגרת הקבוצתית, הרמה המקצועית הגבוהה והאכפתיות של המאמנים, החוויות שצברנו בתחרויות ובאימונים. בשנים האחרונות התאמנתי 6-7 פעמים בשבוע, כולל ימים שבהם נדרשתי להשכמה מוקדמת – ועשיתי את זה בכיף גדול. סך הכל מאוד נהנה”.

השנה האחרונה, שטמנה בתוכה חודשים של הפסקת פעילות, היוותה אתגר לספורטאים רבים. ניצן ודעי מסביר כיצד הצליח לשמור על מסגרת: “קיבלנו תוכנית אימונים והיו לנו אימוני זום של פרמטרים של כח ורכיבה. בנוסף, מצאתי את עצמי יחד עם אחי, איתי – שהוא שחקן כדורמים, עושים אימוני כושר וריצה יחד. היו רגעים שבהם מצאתי את עצמי מאוכזב מהיעדר מסגרת קבוצתית, אבל האמנתי שנחזור וידעתי שעלי להמשיך לשמור על כושר, כדי לחזור טוב לאימונים”.

ניצן ודעי שמח על החזרה למסגרת וכבר מכוון לעתיד התחרותי: “אין ספק שמאז שחזרנו לאימונים מרגישים כמה הייתה חסרה המסגרת הקבוצתית, התחרויות הפנימיות, האתגרים באימונים המשותפים מול החבר’ה הבוגרים יותר. אנחנו מתכוננים לתחרות אקווטלון וינגייט – תחרות שמשלבת בין ריצה ושחיה. אני מקווה להגיע למקום ה-15. בנוגע לעתיד הרחוק יותר, אני כן ארצה לעסוק בטריאתלון ולהציב מטרות בהתאם לזמן”.

רוצה ליהנות מהדרך. ניצן ודעי בפעולה