חוקי הפיזיקה ברכבת ההרים

תלמידי כיתה ט’ מישיבתית אורט המתמיד בקריית שמונה זכו במקום הראשון בתחרות רכבת הרים בקטגוריית “למידת פיזיקה בבניית הדגם” שהתקיימה בחסות משרד החינוך ועמותת קדם עתידים.

כל מי שהתנסה בנסיעה ברכבת הרים בוודאי חש כיצד כוחות פיזיקליים פועלים על גופו, תופעות כמו חוק ההתמדה, כוח צנטריפוגלי, כוחות ג’י ועוד. במשרד החינוך חשבו על דרך מקורית ללימוד אותם כוחות פיזיקליים באמצעות בניית דגם של רכבת הרים.

ביחד עם עמותת קדם עתידים אורגנה תחרות בניית דגמים של רכבת הרים בה השתתפו בתי ספר מרחבי הארץ. במקום הראשון בתחרות הזאת זכה בית הספר אורט המתמיד מקרית שמונה.

התלמידים למדו חוקי פיזיקה תוך כדי בניית דגם של רכבת הרים, בהובלת המורה למדעים דנה נבון, בתמיכת רכז המצויינות ראובן ויצמן ומנהל בית הספר הרב אריאל פריש.

בניית הרכבת הייתה הדרך להפוך את המורים והתלמידים ליותר אקטיביים ואכפתיים. התלמידים הפגינו יצירתיות ופיתחו מיומנויות למידה עצמית, חשיבה מחוץ לקופסא, עבודת צוות ומציאת פתרון לבעיות והתמדה. למרות המכשולים שהיו בדרך, התלמידים הפכו כל בעיה למקפצה.

בעיריית קרית שמונה שמחו מאוד על ההישג, ובהודעה מטעם העירייה נאמר: “אשרינו שאלה הם תלמידינו. המשיכו להצליח ולהביא כבוד לכם, למשפחתכם, לבית הספר ולקריית שמונה!”