כדורסל גברים: חוזרים לצפון עם טעם של עוד

הפועל גליל עליון הביסה 64:95 את מכבי הוד השרון, שבחודש שעבר ניצחה 70:79 בכפר בלום.

כמעט חודש חלף מאז שמכבי הוד השרון הגיעה צפונה וניצלה רפיון ברבע האחרון של המשחק מול הפועל גליל עליון, כדי לנצח בצורה מרשימה 70:79. הערב נפגשו הקבוצות באולמה הביתי של הוד השרון, כשלקבוצה של ברק פלג ונעם כהן מאזן של 11 ניצחונות ו-7 הפסדים – בעוד שלהוד השרון מאזן הפוך. שחקני הגליל הגיעו חדורי מוטיבציה לגמול ליריביהם על ההפסד בסיבוב הראשון ועשו זאת בצורה מרשימה.

אחרי רבע ראשון צמוד ברוב הדקות, בו בלטו בעיקר שחקניה הזרים של הגליל ואלון ספיר – רבע שהסתיים ביתרון גלילי 18:24, הגיע לו הרבע השני שגם לא היוו פרומו אמין לבאות. המגמה הייתה צמודה, שחקני הגליל צעדו ביתרון חד ספרתי לא גבוה בהפרשים שונים, היה זה רבע שבו שחקנים ישראלים דוגמת אלון ספיר, גבי צ’אצשוילי ועומר טל בלטו לצד השחקנים הזרים והסתיים ביתרון 39:41.

במחצית השניה של המשחק ההגנה הגליל הקשיחה את יכולותיה בצורה משמעותית. בצד ההתקפי שחקני הגליל פשוט היו בלתי ניתנים לעצירה. לאחר 4 דקות של משחק גליל חצתה את רף היתרון הדו ספרתי ומכאן המשחק הלך בכיוון אחד. בשתי הדקות האחרונות ריצה גלילית מרשימה הגדילה את היתרון ל-54:70 בסיומו של הרבע השלישי. ברבע האחרון שחקני הגליל פשוט להטו, ההגנה הייתה בשיאה וספגה 9 נקודות בלבד, וגם המשחק ההתקפי זרם, היתרון עלה בהדרגה ואפילו הגיע לרף 30 הנקודות, שלוש דקות ו-20 שניות לסיום המשחק. בסיום, ניצחון 64:95 לזכות הגליל.

האיש החזק של הגליל הערב. אלון ספיר (צילום: גיל נוימן)



העליונות הגלילית מתחת לסלים הייתה היום חד משמעית – עם 47 ריבאונדים לעומת 33 שקטפה הוד השרון. הקבוצה החמיצה רק שתי קליעות עונשין מ-24 ניסיונות וקלעה באחוזים נאים מהשדה. עוד נתון חשוב: 39 נקודות נקלעו ע”י שחקנים שלא פתחו בחמישייה.

השחקן המצטיין של הגליל הערב הוא הפורוורד והקפטן אלון ספיר – שקלע 17 נקודות וקטף 8 ריבאונדים. באורח פלא, שלושה שחקנים קלעו 14 נקודות כ”א: אנתוני פישר, גבי צ’צאשוילי (8 ריבאונדים) וקנדל אנתוני (5 אסיסטים). לשחקן הפנים אדריאן יוטר – שבשבוע שעבר להט עם17 נקודות ו-14 ריבאונדים היה משחק פושר מבחינה מספרית שבו סיפק 10 נקודות, 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, אך הסתיים עם מדד 32. הסטטסיטקה המלאה, באדיבות אתר איגוד הכדורסל, מתחת לפסקה זו