כדורסל גברים: חג אביב שמח בכפר בלום

הפועל גליל עליון זכתה בניצחון דרמטי 78:80 על א.ס רמת השרון, שמהווה ניצחון ליגה רביעי ברציפות.

ניצחון רביעי ברציפות להפועל גליל עליון. הקבוצה שמודרכת ע”י ברק פלג ועוזריו, נעם כהן ועודד הנדלר, אירחה הערב את א.ס רמת השרון למשחק השלמה, חודש ושבוע לאחר שהקבוצה האורחת הערב ניצחה בביתה 77:81 את הקבוצה הצפונית. גליל עליון ללא הגארד אנתוני פישר (פציעה בגב) ובגיבוי של כ-150 אוהדים בעלי תו ירוק הצליחה לנצח בביתה 78:80 את הקבוצה עם המאזן ה-12 בטיבו בליגה, קבוצה צעירה ועיקשת, שמודרכת ע”י גיא קנטור – שבשנות התשעים שיחק בגליל עונה אחת.

זה היה צמוד, אבל הסתיים בהפי אנד. שחקני שתי הקבוצות הערב (צילום: גיל נוימן)



הפועל גליל עליון פתחה את המשחק בצורה מצוינת, עם ריצת 0:7 לאחר שתי דקות משחק. בהמשך המשחק התאזן, אך שחקני הגליל לא היו בעמדת פיגור אפילו לשניה אחת, שלוש דקות לתום הרבע שלשה של עומר טל – שקלע 11 נקודות ברבע הראשון, העניקה לגליל יתרון 12:20, אך רמת השרון התעשתה בזמן מבחינתה ורצה ל- 3:9, שקבע את תוצאת הרבע הראשון – 21:23 לזכות הגליל.

ברבע השני שחקני הגליל היו דומיננטיים יותר ברוב הדקות, ריצת 3:8 בארבע הדקות הראשונות העניקה לגליל יתרון 24:31. היתרון הגלילי חצה את רף החד ספרתי לראשונה, שתי דקות ורבע לפני תום המחצית, שהסתיימה ביתרון 36:49 לזכות הגליל.

במחצית הראשונה של הרבע השלישי שחקני הגליל המשיכו לשמור על עליונות ועל יתרון דו ספרתי, אך במחצית השניה של הרבע שחקני הגליל קלעו 4 נקודות בלבד – בעוד שהקבוצה האורחת כרסמה עד דק את היתרון הגלילי ובתום הרבע השלישי התוצאה הייתה שוויון 62:62.

ידע הופעות טובות יותר במשחקים בארץ. אדריאן יוטר (צילום: גיל נוימן)



ברבע האחרון שתי הקבוצות לא הצליחו לקלוע בשתי הדקות הראשונות, עד שהגארד האורח, גיל אמיתי קלע שלשה שהעניקה לרמת השרון יתרון ראשון במשחק – 62:65. מרגע זה שחקני הגליל מצאו את עצמם רודפים אחרי רמת השרון – שעד שתי דקות ורבע לתום המשחק, עת שאלון ספיר קלע סל שדה, לא מצאה את עצמה בפיגור. דקה ורבע לסיום שלשה שקלעה הקבוצה האורחת העניקה לה יתרון 77:78. החטאות של גבי צ’אצשוילי ועומר טל והחטאות מן העבר השני הותירו את התוצאה על קנה, עד ש-23 שניות לסיום אלון ספיר קטף ריבאונד התקפה לאחר החטאה של צ’אצ’שוילי, העביר את הכדור לעומר טל, שקלע סל שדה חשוב מטווח קצר והעלה את הגליל ליתרון 78:79. רמת השרון יצאה להתקפה סוחטת שעון, שהסתבכה והסתיימה באיבוד כדור. שניה וחצי לתום המשחק הספסל הגלילי לקח פסק זמן, המשחק חודש ועבירה שנעשתה על אדריאן יוטר הוסיפה קליעת עונשין מוצלחת שקבעה את תוצאת המשחק – ניצחון 78:80 לזכות שחקני הגליל.

שחקני הגליל קלעו הערב באחוזים פחות טובים מחוץ לקשת – 33 אחוזים, קטפו פחות ריבאונדים משחקני היריבה (35 לעומת 39), כמו הקבוצה היריבה – גם שחקני הגליל החמיצו 5 קליעות עונשין, אך איבדו 11 כדורים – 5 פחות משחקני רמת השרון, שקלעו 18 נקודות כתוצאה מאיבודים – 5 נקודות יותר מפרמטר קליעות מאיבודים מצד שחקני הגליל.

שלושה שחקנים גליליים קלעו סך דו ספרתי של נקודות: עומר טל הוביל את הרשימה עם 19 נקודות, קנדל אנתוני עם 16 נקודות ואדריאן יוטר במשחק לא מלהיב עם 11 נקודות. הסטטיסטיקה המלאה של שחקני הגליל, כפי שהוצגה באתר איגוד הכדורסל, מתחת לפסקה זו. למעבר לקריאת סטטיסטיקה מלאה באתר איגוד הכדורסל, הקליקו כאן